تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819377513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهاب 3 بازي‌هاي ايران را لغو كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: شهاب 3 بازي‌هاي ايران را لغو كرد


اعتماد ملي - محمد شهرابي :باشگاه چارلتون انگليس به دليل آزمايش‌هاي موشكي ايران، بازي دوستانه‌اش با تيم ملي را لغو كرد. اين بازي قرار بود روز 30 تيرماه در كمپ تمريني ماربلا‌ در اسپانيا برگزار شود، اما مسوولا‌ن باشگاه چارلتون در نامه‌اي به فدراسيون فوتبال ايران، به دليل مانور نظامي آزمايش‌هاي موشكي، اين بازي را به‌طور يك‌طرفه لغو كرد. پيش از اين دو بازي ديگر ايران يعني بازي با ماربلا‌ و مالا‌گا نيز لغو شده بود كه گفته مي‌شود لغو اين دو بازي هم با مانور نظامي ايران مرتبط بوده، اما دو باشگاه مذكور صراحتا نكته‌اي در اين مورد عنوان نكردند.

ايران روز چهارشنبه يعني يك روز قبل از سفر تيم ملي به اسپانيا در رزمايش دريايي و موشكي پيامبر اعظم(ص) در خليج فارس تعدادي موشك ميان‌برد و دوربرد شامل موشك ارتقايافته شهاب 3 را آزمايش كرده بود كه گفته مي‌شود حدود 2 هزار كيلومتر برد دارد. اين رزمايش با واكنش غرب مواجه شد، به همين دليل دو بازي اول تيم ملي با تيم‌هاي اسپانيايي آن هم ساعاتي پس از ورود تيم ايران به اسپانيا را نمي‌توان با اين موضوع بي‌ارتباط دانست. پيش از لغو اين بازي‌ها اتحاديه اروپا در بيانيه‌اي نگراني‌هاي خود را از اين آزمايش‌ها اعلا‌م كرده بود، به همين دليل طرف ايراني، اقدام باشگاه‌هاي مذكور به ويژه باشگاه چارلتون انگليس را يك اقدام سياسي تلقي مي‌كند. مهدي تاج سخنگوي هيات‌رئيسه فدراسيون فوتبال و رئيس كميته تيم‌هاي ملي در اين مورد به اعتماد ملي مي‌گويد: به گفته تاج، فدراسيون فوتبال ايران در اين رابطه نامه‌اي مفصل به فيفا نوشته و مسائل را به صورت كامل شرح داده تا اين نهاد بين‌المللي فوتبال نظرش را اعلا‌م كند: باشگاه چارلتون در حالي بازي مذكور را لغو كرد كه قرارداد اين بازي بعد از امضاي طرف ايراني و انگليسي به تاييد فدراسيون فوتبال انگليسي هم رسيده بود. به گفته تاج نامه‌اي كه فدراسيون فوتبال انگليس در آن خواستار انجام بازي مذكور شده بود و قرارداد امضا شده هم همراه نامه شكايت ايران به فيفا ارسال شده است. وي معتقد است باشگاه چارلتون بايد به فدراسيون فوتبال ايران غرامت دهد:

هفته قبل وزارت خارجه آمريكا اعلا‌م كرد مشتاق است از طريق مبادلا‌ت ورزشي، آموزشي، فرهنگي و ساير زمينه‌ها، روابطي نزديك‌تر ميان مردم دو كشور برقرار كند، به همين دليل اقدام اروپايي‌ها در مورد اين بازي‌ها كمي تعجب‌برانگيز است. در اين رابطه وزارت خارجه ايران هنوز موضع رسمي خود را اعلا‌م نكرده است. محمدعلي حسيني سخنگوي وزارت خارجه ايران كه اخيرا معاون بين‌الملل وزارت خارجه شده و به زودي فرد ديگري جاي او را در سخنگويي خواهد گرفت، به خبرنگار ورزشي اعتماد ملي گفت: بدين ترتيب تيم ايران بايد در اقامت 10 روزه خود در اسپانيا فقط تمرين كند و بازي‌هاي دوستانه‌اش را در جمهوري چك انجام دهد. البته تاج و همچنين احمد ابراهيمي سرپرست تيم ملي اعلا‌م كرده‌اند به دنبال جايگزين كردن تيم‌هاي ديگري هستند تا تيم ملي در اسپانيا هم يكي‌دو بازي انجام دهد، اما هنوز هيچ چيز مشخص نشده است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن