تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 دی 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1846483291




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترانه مادری میانه‌ای با ماندگاری ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:پرشین وی: مجموعه تلویزیونی "ترانه مادری" ساخته حسین سهیلی‌زاده که از اوایل تیرماه هر شب از شبکه سه پخش می‌شود، مثل دیگر مجموعه‌های روتین سیما با ماندگاری میانه‌ای ندارد و خیلی زود از یادها می‌رود. پس از موفقیت مجموعه "نرگس" در جذب مخاطب این گونه مجموعه‌سازی در دستور کار تلویزیون قرار گرفت. اما ماهیت این مجموعه‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توان آنها را جدی گرفت. این آثار برای پر کردن آنتن در ایام خاص تولید می‌شوند و شتاب و کمبود بودجه ویژگی آنهاست. به همین دلیل مجموعه‌های روتین در قالب جدی و طنز قابل قبول نبوده‌اند. به گزارش مهر، "ترانه مادری" ادامه مسیری است که تهیه‌کنندگان "نرگس" شروع کردند، اما نوع قصه و نگاه کارگردان این اثر با سیروس مقدم تفاوت دارد. اغراق از ویژگی‌های کاری مقدم است، بنابراین وقتی سراغ قصه‌ای مثل "نرگس" می‌رود که پر است از اغراق در شخصیت‌پردازی و روایت و نقد اجتماعی آن سهل‌انگارانه است، خوب می‌داند چطور از همه این ویژگی‌ها استفاده کند. مقدم مخاطب این مجموعه‌ها را می‌شناسد و می‌داند به آنها چه خوراکی بدهد، اما سهیلی‌زاده انتخابی خوب برای "ترانه مادری" نبوده است. قصه مصالح لازم را برای تبدیل شدن به یک درام احساسی و هندی داشته، اما در مرحله اجرا این اتفاق نیفتاده و مجموعه بین احساساتی و جدی بودن در نوسان است. "ترانه مادری" نه مثل "نرگس" برای مخاطب عام جذاب است نه می‌تواند مخاطب خاص را جذب کند. مجموعه از یکسو به قصه جدایی دو برادر و درگیری‌هایی می‌پردازد که دو قطب خیر و شر بر سر این دو برادر دارند و از سویی به سمت کاراکترهای نچسب و خشک مثل سمیرا می‌رود که قصه را از فضای اصلی دور می‌کند. نو.یسنده هم نمی‌تواند بین دو وجه قصه پل بزند. پیوند دوباره دو برادر که سال‌ها از هم دور بوده‌اند به اندازه کافی مصالح برای ساخت یک ملودرام احساساتی فراهم کرده، اما قصه‌های فرعی مجموعه تنها زمان قصه را بالا برده و ارتباط زیادی با خط اصلی قصه ندارد. ماجرای دختر فراری و درگیر شدن مادر در این ماجرا، عشق یکی از شخصیت‌ها به دختری از طبقه دیگر و... قصه دو برادر را غنی‌تر نمی‌کند. سکانس‌های احساساتی گفتگوی فرخ (دانیال حکیمی) با فرخنده (فاطمه گودرزی) درباره مرگ مادر و سخنرانی‌های سمیرا (مینا لاکانی) درباره برادرها فضای "ترانه مادری" را شعاری و ریتم را کند کرده و این هم یکی از آفت‌های چنین مجموعه‌هایی است که برای پر کردن آنتن باید زمان بالا برود و به همین دلیل ریتم کند است و هر ماجرا چند بار به طرق مختلف تکرار می‌شود. "ترانه مادری" برای اشاره به ماجرای عشق پویا به نغمه آن هم در قالب تلویزیون به شخصیت‌هایی مثبت مثل مهندس طاهری می‌پردازد تا بتواند عشق را نمایش دهد. فضای مجموعه با این شخصیت‌های تک‌بعدی به شدت شعاری می‌شود. این مجموعه می‌تواند ساعتی از شب را برای مخاطب تلویزیونی پر کند، اما نمی‌تواند مخاطب سختگیر را راضی نگه دارد. درست مثل مجموعه تلویزیونی "نرگس" که پس از موجی که ایجاد کرد به سرعت فراموش شد. یکی از مهمترین خاصیت‌های مجموعه‌های روتین همین است؛ آنها با ماندگاری میانه ندارند.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پرشین وی]
[مشاهده در: www.persianv.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 396]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن