تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798931567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در آینده جزئیات بیشتری درباره توافق آتش‌بس اعلام خواهد شد. همچنین اعلام شده است که رژیم صهیونیستی به شرایط مقاومت تسلیم شده است.


واضح آرشیو وب فارسی::

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان، موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با قرارداد تبادل اسرا بین این رژیم و حماس را به عنوان تسلیم آنها در برابر شروط مقاومت تلقی کرده است.



وی همچنین درباره زمان اجرای این توافق و آغاز آتش‌بس، اظهار کرده است: من باور دارم که در طی ۲۴ ساعت آینده، جزئیات رسمی این توافق به همراه زمان آغاز آتش‌بس، که ممکن است ۴ روز طول بکشد و قابل تمدید باشد، اعلام خواهد شد.

«ابو سامر موسی»، مسئول روابط گروه‌های فلسطینی جنبش جهاد اسلامی در لبنان و یکی از رهبران این جنبش، در گفت‌وگو با ایسنا به سوالی درباره تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، اظهار داشت: بدون شک، رژیم صهیونیستی و حامیان آن، پس از ۴۶ روز از ارتکاب کشتارها به دست گروهک‌های صهیونیست و نئونازی‌های جدید، که با هدایت و حمایت دولت آمریکا و با سکوت و پوشش بین‌المللی رخ داد، دریافتند که این رژیم نتوانست هیچ یک از اهداف خود را، از جمله نابودی مقاومت و آزادی زندانیان با استفاده از قدرت، به دست آورد. در مقابل این ناتوانی، با افزایش فشار بر صهیونیست‌ها به خاطر قتل‌عام و جنایات، مخالفت با آن، افزایش فشار علیه دولت نئونازی‌ها و ژنرال‌های قاتل، و حضور میانجی‌گران و ابتکار عمل‌هایی که دولت اشغالگر با آنها مخالفت کرده است، امروز شاهد نشانه‌هایی از تسلیم دشمن و در عین حال تلاش آن برای حفظ آبروی آسیب دیده خود از هفتم اکتبر هستیم. 

ما چند روز پیش با بیانیه‌ای کوتاه، جهاد اسلامی نسبت به تعلل رژیم صهیونیستی و حامی آن، دولت آمریکا، موقعیت خود را مشخص کردیم. در این بیانیه، اعلام کردیم که جهاد اسلامی، تا زمانی که شرایط بهتری فراهم شود، اسرای خود را نگه خواهد داشت. این بیانیه باعث ناراحتی خانواده‌های صهیونیستی و تصمیم‌گیران شده است. امروز ما تاکید می‌کنیم که به تمام جزئیات این موضوع توجه می‌کنیم و در همه آنها شریک هستیم.

یک مقام برجسته جهاد اسلامی با نام ابو سامر موسی، ادامه داد: در شب دوشنبه، خبری منتشر شد که درباره تماسی بین ابوطارق (زیاد النخاله)، دبیرکل جهاد اسلامی، و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، صحبت می‌کرد. در این تماس، جزئیات معامله بحث شد. برای ما مهم این است که با استمرار مقاومت، دشمن را مجبور به پذیرش تبادل اسرا کنیم. اظهارات نتانیاهو در شب سه شنبه درباره توصیف توافق تبادل اسرا به عنوان "تصمیم سخت" و صحبت‌های او درباره رضایت اعضای کابینه و دستگاه‌های امنیتی از انجام این معامله پس از مخالفت و تأخیرها، نشان می‌دهد که او در برابر شرایط مقاومت تسلیم شده است.

وی افزود: این توافق می‌تواند شامل برقراری آتش‌بس در روزهای مشخص، توقف پروازهای هواپیما به صورت دائم یا در برخی ساعات شبانه‌روز، و ورود مواد غذایی، کمک‌های بشردوستانه و نفت به غزه باشد که می‌تواند رنج مردم را کاهش دهد.



به سوالی درباره اعلام توافق تبادل اسرا و زمان اجرایی آتش‌بس، ابو سامر موسی پاسخ داد: می‌توانیم بگوییم که توافق آماده است و اعلام رسمی درباره شروع اجرای آن نیازمند برخی اقدامات ساده است. من معتقدم که ظرف مدت کوتاهی و در طی ۲۴ ساعت آینده، جزئیات رسمی به همراه زمان آغاز آتش‌بس و توافق تبادل اسرا اعلام خواهد شد. اما باید توجه داشت که تمام جزئیات این توافق هنوز مشخص نیست و ممکن است در دستور کار تغییراتی صورت بگیرد.

مقام‌های جهاد اسلامی نیز به موضوع توافق تبادل اسرا و آتش‌بس پایبندی خود را اعلام کرده‌اند و معتقدند که این توافق می‌تواند به کاهش رنج مردم در منطقه کمک کند. آنها امیدوارند که با استمرار مقاومت، دشمن را مجبور به پذیرش این توافق کنند و شرایط زندگی مردم را بهبود بخشند.

در مورد ادعای برخی از صحبت‌ها که این توافق نشان از تسلیم شدن نتانیاهو است، باید توجه داشت که این اظهارات بر اساس تفسیرهای مختلف ممکن است و نمی‌توان به طور قطعی نتیجه گرفت که آیا این توافق به معنای تسلیم شدن یا تنفر شدن است. برای درک دقیق‌تر موضوع، باید منتظر اعلام رسمی و جزئیات بیشتر باشیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که توافق تبادل اسرا در چند مرحله انجام خواهد شد و توافق اول، گام اولیه‌ای است که در آینده اجرا خواهد شد. وی همچنین تأکید کرده است که جنگ ادامه دارد و تا رسیدن به تمامی اهدافشان، ادامه خواهد داشت.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که پس از مذاکرات سخت و پیچیده، با یاری خداوند و تلاش‌های قطر و مصر، به توافق آتش‌بس انسانی (آتش‌بس موقت) به مدت چهار روز دست یافته‌اند.

به طبقه بندی توافق آتش‌بس، هر دو طرف متعهد به توقف تمام اقدامات نظامی در نوار غزه هستند و تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه متوقف می‌شود. همچنین، کمک‌های انسانی، امدادی، پزشکی و سوخت به صورت بی‌استثنا وارد مناطق شمالی و جنوبی غزه خواهد شد.

به موجب این آتش‌بس، ۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ سال اسیر صهیونیست آزاد خواهند شد و به عوض، ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ سال فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۶ ساعت بحث و بررسی، با توافق آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی توسط حماس موافقت کرده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 730]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن