تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819577102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گاردين: ادعاهاي آمريكا عليه برنامه هسته‌يي ايران براي فريب افكار عمومي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گاردين: ادعاهاي آمريكا عليه برنامه هسته‌يي ايران براي فريب افكار عمومي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

گاردين در گزارشي تحليلي به ادعاهاي آمريكا عليه برنامه هسته‌يي ايران پرداخته و نوشت كه همانطور كه در زمينه عراق انجام گرفت اين ادعا كه ايران ممكن است به دستيابي به يك سلاح هسته‌يي نزديك باشد بيشترين دلايل سياسي داشته و براي فريب افكار عمومي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كريس ايمز، نويسنده اين گزارش تحليلي نوشت: جنگ تبليغاتي عليه ايران طبق يك متن آشنا پيش مي‌رود، اما نويسنده آن چه كسي است ؟ تنها دارنده انرژي هسته‌يي در منطقه خود اذعان دارد كه هر چه در توان دارد انجام مي‌دهد تا اوضاع به همين ترتيب باقي بماند. روزنامه تلگراف اخيرا به نقل از شابتاي شاويت، ، رئيس سابق موساد نوشت كه اسرائيل در صورت انتخاب باراك اوباما، كانديداي دموكرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا كمتر از يكسال فرصت دارد كه برنامه هسته‌يي ايران را نابود كند وگرنه تحت حمله ايران قرار مي‌گيرد. اين ديگر دست پنهان عناصر يهودي (صهيونيستي) نيست. تلاش شاويت براي تاثيرگذاشتن بر عقايد غرب كاملا آشكار بود: من به عنوان يك مامور اطلاعاتي كه با بدترين سناريو سر و كار دارم مي‌گويم كه ما بايد آماده باشيم، بايد هر چه لازم است را از نظر دفاعي و تهاجمي انجام دهيم، بدترين سناريو اين است كه ايران در حدود يك سال ديگر به بمب اتمي دست يابد.

ايمز در ادامه نوشت: اين اظهارات آشنا به نظر مي‌رسد. من سال گذشته آشكار كردم كه اين ادعاي دولت انگليس به پرونده سپتامبر 2002 مبني بر اين كه عراق مي‌تواند در كمتر از يك سال يك سلاح هسته‌يي بسازد براي افكار عمومي ساخته شده بود. در آن زمان آلاستر كمپبل، وزير كابينه انگليس جان اسكارلت را كه در آن زمان رئيس كميته مشترك اطلاعات جاسوسي انگليسي (JIC) بود تحت فشار قرار داد تا ارزيابي واقعي اين كميته را پنهان كند. اسكارلت به خاطر فاجعه‌اي كه اين پرونده به دنبال داشت مقصر شناخته شد، اما به رياست MI6 (قسمت جاسوسي اداره ضد اطلاعات ارتش بريتانيا) دست يافت. هيچ كسي انتظار نداشت اسكارلت مجددا به عنوان كانال ارسال ادعاهاي حقه بازانه هسته‌يي مورد استفاده قرار بگيرد، اما روزنامه تايمز گزارش داد كه وي قرار است به اسرائيل برود تا در جريان "دستاوردي" در اطلاعات جمع آوري شده از داخل ايران دست يابد. يكي از منابع مدعي شد كه اطلاعات جديد با اطلاعاتي كه موجب شد اسرائيل يك تاسيسات هسته‌يي نيمه كاره در سوريه را شناسايي و آن را نابود كند هماهنگي داشت. گزارش تايمز حاكي از اين بود كه اسرائيل اكنون" انتظار دارد" آمريكا ارزيابي خود را مبني بر اين كه ايران برنامه هسته‌يي تسليحاتي خود را در سال 2003 متوقف كرد تغيير دهد. اما آيا اسرائيل بار ديگر در تلاش است به تاييد و اجازه غرب براي انجام كارهاي كثيفش دست يابد يا در تلاش است آمريكا را به انجام اين كار وا دارد؟

در ادامه اين گزارش تحليلي با اشاره به گزارش اخير جمله نيويوركر مبني بر اين كه آمريكا عمليات هاي پنهان خرابكارانه خود عليه ايران را افزايش داده آمده است: سيمور هرش خبرنگار مجله نيويوركر به طور تلويحي گفت كه حمله آمريكا به ايران از قبل آغاز شده است. اين امر در زمينه عراق نيز اتفاق افتاد. در آن زمان نيز آمريكا فعاليت‌هايي را براي اعمال فشار به دولت عراق اتخاذ كرد. هرش اشاره دارد كه دولت بوش از برنامه هسته‌يي ايران فراتر رفته و در تلاش براي "ايجاد اختلال در دولت ايران از طريق تغيير رژيم" است. در اينجاست كه بايد نگران شويم درس‌هاي قبلي آموخته نشده‌اند. ظاهرا آژانس اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) و نيروهاي ويژه اين كشور در حال حمايت از گروه‌هاي تفرقه جو كه در كشتن سربازان نيروهاي پليس ايران نقش دارند هستند. در صورتي كه تشخيص تهديد آمريكا موجب استحكام دولت ايران شود اين روند نتيجه معكوس خواهد داشت.

ايمز در ادامه اين گزارش تحليلي نوشت: من هفته گذشته اشاره كردم كه اين ادعا كه ايران ممكن است از آنچه ما فكر مي‌كنيم به دستيابي به يك سلاح هسته‌يي نزديك‌تر باشد. خيلي تاثر آور است كه بار ديگر از همين رويه استفاده كنيم. اما اظهارات شاويت درباره اوباما نشان مي‌دهد كه دقيقا در همان موقعيت قبلي هستيم.

نويسنده اين مطلب در پايان اين گزارش تحليلي به دورويي و تزوير رژيم صهيونيستي كه تنها دارنده تسليحات هسته‌يي در خاورميانه است اشاره كرد و گفت: اسرائيل كه خود داراي تسليحات هسته‌يي است قصد دارد زماني كه مي‌تواند با همدستي دولت آمريكا در تلاش است دموكراسي را در سراسر خاورميانه گسترش دهد و قبل از آنكه مردم آمريكا رئيس جمهوري را انتخاب كنند كه ممكن است علاقه‌اي به اين كار نداشته باشد به ايران حمله كند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن