تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819377408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اختصاصي ايرنا/ سخنگوي باشگاه چارلتون مسائل لجستيكي را علت لغو بازي با ايران خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: /اختصاصي ايرنا/ سخنگوي باشگاه چارلتون مسائل لجستيكي را علت لغو بازي با ايران خواند
لندن - سخنگوي باشگاه فوتبال چارلتون اتلتيك انگليس مسائل لجستيكي را علت اصلي لغو بازي دوستانه با تيم فوتبال ايران در اسپانيا خواند.

مت رايت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در لندن مدعي شد:
مسائل مطرح شده در مورد دخالت دولت انگليس و تاثير مسائل سياسي در لغو بازي تداركاتي با تيم ايران بي‌اساس است.

وي گفت: تيم چارلتون علاوه بر تيم ايران ، با تيمهاي فوتبال راچديل و جبل الطارق نيز قرار اوليه براي بازي دوستانه داشت ، ولي متاسفانه به دليل مشكلات لجيستيكي تنها يك بازي با تيم جبل الطارق انجام شد.

مت رايت درباره گزارش‌هاي منتشره مبني بر ارسال نمابر از سوي باشگاه چارلتون به فدراسيون فوتبال ايران و اعلام اينكه چارلتون به دليل آزمايش هاي موشكي ايران از برگزاري اين مسابقه تداركاتي خودداري كرده است، گفت:
من هيچ اطلاعي از ارسال چنين نمابري ندارم و نمي‌دانم چنين موضوعي از كجا مطرح شده است.

وي افزود: با اينكه قرار قطعي براي بازي دوستانه با ايران گذاشته نشده بود، ما در اصول علاقه مند به برگزاري اين مسابقه بوديم ولي مسائل و مشكلات لجستيكي مانع از انجام اين بازي شد.

سخنگوي باشگاه چارلتون در خصوص نامه رييس كميته ملي المپيك ايران به رييس فدراسيون بين‌المللي فيفا درباره لغو اين بازي ، گفت : در حال حاضر و تا قبل از تماس فيفا با اين باشگاه ، نمي‌توانم در اين‌باره اظهارنظري بكنم .

وي با اين حال اظهار داشت: در صورت برقراري چنين تماسي از سوي فيفا دلايلي كه تاكنون براي لغو اين بازي عنوان شده ، مجددا به فيفا نيز اعلام خواهد شد.

مت رايت با تاكيد بر اينكه باشگاه چارلتون هيچ گونه قصد بدي از لغو بازي دوستانه با ايران نداشته ، افزود: ما هيچ چيزي عليه ايران نداريم .

ما اولين تيم انگليسي بوديم كه در سال ‪ ۲۰۰۰‬ميلادي از يك بازيكن ايراني ( كريم باقري ) براي بازي در تيم خود دعوت كرديم .

وي گفت : اين موضوع نشان مي‌دهد كه ما با ايران مشكلي نداريم و گرنه اقدام به استخدام يك بازيكن ايراني نمي‌كرديم و براي برگزاري بازي دوستانه با ايران در اسپانيا وارد مذاكره نمي‌شديم .

همزمان با اردوي تيم ملي فوتبال ايران در اسپانيا در اواخر ماه گذشته ، باشگاه چارلتون انگليس نيز براي كسب آمادگي براي فصل بعدي مسابقات فوتبال دسته اول انگليس در آن كشور حضور داشت و قرار بود مسابقه اي دوستانه با تيم ملي كشورمان داشته باشد.

بر اساس برخي گزارش ها، تيم فوتبال چارلتون به دلايل سياسي و با اعمال فشار دولت انگليس مسابقه دوستانه خود با ايران را لغو كرد.

در پي لغو يك جانبه ديدار تيم چارلتون با تيم ملي فوتبال ايران ، رييس كميته ملي المپيك كشورمان با ارسال نامه‌اي به رييس فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا)، مراتب اعتراض رسمي اين كميته را اعلام و خواهان اتخاذ تدابير لازم براي رفع اين گونه مشكلات شد.

در همين حال سر ريچارد دالتون سفير پيشين انگليس در تهران در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در لندن تاكيد كرد: مسائل سياسي نبايد در ورزش دخالت داشته باشد.

وي در خصوص احتمال دستوري بودن لغو بازي تداركاتي تيم فوتبال چارلتون با تيم ملي ايران از سوي دولت انگليس ، گفت : اين گونه تصميمات در انگليس مربوط به خود سازمانها و باشگاه‌هاي ورزشي است و دولت در كار آنها دخالت نمي‌كند.

سفير پيشين انگليس در تهران افزود: بر اساس قانون اساسي انگليس ، دولت اين كشور اجازه ندارد به فدراسيون‌هاي ورزشي امر ونهي كند و براي آنها تعيين تكليف نمايد.

سر ريچارد دالتون اظهارداشت : من شخصا از توسعه مبادلات و ارتباطات ورزشي بين دو كشور استقبال مي‌كنم و اميدوارم در آينده شاهد رشد و افزايش چنين ارتباطاتي باشيم .

وي افزود: من با توجه به شناختي كه از ايران دارم باشگاه‌هاي فوتبال و سازمان‌هاي ورزشي انگليس را به برقراري ارتباطات نزديكتر با همتايان ايراني خود و انجام مسابقات دوستانه و مشترك ، تشويق مي‌كنم .
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن