تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819289859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگاه آموزشي دور زدن قواعد دموكراسي!(خبر ويژه)


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: كارگاه آموزشي دور زدن قواعد دموكراسي!(خبر ويژه)
همكار مشترك راديوهاي بيگانه و نشريات زنجيره اي به تخطئه اعضاي انجمن غيرقانوني «صنفي روزنامه نگاران» پرداخت و آنها را به خاطر بي اعتمادي و شركت نكردن در جلسه مجمع عمومي انجمن، افراد حاشيه اي خواند!
احمد زيدآبادي طي گفت وگويي با يكي از سايت هاي ضدانقلابي درباره اين سؤال كه در طول سال هاي گذشته جلسات انجمن به ندرت به حد نصاب رسيده و همين باعث سؤال مي شود كه مشروعيت انجمن نزد اعضاي آن چه مي شود مدعي شد: «من فكر مي كنم مشروعيت انجمن خيلي به اين قضيه بستگي ندارد مشكل اين است كه اساسنامه انجمن بدون بررسي دقيق در ابتداي تاسيس انجمن، تصويب شده(!) و اين آمده حد نصاب بسيار بالايي گذاشته است. به طوري كه در مرحله اول از مجمع عمومي بايد نصف به اضافه يك حضور داشته باشند.»
اين در حالي است كه حد نصاب نصف به علاوه يك، عرف كاملاً پذيرفته شده براي اعتبار يافتن جلسات انجمن ها ست و عدم مشاركت حدود دوهزار عضو انجمن در جلسه غيرقانوني اخير و تنها شركت حدود 700 نفر جاي سؤال جدي دارد كه نمي توان آن را بي اهميت تلقي كرد.
زيدآبادي با اذعان به بن بست انجمن گفت: «براي اين كه اين را تغيير بدهيم، نياز به يك مجمع عمومي فوق العاده داريم كه آن خودش باز نيازمند حضور دو سوم اعضا است. عملاً يك دور باطلي پديد آمده كه نه مي شود اين اساسنامه را تغيير بدهي و نه مي شود بر اساس اين عمل كني. تشكيل مجمع فوق العاده براي حل مسئله هم تقريباً غيرممكن است.»
وي آنگاه به طور تلويحي خواستار تسويه در انجمن و كاهش اعضا در پوشش «بوروكراسي زدايي در روند عضوگيري» شد و با توهين به 2 هزار عضو غايب در نشست اخير ادعا كرد: «روزنامه نگاران مشهور چون فكر مي كنند به اندازه از شهرت برخوردارند عضو نشدند اما كساني كه حاشيه اي تر بودند و توانستند اينجا و آنجا مطالبي را بنويسند و آنها را جمع آوري و ارائه كنند، عضو شدند و حرفه اي نيستند.»
اين گونه برخورد با معضل «مشروعيت و اعتبار» در حالي است كه طيف متبوع زيدآبادي، معمولاً ادعاي حمايت از دموكراسي، مشروعيت براساس راي و احترام به همه آرا- صرف نظر از ارزشگذاري بر تك تك صاحبان راي- دارند اما در عمل هر جا لازم باشد استثنايي براي قواعد مذكور مي زنند و به نوعي آن را دور مي زنند.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن