تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819298901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اين است فوتبال به سبك اسپانيايي - مهديار غفاري- خبرنگار آزاد / اتريش


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اين است فوتبال به سبك اسپانيايي - مهديار غفاري- خبرنگار آزاد / اتريش
نمايش اسپانيا در يورو 2008 خيره‌كننده بود. آنچنان كه يواخيم لو اعتراف مي‌كند آنها از ابتدا تا انتهاي تورنمنت كيفيت بازي خود را در يك سطح بسيار بالا‌ حفظ كردند و به واقع شايسته و مستحق كسب عنوان قهرماني بودند. لوئيس پير در سن هفتاد سالگي نشان داد كه همچنان از يك انديشه جوان و نوگرا بهره مي‌برد. ‌گاس هيدينك و يواخيم لو دو مربي و تئوريسين صاحب ادعاي فوتبال جهان در حالي به همراه تيم خود جام را ترك كردند كه در مقابل اسپانياي لوئيس هيچ حرفي براي گفتن نداشتند.

لوئيس برخلا‌ف آنچه افكار عمومي از يك مربي 70 ساله انتظار دارند نه تنها يك مربي سنتي و ترسو نبود، بلكه با شجاعت از نام‌هاي بزرگي مثل گوتي، رائول و آلبلدا گذشت و تيم جوان و يكدستي را روانه مسابقات كرد كه زيباترين فوتبال چند دوره اخير جام ملت‌هاي اروپا را به نمايش گذاشت و با اقتدار تمام به قهرماني رسيد.

بازي يكشنبه شب در استاديوم رعب‌آور ارنست هاپل چيزي شبيه به يك بازي خانگي براي ژرمن‌ها بود. تماشاگران آلماني كه تعدادشان بيش از سه برابر اسپانيايي‌ها بود سنگ تمام گذاشتند و در دقايق اوليه بازي با فشار رواني خود توانستند اسپانيا را براي دقايقي به لا‌ك دفاعي فرو ببرند. تنها اما بعد از 15 دقيقه تيم سرخ‌پوش به لطف حضور چاوي، سسك فابرگاس و اينيستا ميانه ميدان را در اختيار گرفت و تا انتها تيم برتر ميدان بود. لوئيس با اسپانيا 2008 توانست فوتبال اسپانيايي را به جهان معرفي كند. بسياري از كارشناسان حاضر در محل مسابقات معتقدند شيوه نويني كه تيم آراگونس در اين جام به نمايش گذاشت مي‌تواند الگويي براي ساير تيمها در آينده باشد. تيم آراگونس بازي زيبا و نتيجه‌گرايي را يكجا به نمايش گذاشت. اين قهرماني متفاوت از قهرماني ايتالياي تدافعي در جام جهاني 2006 يا قهرماني يونان نتيچه گرا در يورو 2004 است.

آراگونس به خوبي دريافت كه اسپانيا سال‌ها است يك فوتبال زيبا ارائه مي‌كند اما نهايتاً در مقابل تيم‌هايي مثل ايتاليا و آلمان به مشكل بر مي‌خورد. بدين ترتيب تقويت برنامه‌هاي دفاعي تيم يكي از اولويت‌هاي اصلي او شد و به موازات اين مساله جركات زنجيره‌اي و ارسال پاس‌هاي كوتاه در شرايط تحت فشار مورد توچه بيشتري قرار گرفت. البته شانس هم با او همراه بود، چرا كه نسل جديدي از بازيكنان جوان در بهترين شرايط آماده اجراي برنامه‌هاي او بودند، بازيكناني كه به قول يواخيم لو مدام درگير ليگ قهرمانان اروپا و بازي‌هاي باشگاهي سطح بالا‌ هستند و اين كار را براي يك مربي آسان مي‌كند.

فرناندو تورس، داويد ويا، چاوي ارناندس، چاوي آلونسو، سسك فابرگاس، ايكر كاسياس، سرخيو راموس، كارلس پويول و بقيه هر يك به تنهايي مهره‌هايي تأثيرگذار در تيمهاي باشگاهي خود بودند. لوئيس آنقدر با تجربه بود كه مثل يك پدر بتواند فرزندان خود را در قالب يك تيم هماهنگ و يكپارچه قرار دهد. از سويي برخلا‌ف آنچه بسياري در ايران ادعا مي‌كنند اسپانيا يك اسپانياي متحد بود، فارغ از اينكه كدام بازيكن يا طرفدار به كدام منطقه و شهر متعلق است. مادريدي بودن رائول و گوتي دليلي نبود كه لوئيس برخلا‌ف عقيده خود از آنها استفاده كند. كاپدويلا‌، اينيستا، چاوي ارناندس و سسك فابرگاس پنچ بازيكن اصلي اسپانيا در بازي فينال سابقه بازي براي تيم ملي كاتالونيا را دارند. در بين طرفداران هم از كاتالا‌ن و باسك تا گاليسين و مادريدي و والنسين ديده مي‌شد. بعد از قهرماني اسپانيا شعار بيش از هر شعار ديگري در استاديوم ارنست‌هاپل و خيابانهاي وين به گوش مي‌رسيد.

لوئيس آراگونس در اين تورنمنت نقطه ضعف‌هاي فوتبال اسپانيا را به نقطه قوت تبديل كرد و بعد از 44 سال جام قهرماني اروپا را به مردم خود هديه كرد. از اين پس اسپانيا اعتبار و وجهه متفاوتي در رده ملي خواهد داشت، همان‌طور كه لوئيس مي‌گويد: هدف بعدي جام جهاني 2010 است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

مشاهده خبر بعدي

------------
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 222]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن