تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819597867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اثر واكسن بر كندی روند ضعف عضلانی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: اثر واكسن بر كندی روند ضعف عضلانی




مطالعات اخیر انجام گرفته روی موش‌ها در دانشگاه كالیفرنیا نشان می‌دهد نوعی واكسن كه در درمان بیماری‌های آلزایمر استفاده می‌شود، باعث كندی روند ضعف ماهیچه‌ها و همچنین اختلالات مربوط به آماس عضلات بدن می‌شود.



مطالعات اخیر انجام گرفته روی موش‌ها در دانشگاه كالیفرنیا نشان می‌دهد نوعی واكسن كه در درمان بیماری‌های آلزایمر استفاده می‌شود، باعث كندی روند ضعف ماهیچه‌ها و همچنین اختلالات مربوط به آماس عضلات بدن می‌شود.
نتایج حاصل از این مطالعه می‌تواند امیدهای تازه‌ای را برای بیماران IBM كه مبتلا به ضعف، سستی و التهاب ماهیچه‌های انگشت، مچ دست، ساعد و عضلات چهار سر هستند، به وجود آورد.
طبق آمارهای انستیتو ملی سلامت آمریكا، هیچ گونه درمان خاص و موثری برای این بیماران تاكنون یافت نشده است. در آزمایشی كه محققان روی موش‌های مبتلا به IBM انجام دادند، واكسن به طور كامل باعث مصونیت موش‌ها نشد، اما به میزان قابل توجهی سرعت ایجاد اختلال در موتور حركتی موش‌ها را كند كرد.
یكی از خصوصیات مشخص بیماری IBM وجود مقدار بالای پروتئینی به نام بتاآمیلوید در بافت عضلات یا ماهیچه‌های مخطط است.
محققان امیدوارند این كشف به ایجاد روش‌های آزمایشی روی انسان منجر شود و در نهایت به تولید واكسن برای افرادی كه از بیماری IBM رنج می‌برند یا در معرض ابتلا به آن هستند، بینجامد.
در این آزمایش محققان واكسن را روی موش‌های یك ساله كه دارای میزان بالایی از پروتئین بتا آمیلوید بودند، آزمایش كردند. ۳ ماه پس از شروع آزمایش بدن موش‌ها شروع به تولید پادتن‌هایی علیه این پروتئین كردند و در نتیجه میزان این پروتئین در ماهیچه‌ها كاهش یافت.
همچنین میزان اشكال سمی‌تر این پروتئین در بدن موش‌ها كمتر شد.
این موضوع نشان داد كه پادتن‌های تولید شده باعث از‌‌بین‌بردن پروتئین مخرب شده یا از انباشته شدن آن در سلول‌های ماهیچه جلوگیری می‌كند.
روش‌های ایمن‌سازی همچون واكسیناسیون سال‌هاست به منظور جلوگیری از بیماری‌های آلزایمر در انسان مورد مطالعه بوده است.
در این نوع بیماری‌ها پروتئین بتاآمیلوید در مغز انباشته شده و منجر به ایجاد پلاك‌های مخرب كه یكی از اثرات آسیب‌های آلزایمر است، می‌شود.
اگرچه ایمن‌درمانی مزیت‌هایی را به همراه دارد، اما در بعضی اوقات نگرانی‌هایی نیز به همراه داشته است.
به عنوان مثال در ۶ درصد افراد باعث پیشرفت آنسفالیت (التهاب مغز)‌ شده است.
البته محققان معتقدند بعید است بیماران مبتلا به IBM در اثر استفاده از این واكسن دچار پیشرفت آنسفالیت شوند، چراكه سلامت مغز در بیماران IBM قابل مقایسه با آلزایمر نیست. البته باید محتاط بود و فرض كرد كه شاید بعضی از بیماران IBM هم دچار این مشكل شوند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن