تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819376109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حوادث - تنها انتقاد به طرح برخورد با بدپوششي كم بودن نيروها بود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: حوادث - تنها انتقاد به طرح برخورد با بدپوششي كم بودن نيروها بود


حوادث - تنها انتقاد به طرح برخورد با بدپوششي كم بودن نيروها بود

مهران فرجي: رئيس پليس پايتخت با حضور در مركز 197 در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌هاي‌ آنها در مورد طرح امنيت اجتماعي پاسخ داد. او تنها انتقاد به طرح برخورد با بدپوششي و بدحجابي را كم بودن نيروهاي پليس و پوشش ندادن تمام مناطق شهري عنوان كرد. سردار رادان در اين نشست خبري با اشاره به دستگيري 43نفر از اراذل و اوباشي كه در عمليات دو شب گذشته پليس تهران دستگير شدند، گفت: تعدادي از دستگيرشدگان افرادي بودند كه در طرح اول ما فراري شده بودند و سه نفر هم اشخاصي بودند كه در مرحله قبل دستگير شده و پس از بازگشت مجدد، به جرائم خود ادامه داده بودند. به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ، دو نفر از اين افراد مورد هدف گلوله نيروهاي پليس قرار گرفتند كه اين كار با دستور قضايي بوده است. رادان تاكيد كرد: پليس امنيت رصدهاي خيلي خوبي روي اراذل و اوباش دارد و تقريبا جاي امني براي اراذل وجود ندارد. تعدادي از اين دستگيرشده‌ها جزء رده‌هاي يك و دو اراذل و اوباش بودند كه هنوز دستگير نشده بودند. رادان با بيان اينكه در شب دوم اجراي طرح 90درصد اراذل و اوباشي كه در طرح آن شب ما بودند، دستگير شدند، افزود: فقط 10درصد متواري شدند و در بحث مواد هم تقريبا به 70 درصد از اهدافمان رسيديم و ان‌شاء‌اللـه بتوانيم تا پايان سال با همكاري مردم و همراهي دستگاه قضايي به گونه‌اي اقدام كنيم كه تهران بزرگ براي موادفروش‌ها ناامن شود. موادفروش‌ها هم مانند اراذل و اوباش تا مدتي ديگر جرات فروش مواد مخدر نخواهند داشت. رئيس پليس پايتخت اظهار كرد: در هيچ جلسه‌اي از جلسات شوراي تامين مخالفتي با طرح و نحوه برخورد با اراذل و اوباش نبوده است و طرح امنيت اجتماعي را همان‌طور كه قول داديم به‌طور مستمر ادامه مي‌دهيم و حرفمان هم اين بوده كه موقعي متوقف مي‌شود كه نگراني‌ها مرتفع شود. به گفته وي؛ در بحث اراذل و اوباش تا حدودي نگراني‌ها رفع شده است. سردار رادان درباره طرح برخورد با بدپوششي به پرسش خبرنگار كارگزاران پاسخ داد.

سردار، با گذشت حدود يك سال و سه ماه از اين طرح آيا نگراني‌ها در اين رابطه رفع نشده است.
ما مصاديق بدپوشش را گفتيم و همه هم حفظ شده‌اند؛ چه در خودرو و چه در خيابان و حتي در صنوف با بدحجابي و بدپوششي برخورد مي‌شود و از اين موضوع تحت هيچ شرايطي كوتاه نمي‌آييم. خودروها چه سرنشين و چه راننده آنها بدپوشش باشند خودرو حداقل دو ماه توقيف مي‌شود در مورد خودروهاي مزاحمان هم حداقل دو ماه خودرو توقيف مي‌شود و افراد به مراجع قضايي معرفي مي‌شوند. به ما ثابت شده كه تقريبا در هر طرح افرادي به ما انتقاد مي‌كنند. ما انتقاد سازنده را به جان مي‌خريم و حتما اگر اشكالي باشد رفعش مي‌كنيم و در يك طرح اگر اشكالاتي باشد رفع مي‌شود.
آيا به طرح برخورد با بدپوششي انتقادي صورت نگرفته كه پليس بخواهد توجه كند؟ و دليل افزايش نيروها در اين طرح پس از گذشت يك سال از اجراي آن چه بوده است و اگر طرح موفق بوده دليل افزايش نيروها چيست؟
در طرح برخورد با بدپوششي انتقادي كه به ما بوده اين بود كه تعداد نيروها نسبت به اماكن كم است و كل مناطق پوشش داده نمي‌شود و به همين خاطر تعداد نيروها را افزايش داديم و طرح به‌صورت گسترده‌‌تر ادامه يافت. با قوه قضائيه هم به‌طور كامل هماهنگ هستيم و در ديداري كه با رئيس قوه قضائيه داشتم دغدغه‌هايي را عنوان كردند و به اجراي طرح امنيت اجتماعي تاكيد كردند.
اشاره كرديد كه انتقاد سازنده را به جان مي‌خريد؛آيا در طرح برخورد با اراذل و اوباش كه طرحي قوي هم بود در نحوه برخورد پليس انتقادي وارد نبود كه مورد توجه پليس قرار گيرد؟
در مورد اراذل و اوباش برخورد سخت، خشن و هيبت‌شكن خواهد بود و مقاومت‌شان را مقابل پرسنل شكانديم. به ما انتقاد مي‌كنند كه با قانون‌شكنان برخورد غيرقانوني كرده‌ايم اما بايد بررسي كنيد كه چگونه اين افراد پيش از اين هم دستگير شده‌اند اما باز به اقدامات خود ادامه داده‌اند. ما با اطلاعات تحقيقي و پژوهشي به اين رسيديم كه چرا اراذل و اوباش براي خودشان نام‌هاي عجيب مي‌گذارند و يا روي بدنشان خالكوبي مي‌كنند. در بخش اراذل و اوباش و موادفروش‌ها با هيچكس شوخي نداريم. من به خانواده‌ها قول خواهم داد كه نگراني‌شان را در رابطه با مواد مخدر به حداقل برسانم.
درخصوص طرح آتليه‌هاي عكاسي هم توضيحي مي‌دهيد؟
آتليه‌ها دو دسته هستند؛ يك دسته مجازها كه فعاليت‌شان را قانوني انجام مي‌دهند كه مشكلي هم نيست و اگر هم باشد اندك است. و يك دسته آتليه‌هاي غيرمجاز. اما تخلف واحدهاي غيرقانوني، اقدام صحيح ديگر واحدها را مي‌پوشاند. در هر صورت مراكزي كه مجوز نداشتند با دستور و مجوز قضايي وارد شديم و كارشناسان صنف عكاسان هم همراه ما بودند. پس از اين برخورد 80درصد آتليه‌هاي غيرقانوني جمع شدند. ما با چيزي كه نمي‌توانيم تعارف كنيم امنيت روحي و رواني مردم است.
آيا آمار جديدي از تذكرها و برخوردها در طرح برخورد با بدپوششي در دست داريد؟
نه؛ در رابطه با برخورد با موادفروش‌ها الان آماري همراه ندارم اما در جلسه بعدي آماري در اين زمينه ارائه مي‌كنيم.
منظورم طرح برخورد با بدپوششي بود.
در اين زمينه هم آماري همراه ندارم.
رئيس پليس پايتخت در اين جلسه مطبوعاتي اظهار كرد: در طرح قبلي برخورد با موادفروش‌ها، رضايت نداشتيم، چون پروسه‌اي كه بايد طي مي‌شد طي نشد. اما اين‌بار تهران را از وجود موادفروش‌ها و اراذل و اوباش پاك خواهيم كرد.
بانوان به خاطر ظرافت‌هايشان آسيب پذيرترند
احمدرضا رادان در ادامه گفت: بانوان به واسطه ظرافت‌هايشان آسيب‌پذيرترند و به همين خاطر مي‌توانند از احساس امنيت كمتري برخوردار باشند. وي افزود: حتي در رابطه با موادفروشان نيز به اين موضوع توجه كرديم كه خواهران و مادران جامعه نسبت به وجود مواد مخدر در سطح شهر ناراحت و نگران هستند. فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: مزاحمت نواميس پارسال 80درصد كاهش پيدا كرد و در سال جاري نيز كاهش بيشتري خواهد داشت.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن