تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808206768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیتریک اسید خشک برند: تی تی سی آ TTCA


واضح آرشیو وب فارسی::


اسید سیتریک تی تی سی آ یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه در صنایع مختلف می باشد که عموما به دو صورت خشک و آبدار وارد ایران می شود.

سیتریک اسید خشک برند: تی تی سی آ TTCA

به مشخصات فیزیکی و موارد مصرف سیتریک اسید خشک تی تی سی آ TTCA اشاره شده است. شرکت ام تی رویال وارد کننده این محصول است.

سیتریک اسید خشک تی تی سی آ TTCA

سیتریک اسید خشک نوعی اسید آلی ضعیف است  که عمدتا برای افزودن طعم ترش به مواد غذایی استفاده می شود. این ماده به طور طبیعی در مرکباتی همچون لیموترش وجود دارد و به عبارتی نوعی ماده نگهدارنده طبیعی است. در فرایند تولید سیتریک اسید خشک، مولکول های آب حذف شده و معمولاً به شکل پودر عرضه می شود. سیتریک اسید خشک ماده ای است که عمدتاً به عنوان اسیدولانت ( ماده اسید کننده)، طعم دهنده، نگهدارنده و عامل ضد بیاتی در صنایع غذایی و نوشیدنی استفاده می شود.  همچنین  به عنوان نوعی آنتی اکسیدان، روان کننده و شوینده در صنایع شیمیایی، آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

سیتریک اسید خشک تی تی سی آ TTCA  ماده ای سفید رنگ جامد است که بصورت کریستال های شفاف و بدون بو با طعم اسیدی قوی توسط شرکت TTCA عرضه شده است. TTCA یکی از بزرگترین تولید کنندگان تخصصی اسید سیتریک در جهان است.

شزکت ام تی رویال با سالها تجربه در زمینه واردات مواد اولیه صنایع غذایی در خدمت مشتریان محترم می باشد.

مشخصات فیزیکی سیتریک اسید آبدار تی تی سی آ TTCA

در دمای ۷۸ درجه سانتیگراد، سیتریک اسید آبدار به فرم خشک تبدیل می شود

چگالی: ۵۴۲/۱ گرم در سانتی متر مربع

نقطه ذوب: ۱۳۵ درجه سانتی گراد

نقطه جوش: ۳۱۰ درجه سانتی گراد

موارد مصرف سیتریک اسید آبدار تی تی سی آ TTCA

سیتریک اسید آبدار تی تی سی آ TTCA  هم کاربرد غذایی و دارویی و هم صنعتی دارد. اصلی ترین کاربرد آن در صنعت غذایی به عنوان طعم دهنده است. برای اسیدی کردن انواع نوشیدنی ها، انواع شیرینی جات و مرباجات، بستنی، آب نبات، کمپوت، انواع سس، بیسکوئیت و لبنیات مورد استفاده می قرار می گیرد.  همچنین عامل نگهدارنده و ضد بیاتی است.

در صنعت دارویی، از سیتریک اسید آبدار تی تی سی آ TTCA  در فرمولاسیون بسیاری از داروها استفاده می شود. در صنایع بهداشتی و آرایشی، به عنوان عامل آنتی اکسیدانی، نرم کننده و شستشو استفاده می شود. در صنایع شیمیایی نیز کاربرد دارد. این ماده کاربرد ضدعفونی کنندگی نیز دارد.


زمان ماندگاری و شرایط نگهداری

سیتریک اسید آبدار تی تی سی آ TTCA  در آب  و هوای گرم و خشک تبلور خود را از دست می دهد و در هوای مرطوب کمی آبدارتر می شود. لذا برای هر گونه تغییر حالت ماده بهتر است در جای خشک و خنک نگهداری شود. از تاریخ شروع مصرف تا سه سال ماندگاری دارد و چنانچه کیسه محصول باز نگردد پایداری و دوام آن تا پنج سال خواهد بود.

نوع بسته بندی و شرکت وارد کننده

سیتریک اسید آبدار تی تی سی آ TTCA  در بسته بندی کیسه ای 25 کیلوگرمی توسط شرکت وارد کننده ام تی رویال mtroyal برای فروش مستقیم به بازار عرضه شده است. شرکت TTCA یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان تخصصی اسید سیتریک در جهان است.

 

کاربرد اسید سیتریک در مواد غذایی

• با استفاده از اسید سیتریک در رنگ های خوراکی می توان میزان PH رنگ های قلیایی را کنترل نمود.
• در بستنی ها به عنوان عامل امولسیفایر و به منظور جلوگیری از جدا شدن چربی های موجود در بستنی و یا به عنوان جایگزین آب لیمو تازه در دستورالعمل تولید بستنی و دسرها از این اسید استفاده می شود.
• اسید سیتریک آبدار اغلب به عنوان اسید آلی و عامل کنترل PH ، طعم دهنده و نگهدارنده در محصولات غذایی همچون انواع کلوچه و بیسکویت، آب نبات، مربا و ژله، سس ها و غذاهای فوری وجود دارد.
• به عنوان آنتی اکسیدان در محصولات لبنی و همچنین عامل اسیدی کننده انواع پنیرها از اسید سیتریک استفاده می شود. نمک این اسید مانع جدا شدن چربی های پنیر شده و انعطاف پنیر را هنگام برش افزایش میدهد.
• یکی از موارد کاربرد اسید سیتریک در صنایع غذایی استفاده از آن در مواد غذایی منجمد است. این اسید از طریق تنظیم PH و شلاسیون باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدان و کاهش فعالیت آنزیم ها در مواد غذایی منجمد می شود. این اسید از طریق غیرفعال کردن آنزیم ها و فلزات موثر در ترش شدن آبزیان خوراکی از فساد ماهی و خرچنگ جلوگیری میکند.
• همچنین از تغییر رنگ و طعم میوه های منجمد نیز جلوگیری میکند، بنابراین می توان گفت در میوه های منجمد نیز از سیتریک اسید به منظور محافظت از میوه ها استفاده می شود. با توجه به اینکه در عملیات پوست گیری میوه ها از ترکیبات قلیایی استفاده می شود، با قرار دادن میوه ها در محلول بسیار رقیق اسید سیتریک PH محیط را خنثی میکنند تا اسید آسکوربیک (ویتامین ث) موجود در میوه ها از بین نرود. علاوه براین با آغشته شدن میوه ها به اسید سیتریک، فلزاتی که باعث اکسیداسیون میوه می شوند با اسید کمپلکس تشکیل داده و تغییر رنگ میوه ها به تعویق افتاده و طعم ویتامین های موجود در میوه ها حفظ می شود.
• این اسید در فرآورده های گوشتی نیز جایگاه ویژه ای دارد. به عنوان مثال به عنوان ماده کمکی در آنتی اکسیداسیون سوسیس ها یا بهتر ورقه شدن کالباس ها وجود دارد. در کنسرو کردن سبزیجات برای کاهش PH محیط و حرارت لازم و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها وجود دارد.

کاربرد اسید سیتریک در لوازم آرایشی و داروسازی

• اسید سیتریک در داروسازی به عنوان عامل ضدقارچ و بازدارنده ترومبین استفاده می شود. با توجه به اینکه خون در حضور یون کلسیم لخته و منعقد می شود، با هدف جلوگیری از انعقاد خون و آماده سازی آن برای انتقال، از اسید سیتریک و سیترات سدیم در محلول های ضد انعقاد استفاده می شود. درصورتی که این اسید در آب با بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرین ترکیب شود می تواند کربن دی اکسید تولید کند و همین امر آن را برای استفاده در پودرها و قرص های جوشان مناسب کرده است. از دیگر موارد مصرف اسید در داروها، تنظیم PH ، پایدار نمودن اجزاء سازنده و افزایش فعالیت محافظ ها در داروهای خوراکی به صورت مایع است. در بسیاری از داروهای تلخ مزه از اسید سیتریک برای ایجاد طعم میوه و ترش مزه کردن آن استفاده می شود.
• اسید سیتریک را می توان در دسته ترکیبات فعال در تولید دستمال های آنتی وایرال قرار داد.
• در انواع کرم، ژل و مایعات بهداشتی وجود دارد. از آنجا که اسید سیتریک با پایین آوردن PH محیط مانع فاسد شدن و تغییر رنگ محصولات آرایشی و بهداشتی می شود، به طور گسترده در ادکلن ها، محصولات شستشوی پوست چرب و نیز محلول های فیکساتوری مو استفاده می شود.

کاربرد اسید سیتریک در مواد شوینده و بهداشتی

• یکی از موارد مصرفی که شاید کمتر شنیده باشید استفاده از اسید سیتریک به عنوان عامل تمیزکننده و ضدچروک در شوینده های مختلف است. از آنجا که سیترات در طبیعت به راحتی تجزیه می شود، آن را جایگزین مناسبی برای فسفات موجود در انواع پاک کننده ها مانند پودرها، پاک کننده سطوح و حتی محلول های ظرفشویی و لباسشویی معرفی کرده اند.

 

کاربرد اسید سیتریک در خوراک حیوانات

• به عنوان عامل تنظیم PH و آنتی اکسیدان در کشاورزی و خوراک دام و طیور به صورت گسترده کاربرد دارد. کشاورزان به کمک اسید سیتریک می توانند روی، آهن، منگنز، منیزیم و مس مورد نیاز گیاهان را در خاک تامین کنند.

تفاوت اسید سیتریک آبدار و اسید سیتریک خشک در چیست؟

به طور کلی ترکیبات شیمیایی به هنگام تشکیل کریستال های خود مقادیر مختلفی مولکول آب جذب می کنند. به گونه ای که در فرم آنهیدروز یا خشک هیچ مولکول آب در ترکیب وجود ندارد و در فرم مونوهیدرات یک مولکول آب در هر مولکول از ساختار ترکیب شیمیایی وجود دارد.
در اسید استیک نیز تفاوت بین اسید استیک آبدار و اسید سیتریک خشک وجود مولکول آب در ساختار مولکولی آن است. تفاوت در ساختار مولکولی باعث تفاوت در ساختار و برخی از خواص می شود. به عنوان مثال اسید سیتریک آبدار به صورت کریستالی و اسید سیتریک خشک به صورت پودری تولید می شود.
یکی دیگر از تفاوت ها در شیوه تولید محصول است. بدین صورت که اسید سیتریک خشک از تبلور آب گرم و اسید سیتریک آبدار از تبلور آب سرد حاصل می شود.
با توجه به ساختار و ویژگی های اسید سیتریک آبدار و خشک تقریبا موارد مصرف متفاوتی هم برای آن ها تعریف شده است. به عنوان مثال اسید سیتریک آبدار در انواع نوشیدنی های دارای طعم ترش قابل استفاده است. اسید سیتریک خشک نیز به عنوان تنظیم کننده PH اسیدی و ایجاد طعم ترش و بهبود در حفظ روکش براق سطح میوه ها کاربرد دارد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 490]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن