تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819600321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس مسكن: بازار مسكن دچار تعطيلي بيمارگونه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: كارشناس مسكن: بازار مسكن دچار تعطيلي بيمارگونه شده است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: يك كارشناس مسكن عنوان كرد: ظرف مدت چهار ماه از بهمن 86 تا تيرماه 87، بازار مسكن نامتعادل شده و به نسبت قيمت زمين و مسكن به ترتيب افزايش و كاهش داشته است.

لطف الله مكرمي، كارشناس مسكن روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، گفت: يكي از شاخصه هاي اصلي و تاثيرگذار در بخش عملكرد و وضعيت بازار مسكن اجاره بها بوده و نرخ آن در شهرهاي بزرگ از دو برابر نيز بيشتر شده است.
وي افزود: ظرف مدت چهار ماه از بهمن 86 تا ارديبهشت 87، تعطيلي بيمارگونه اي در بازار مسكن حادث شد و تاكنون بهبود نيافته و به نسبت قسمت زمين و مسكن به ترتيب افزايش و كاهش يافته است.
اين كارشناس مسكن تصريح كرد: در حال حاضر كارشناسان املاك يك ششم تا يك هشتم قيمت ملك را به عنوان نرخ رهن محاسبه مي كنند و در حقيقت بالا رفتن قيمت اجاره متاثر از تابعي با متغير اصلي قيمت ملك است.
وي با اشاره به اينكه در وضعيت فعلي قيمت مسكن كاهش محسوسي داشته است، تاكيد كرد: از آنجا كه قدرت خريد افراد پايين آمده، تقاضا براي رهن و اجاره بيشتر شده و اين افزايش تقاضا و كاهش عرضه نرخ رهن را تحت تاثير قرار داده است.
مكرمي خاطرنشان كرد: طرح موضوع خانه هاي اجاره اي 99 ساله از سوي وزارت مسكن موجب شد مسوولان دچار توهم شده و فقط به آمارهاي روي كاغذ اكتفا كنند.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه حوادث واقعي و نياز عمومي چيز ديگري را ثابت كرد و از آنجا كه سازنده ها در تامين نيروي انساني و مصالح مورد نياز با مشكل رو به رو شدند، مجبور به ساخت واحدهاي مسكوني با هزينه بالاتر و در نهايت قيمت تمام شده بيشتر شدند.
وي تصميمات شتابزده دولت در بخش مسكن، عدم تامين تسهيلات ساخت و سياست هاي جلوگيري كننده مانند ماليات بر ساخت و ساز را از مهمترين عوامل بحران در عرصه مسكن و ساخت و ساز خواند و گفت: اين راهكارها زماني عملي و مفيدند كه در بازار آرامش حاكم باشد.
اين كارشناس تاثير خروج سيمان از سبد حمايتي را بر بازار مسكن اين گونه ارزيابي كرد: در صورت حذف حمايت دولت از اين كالا، بستر رانت در بازار آن از بين مي رود و دست واسطه ها از اين عرصه كوتاه مي شود ولي متاسفانه دوره اين طرح كوتاه مدت است.
وي اظهار داشت: ساخت 5/1 ميليون واحد در سال قاعدتا حجم مصرف مصالح و خصوصا سيمان و در نهايت تقاضا را افزايش مي دهد در اين حالت دولت مجبور است براي تامين نياز بازار واردات داشته باشد و يا قيمت ها را بالا ببرد.
مكرمي در پايان گفت: هر چند طرح هاي اخير دولت در زمينه احداث واحد و احياي اصل 44 بسيار عملي و چاره ساز است ولي اگر اين طرح ها بدون پشتوانه باشد راه به جايي نمي برد./05/194/125
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن