تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819447442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استقلال و پرسپوليس و فصلي پرهيجان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: استقلال و پرسپوليس و فصلي پرهيجان
فصل پيش‌روي فوتبال ايران براي هواداران سرخابي‌ها مي‌تواند فصلي پر از هيجان باشد. استقلال و پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات موفق عمل كرده‌اند و روياي فصلي جذاب را در سر دارند. مهدي جاويد در گزارشي براي بي‌بي‌سي به بررسي وضعيت اين دو تيم پرداخته است.


پرسپوليس و استقلال براي فصل بعد چه در سر دارند؟
پس از پيوستن مازيار زارع، هافبك جوان ملوان به پرسپوليس، كم نيستند كسانى كه مى‌گويند پرسپوليس، قهرمان ليگ برتر، به بهترين تركيب تمام سال‌هاى اخير خود دست يافته است؛ يك تيم رويايى.
اين در حالى است كه همزمان استقلال تهران نيز، كه بايد به عنوان قهرمان جام حذفي در كنار پرسپوليس با رقباي آسيايي رقابت كند، خود را براى فصل بعد آماده مى‌كند.
بسيارى از دوستداران پرسپوليس معتقدند با بازگشت افشين قطبى، سرمربى موفق فصل پيش تيم، و با به خدمت گرفتن چند مهره كارساز، اين تيم روزهاى خوشى را در پيش خواهد داشت.
هواداران تيم آبى‌پوش تهران هم با حضور امير قلعه‌نويى سرمربى اسبق خود در تيم احساس اطمينان خاطر مى‌كنند. تنها نگراني هواداران استقلال به تمديد قرارداد مجتبي جباري بازمي‌گردد.
استقلال و پرسپوليس، فصل فوتبال ۸۸-۸۷ را از هم‌اكنون آغاز كرده‌اند؛ دو تيمى كه مديريت هر دو با سازمان تربيت بدنى است و به نظر مى‌رسد اين سازمان و رييس‌ آن محمد على‌آبادى در كنار تمام تلاش‌هاى خود براى نتيجه‌گيرى در ورزش، علاقه‌مندند موفقيت دو تيم پرهوادار تهرانى را نيز به كارنامه خود ضميمه كنند و شايد بتوان مخارج انفجار‌آميز و هزينه‌هاى ميلياردى دو باشگاه در تعطيلات ميان فصل را كه از بودجه‌هاى دولتى انجام مى‌شود، دليل اين مدعا دانست.
فصل ۸۷-۸۶ در مسيرهاى متفاوت
رقباى دوقلوى تهرانى فصل قبل را با شرايطى كاملا متفاوت به پايان بردند.
اوضاع پرسپوليس چنان بود كه اختلافات درونى و فراز و نشيب ميانه فصل هم نتوانست آن را از نفس بياندازد. اين درست عكس اتفاقاتى بود كه در تيم استقلال افتاد. آبى‌ها با مدير باتجربه‌شان على فتح‌اله‌زاده در ابتداى فصل به سراغ مربى محبوب سكوها، يعنى ناصر حجازى رفتند؛ انتخابى كه به دليل دورى اسطوره استقلال از متن فوتبال ايران از ابتدا منتقدان بسيارى داشت. تيم تقاص اين انتخاب اشتباه را در همان هفته‌هاى آغازين داد. استقلال خيلى زود به نيمه پايين جدول ليگ سر خورد و تا پايان كار براى برگشتن به جمع مدعيان تلاشى ناموفق داشت. پس از گذشت چند هفته از شروع ليگ، ناصر حجازى جايش را به فيروز كريمى داد اما حتى اين تعويض هم نتوانست سرنوشت را تغيير دهد و استقلال بدترين فصل خود را در تاريخ ليگ برتر از سر گذراند.
پايان مسابقات باشگاهى ايران مصادف با اخراج محترمانه فيروز كريمى، آمدن امير قلعه نويى به نيمكت استقلال و فتح جام حذفى بود. اما حتى با پايان مسابقات هم از حرارت فوتبال در ايران كم نشد.
جدا شدن حبيب كاشانى از پرسپوليس و آمدن داريوش مصطفوى، رييس فدراسيون سال‌هاى دور فوتبال به جاى او و همينطور بازگشتن افشين قطبى به ايران، در حالى كه همه كار او و پرسپوليس را تمام شده مى‌دانستند، از اتفاقاتى بود كه هيچ‌كس پس از قهرمانى قرمزها آن را پيش‌بينى نمى‌كرد.
با آمدن مصطفوى و حمايتى كه مشخص بود از سوى سازمان تربيت بدنى پشت سر خود مى‌بيند، پرسپوليس خيلى زود براى قهرمانى فصل بعد استارت زد. در روزهايى كه همه از دستور سازمان ورزش ايران براى انتقال تيم‌هاى تهرانى، به جز پرسپوليس و استقلال، به شهرستان‌ها مى‌گويند، رقابت اين دو براى بستن تيم قهرمان فصل بعد داغ‌تر از هميشه است. دو تيمى كه احتمالا به زودى در پايتخت تنها خواهند شد.
فصل بعد، بيم‌ها و اميدها
مصدوميت محسن خليلى، آقاى گل فصل قبل، در اردوى اسپانيايى تيم ملى ايران بدترين خبرى بود كه مى‌توانست به قرمزها برسد. اگرچه آنها همچنان به خريدهاى فوق‌العاده‌شان در بازار بازيكنان دلخوش‌اند: توره، پترويچ، فرانك آتسو، مازيار زارع و بقيه.
استقلال همچنان به دنبال اين است تا رحمان رضايى را به خدمت بگيرد؛ ملى‌پوش سابق و مدافع باتجربه‌اى كه احتمالا از ايتاليا خداحافظى خواهد كرد تا شايد در كنار ابراهيم تقى‌پور، مدافع جديد تيم، خط دفاع «نفوذناپذير» آبى‌ها را شكل دهد. استقلالى‌ها به امير قلعه‌نويى دلخوش هستند كه كه استاد جنگ‌هاى روانى است و در فصل‌هاى اخير پيوسته در باشگاه‌هايش خوب نتيجه گرفته، و پرسپوليسى‌ها با قطبى و شيرهاى جوانش خواب فتح آسيا را مى‌بينند. روياهايى كه تعبيرشان سخت و دور خواهد بود.
آن هم در فوتبال ايران، كه هر روزش مى‌تواند اتفاقى شگفت‌انگيز در خود داشته باشد و با مديريتى كه حتى به فرداى خود نيز اميدوار نيست.
 سه شنبه 8 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن