تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798614241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر تفریحی به عسلویه امکان پذیر است!


واضح آرشیو وب فارسی::

شاید خرید بلیط عسلویه برای گردش و تفریح کمی دوراز ذهن باشد؛ چرا که عسلویه با سکوهای نفتی و گازی و ماموریت‌های کاری شناخته می‎شود. با رونق سفرهای داخلی و کشف جاذبه‎های این شهر، عسلویه نیز به فهرست مقاصد زیبای گردشگری و شهرهای دیدنی ایران اضافه شده است. در این شهر بیشتر از جاذبه‎های طبیعی و بکر آن، لذت خواهید برد و چندان با  تاریخ و آثار کهن روبه‌رو نخواهید شد. سفر به عسلویه، زیبایی متفاوت و منحصربه‎فردی را برایتان به تصویر می‏کشد و سفرتان را به سفری به‌یادماندنی و خاطره‎انگیز تبدیل می‎کند.



انواع مکان‎های تفریحی عسلویه

سفر به عسلویه و گشت‏ و گذار، تجربه‎ای جدید و منحصربه‎فرد برای شما خواهد بود. اکنون که بلیط عسلویه را رزرو کرده‎اید، بهتر است با مکان‏های تفریحی آن آشنا شوید.

 

ساحل بنود

ساحل بنود بین شهر کوشکنار و عسلویه در نزدیکی روستای بنود قرار دارد و یکی از زیباترین سواحل عسلویه محسوب می‎شود. جذابیت این منطقه بی‎انتها است، با گذر از مسیر 8 کیلومتری روستای بنود تا ساحل، به فضایی بکر و شگفت‏انگیز می‎رسید. در این ساحل زیبا، یک بندر ماهی‌گیری نیز وجود دارد که لوکیشن زیبایی برای عکس‎برداری و ثبت لحظاتتان خواهد بود. علاوه‎بر طبیعت بکر و زیبای ساحل بنود، غارهای ایجادشده توسط امواج دریا، فضایی خاص و دیدنی را بر دیواره‎های این ساحل پدید آورده است. این ساحل خاص اغلب به‌عنوان لوکیشن فیلم‎های متعدد انتخاب می‌شود. برای بازدید از غارهای بنود، 15 دقیقه پیاده‎روی خواهید داشت؛ نور و امواج دریا از دو روزنه بزرگ غار به داخل وارد می‌شود. تاریکی غار، تابش نور خورشید و صدای امواج از روزنه‎های غار، فضایی زیبا و اسرارآمیز را ایجاد می‎کند. حتی می‌توانید در فضای وسیع داخل غار، چادر بزنید و اوقات خود را در رویایی‎ترین فضا بگذرانید.

 

پارک ملی نایبند

برای بازدید از پارک ملی دریایی نایبند با مساحتی بیش‎از 42 هزار هکتار، باید به سمت جنوب در 25 کیلومتری مرکز شهر بروید. این پارک، به‎عنوان اولین پارک ملی دریایی کشور، در سال 1382 توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست ثبت شد. پارک دریایی نایبند در محدوده‌ای حد فاصل کوه‎های عسلویه به خلیج فارس با پوشش گیاهی و جانوری متنوع، در کنار عناصری چون کوه و دریا، طبیعتی متفاوت و منحصربه‎فرد را ایجاد کرده است. کوه‎ها، دشت‎ها، دشت‌های ماسه‌ای و دشت‎های کویری تپه‎ای مناطق متنوع پارک نایبند را تشکیل می‎دهند. همچنین آب با طعم‎های متفاوت از شورترین تا شیرین‎ترین را به گردشگران ارائه خواهد داد. از دیگر جاذبه‎های این منطقه می‌توان به پیش‌روی خشکی در دریا، صخره‎های مرجانی با ماهیان زیبا و لاک‌پشت‎های پوزه عقابی خلیج فارس اشاره کرد. وجود دماغه نایبند، در واقع نتیجه پیش‌روی خشکی در دریا است که خلیج کوچکی معروف به خلیج نایبند را در جنوب شرقی استان به‌وجود آورده است. این خلیج در گذشته، از مراکز مهم صید مروارید به‎شمار می‎رفت که پوشش گیاهی آن شامل، جنگل دریایی حرا، گونه‌های گیاهی دریایی، گیاهان شورپسند خاشتر و گز در مناطق دور از ساحل، گونه‌هایی مانند کهور، کنار، انجیر معابد، صبر زرد در ارتفاعات خلیج نایبند هستند. 

 

جنگل‌های حرا

جنگل‌های حرا در سواحل شرقی و جنوبی خلیج نایبند، پرندگان مهاجر فلامینگو و پلیکان را به خود جذب کرده است. حرا نام جنگل‎های دریایی خلیج فارس است که در عسلویه نیز، یک نمونه از آن وجود دارد و به‎عنوان یکی از جاذبه‎های این منطقه شناخته می‎شود. جنگل‎های حرا تحت تاثیر جزر و مد دریا قرار می‎گیرند، همزمان با بالاآمدن آب دریا، بخشی از گیاهان جنگل در آب فرو رفته و ریشه‎های آن‏ها با جذب آب، مواد مورد نیاز خود را جذب کرده و نمک آن را دفع می‌کنند. هنگام مد، فرصت مناسبی برای گشت‏ و گذار در مسیر دریایی جنگل حرا است؛ با مراجعه به اسکله و کرایه قایق، می‌‎توانید از بازدید زیبایی‎های جنگل حرا لذت ببرید.

 

آبشار درزو

آبشار درزو و چشمه بکر و زیبای آن، به یکی از جذاب‎ترین جاذبه‌های توریستی عسلویه تبدیل شده است. این آبشار در روستای اخند، در 15 کیلومتری جنوب شهر عسلویه قرار دارد. آبشاری با ارتفاع 56 متر و نخل‎های خودروی طبیعی اطراف آن، منظره‌ای خارق‎العاده را به تصویر می‏کشد. تماشای ماهی‎های زیبا در حوضچه کوچک آبشار و آب‏تنی در آن، تجربه بی‌نظیری را برای شما رقم خواهد زد. مناسب‎ترین زمان بازدید از آبشار درزو، ماه‎های آبان تا اردیبهشت است؛ زیرا عسلویه در این بازه زمانی هوایی مطبوع و دل‌پذیر خواهد داشت. 



دهکده پازارگاد

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی عسلویه مجموعه تفریحی دهکده گردشگری پازارگاد است که با نام پازارلند نیز شناخته می‎شود. این دهکده در فاصله 20 کیلومتری از منطقه اقتصادی شهر با وسعتی برابر 20 هکتار قرار دارد. دهکده پازارگاد یکی از محبوب‎ترین مکان‎ها برای گردشگران محسوب می‎شود؛ چراکه بسیاری از امکانات تفریحی، مانند فضاهای بازی کودکان و شهربازی‎ها، رستوران‏های ساحلی، جامپینگ، هانیبال، پیست اسکیت و تفریحات دریایی مانند جت اسکی، پاراسل، غواصی و سینمای 6 بعدی را در این مجموعه جمع‎آوری کرده‏اند. همچنین در فواصل مختلف و تاریخ‏های خاص، برنامه‏های ویژه و کنسرت‏ها در این مجموعه، فضایی هیجان‎انگیز و منحصربه‎فرد را ایجاد می‏کند.

 

چشمه کلات

یکی از دیدنی‌های اطراف عسلویه، چشمه کلات در روستای کلات است که نیمه زمستان تا اوایل بهار، بهترین زمان بازدید از آن خواهد بود. برای بازدید از این چشمه، باید مسیری را از روستا به سمت کوه پیاده‎روی کنید. قرارگیری چشمه کلات در ابتدای یک دره و آبشاری زیبا در انتهای آن، زیبایی وصف‎نشدنی را به تصویر می‏کشد. نخل‌های بلند و زیبا در اطراف چشمه، زیبایی آن را دوچندان می‏کند.

 

اسکله عسلویه

اگر از تماشای غروب در کنار منظره دریا، لنج‎های باری و قایق‎های کوچک و بزرگ لذت می‏برید، بهترین مکان برای شما اسکله عسلویه خواهد بود. اسکله عسلویه، علاوه‎بر جاذبه‏های دیدنی، محل تردد لنج‎های باری و صیادی و انواع قایق‎های کوچک است. اگر برای ثبت لحظاتتان دنبال لوکیشنی رویایی هستید، این اسلکه بهترین مکان برای شما خواهد بود.

 

پارک ساحلی نخل تقی

پارک ساحلی نخل تقی، با مساحت 16 هکتاری، یکی از زیباترین پارک‎های ساحلی عسلویه در منطقه نخل تقی به‌شمار می‌رود. انبوه درختان سر به ‌فلک کشیده و امکانات تفریحی متنوع این پارک مورد توجه گردشگران و توریست‎های بسیاری قرار گرفته است. پارک کودک، پیست دوچرخه‎سواری، پیست اسکیت، اسکله ماهیگیری، اسکله قایق‎سواری، فانوس دریایی، زمین فوتبال و ... از تفریحات این پارک ساحلی به‌شمار می‎روند. همچنین تفریحات دریایی مانند شاتل و جت اسکی، جاده سلامت و مسیر پیاده‌روی لحظات مفرحی را برای گردشگران رقم می‎زند. کافی‌شاپی واقع در لنجی به قدمت 150 سال، از محبوب‎ترین امکانات این پارک شناخته می‎شود که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‏کند.

 

با فلای تودی از جاذبه‌های تفریحی عسلویه دیدن کنید

سایت فلای تودی فرآیند بسیار ساده‌ای را جهت رزرو هتل عسلویه و بلیط عسلویه برای کاربران خود در نظر گرفته است. این سایت معتبر علاوه‌بر فراهم‌کردن سفری ایمن و راحت، خدمات متعدد و متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. فلای تودی با ارائه بلیط‎های چارتری و لحظه آخری، خریدی ارزان و مقرون به‎صرفه را برای شما فراهم می‎کند. همچنین نمودار قیمتی و تقویم قیمتی نیز، در خریدی بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد. جالب است بدانید که شما علاوه‌بر این خدمات، می‌توانید در صورت نیاز از خدمات استرداد بلیط استفاده کرده و سفرتان را به تعویق بی‌اندازید. 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گردشگری
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن