تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819596916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عقب‌نشيني آمريكا از پيش‌شرط تعليق غني‌سازي اورانيوم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: عقب‌نشيني آمريكا از پيش‌شرط تعليق غني‌سازي اورانيوم


آمريكاي‌شمالي- گروه سياسي:
آمريكا كه همواره بر لزوم تعليق غني‌سازي اورانيوم از جانب ايران به عنوان پيش‌شرط گفت‌وگو با غرب در مورد موضوع هسته‌اي تأكيد داشت، از اين موضع عقب‌نشيني كرد.

به گزارش راديو صداي آمريكا، وزارت امور خارجه آمريكا روز پنجشنبه تأييد كرد كه مذاكرات ايران و 1+5 مي‌تواند بدون آنكه ايران غني‌سازي را متوقف كند، آغاز شود.

ايسنا نيز گزارش داد: مقام‌هاي آمريكايي مي‌گويند در طول زمان انجام گفت‌وگوهايي كه به پيش‌مذاكرات معروف شده است، ايران فقط بايد از افزودن به قابليت غني‌سازي و تعداد سانتريفيوژها خودداري كند.

بر اين اساس، شان مك‌كورمك در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: پيشنهاد ما اين است كه در زمان انجام مذاكرات مقدماتي كه 6 هفته به طول مي‌انجامد، ايران فقط با سانتريفيوژهاي قبلي خود، غني‌سازي را ادامه دهد.

كلود گيان، از نزديكان نيكولا ساركوزي، رئيس‌جمهوري فرانسه و نماينده ويژه وي نيز در گفت‌وگو با روزنامه الحيات كه روز گذشته منتشر شد، تصريح كرد: امكان گفت‌وگوي سازنده با ايران وجود دارد.

سرگئي كيسلياك، معاون وزير امور خارجه روسيه هم ابراز اميدواري كرد كه مذاكرات ايران و 1+5 هر‌چه سريع‌تر آغاز شود.

جالب آنكه بان‌كي‌‌مون، دبيركل سازمان ملل در بازگشت از سفر دوره‌اي خود به كشورهاي آسيايي با تأكيد بر لزوم تعليق غني‌سازي از جانب ايران، خواستار تداوم مذاكرات تهران با اروپا شد.

در همين حال، احمد خادم‌المله، سخنگوي شوراي عالي امنيت ملي روز گذشته اعلام كرد كه سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي و خاوير سولانا، هماهنگ‌كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا 29 تيرماه در ژنو با يكديگر ديدار مي‌كنند تا درباره موضوعات مشترك در بسته‌هاي پيشنهادي ايران و غرب براي پايان دادن به مناقشه‌هاي هسته‌اي موجود به رايزني و تبادل‌نظر بپردازند.

به گزارش روابط عمومي شوراي عالي امنيت ملي، وي افزود: سفر سعيد جليلي به ژنو در پي استقبال گروه 1+5 از ادامه مذاكرات ايران و اروپا و به دعوت خاوير سولانا انجام مي‌شود.

خاوير سولانا، نماينده عالي اتحاديه اروپا در امور سياست خارجي، 25 خرداد به همراه مديران كل سياسي كشورهاي عضو 1+5 به تهران آمد و علاوه بر بسته مشوق‌هاي پيشنهادي، نامه رسمي سولانا و وزيران امور خارجه 6 كشور مذكور و همچنين يك نامه غير رسمي را به مقام‌هاي ايران تحويل داد.

منوچهر متكي، وزير امور خارجه نيز 14 تيرماه پاسخ نامه سولانا و 6 وزير خارجه را ارسال كرد و در گفت‌وگويي تلفني، جليلي و سولانا براي انجام مذاكره در اواخر تيرماه توافق كردند.

ايران تقريبا يك ماه پيش از سفر سولانا به تهران، بسته پيشنهادي خود را كه در برگيرنده راهكارهايي براي پايا‌ن‌دادن به معضلات بين‌المللي بود، به 1+5 ارائه كرده بود.

تاريخ درج: 21 تير 1387 ساعت 22:15 تاريخ تاييد: 21 تير 1387 ساعت 22:38 تاريخ به روز رساني: 21 تير 1387 ساعت 22:35
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن