تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808200791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر آنچه در مورد مخزن آب باید بدانید! (از انواع مخزن آب تا کاربرد و نصب)


واضح آرشیو وب فارسی::

اگر در ایران زندگی کرده باشید، حتما بارها کلمه "مخزن آب" را شنیده‌اید. خصوصا در زمان‌هایی که با قطعی آب مواجه هستیم و مسئول ساختمان خبر از خالی بودن تانکر آب را می‌دهد! متاسفانه امروزه یکی مهم‌ترین معضلاتی که کل جهان به ویژه کشور ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بحران آب و کاهش فشار آن است. این مشکل همه گیر از منازل تا کارخانه‌ها و کارگاه‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. یکی از راه‌های صرفه جویی در مصرف آب و همچنین افزایش فشار آب، استفاده از مخزن آب برای نگهداری و ذخیره آب است. وجود یک مخزن آب پلی‌اتیلن در هر ساختمان و هر کارگاهی یکی از الزامات اساسی محسوب می‌شود. امروز می‌خواهیم درباره مخزن آب که همیشه اسم آن به گوش شما خورده است، بیشتر صحبت کنیم.

با مخزن آب بیشتر آشنا شوید!

مخزن آب امروزه به یکی از الزامات اولیه هر مجتمع مسکونی و تجاری تبدیل شده است. این محصول در انواع و اشکال مختلف وجود داشته و ساختار آن همانند یک بشکه توخالی است و با توجه به مکان مورد نظر، در هر جایی قابل استفاده است. این روزها مخزن‌های آب پلی‌اتیلن جایگزین بسیار مناسبی برای مخزن‌های گالوانیزه و فلزی قدیمی شده است. در گذشته هم ذخیره و نگهداری آب امری مرسوم بوده ولی مخزن‌هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند تفاوت اساسی با مخزن‌های امروزی داشتند. جنس مخزن‌ها در گذشته اغلب از فلز و گالوانیزه بوده که به دلیل ویژگی‌ها و معایبی که این فلزات همراه خود داشتند، امروزه بیشتر از مخزن‌های پلاستیکی استفاده می‌شود.

امروزه از مخازن پرطرفداری همچون مخزن پلی‌اتیلن برای ذخیره کرده مایعات و سیالات دیگر استفاده می‌شود.  البته باید توجه داشته باشید که مخزن آب فقط نقش ذخیره و نگهداری آب را ندارد، بلکه برای اندازه‌گیری حجم سیالات هم از این مخزن‌ها استفاده می‌شود.

مخزن آب در صنایعی همچون کشاورزی، ساختمان، ذخیره و حمل و نقل آب، ذخیره مواد شیمیایی و … استفاده می‌شود. نام دیگر مخزن آب پلی‌اتیلن، مخزن پلیمری بوده که امروزه طرفداران زیادی را در صنایع بدست آورده است. 



چرا باید از مخزن آب پلی اتیلن استفاده کنیم؟

  1. این مخزن‌ها قیمت معقول و وزن پایینی دارند و کاملا مقرون به صرفه هستند.
  2. منبع آب پلی‌اتیلن مقاومت و استحکام بالا در برابر خوردگی و شرایط جوی نامناسب دارد. 
  3. مخزن آب پلاستیکی عایق حرارت است؛ یعنی گرما و حرارت را از خود عبور نمی‌دهد.
  4. در مخزن ذخیره آب به دلیل استفاده از متریال فود گرید، انواع مایعات و سیالات را می‌توان ذخیره کرد.
  5. به دلیل وزن پایین، حمل و نقل این مخازن بسیار آسان است.  
  6. در صورت استفاده درست از آنها، دوام آنها بسیار طولانی مدت است.

 

به طور کلی تانکر آب به چند دسته تقسیم می‌شود؟

مخزن‌های آب تنوع زیادی دارند که در دسته‌بندی‌های مختلف می‌توان آن‌ها را قرار دارد. به عنوان مثال از نظر ظاهری، تانکر آب به انواع مختلفی همچون  مخزن افقی، مخزن عمودی، زیر‌پله‌ای، مکعبی، کتابی و …  تقسیم می‌شود.  پیشنهاد میکنیم جهت اطلاع بیشتر  در مورد تفاوت مخزن افقی و عمودی این مقاله را بخوانید.

دسته‌بندی دیگر مخزن‌ها از نظر تعداد لایه‌های آن است. مخزن‌های آب ممکن است تک لایه، دولایه و سه لایه باشند. هر چه تعداد لایه‌های مخزن بیشتر باشد، مواد با کیفیت بالاتری نگهداری خواهند داشت و آسیب‌های احتمالی بیشتر در امان هستند. مخزن‌های چندین لایه مانع از عبور نور و باکتری به درون مخزن می‌شوند، بنابراین کیفیت آب تا حد زیادی حفظ می‌شود. از نظر جنس هم مخزن‌های آب به چندین نوع تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

 

انواع منبع آب پلی اتیلن از نظر جنس کدامند؟

جنس مخزن آب را نوع متریال و مواد اولیه بکار رفته در ساخت مخزن مشخص می‌کند. با توجه به نوع متریال تقریبا چهار نوع منبع آب وجود دارد:

  • مخزن آب فلزی
  • مخزن آب فایبرگلاس
  • مخزن آب پلی‌اتیلن
  • مخزن کامپوزیتی

قیمت مخزن آب به چه عواملی وابسته است؟

قیمت منبع آب با توجه به انتخاب طبق محل قرارگیری آن در فضاهای مختلف، متفاوت است. به طور کلی خرید مخزن‌ آب پلی‌اتیلن به جای مخزن‌های فلزی پیشنهاد می‌شود؛ زیرا قیمت خرید گالوانیزه با توجه به تعداد ورقه‌های مصرفی آن در مخزن نسبت به مخزن پلی اتیلن بسیار بیشتر است. خرید مخزن‌های کامپوزیتی هم بعد از مخزن‌های پلی اتیلن توصیه می‌شود. اگر محیط و فضای مورد نظر شما بسیار گرم بوده و شرایط خاصی دارد، مخازن کامپوزیتی انتخاب خوبی هستند. مخزن‌های آب با توجه به نوع آن‌ها یعنی عمودی یا افقی بودن، زیرپله‌ای یا مکعبی بودن و … قیمت‌های متفاوتی دارند. همچنین از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن‌ها، تعداد لایه‌های مخزن است. مخزن‌هایی که تعداد لایه‌های بیشتری دارند، قیمت بالاتری دارند.

 

نکاتی که باید درباره نصب منبع آب باید بدانید!

شیوه نصب منبع آب اهمیت بسیار زیادی دارد؛ تا این میزان که می‌توان با نصب صحیح مخزن آب، مشکل افت فشار را تا حد زیادی کاهش داد. برای نصب منبع آب لازم است که نکات و موارد زیر را به طور کامل رعایت کنید:

  1. در هنگام نصب تانکر آب در هر مکانی، توجه کنید که مخزن باید به دور از جریان الکتریسیته و برق قرار گیرد. با این کار از وقوع جرقه یا انفجار جلوگیری خواهید کرد.
  2. فضایی که مخزن آب نصب می‌شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. به خصوص در فصل زمستان که باید اطراف مخزن را کاملا پوشش دهید تا آب درون تانکر یخ نزند.
  3. یکی دیگر از نکات مهم در هنگام نصب تانکر آب استفاده از پایه برای مخازن است. وجود پایه برای نصب منبع آب الزامی بوده و ابعاد مخزن هم باید با ابعاد پایه هم‌خوانی داشته باشد. 


عوامل تاثیرگذار بر طول عمر منبع آب پلی اتیلنی

هر چند منابع آب پلی اتیلنی دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. اما با این وجود عوامل مختلفی روی طول عمر یک منبع آب پلی اتیلن تاثیر می‌گذارد. برای مثال یکی از عوامل موثر بر طول عمر مخزن پلاستیکی نوع مایعی است که در آن نگهداری می‌شود. این موضوع به لحاظ میزان چگالی مایعی که در تانکر آب پلی اتیلنی نگهداری می‌شود دارای اهمیت است.

عامل دیگری که در طول عمر منبع آب پلی اتیلنی تاثیرگذار است، نحوه نصب و نگهداری این مخزن آب است. اینکه در فضای سرپوشیده یا محوطه باز نگهداری می‌شود نیز می‌تواند در شرایطی، حائز اهمیت باشد. معمولاً مخازنی که در محل‌های سرپوشیده قرار دارند نسبت به مخازنی که در زیر تابش مستقیم نور آفتاب هستند، طول عمر بیشتری خواهند داشت.

اگر مخزن پلی اتیلنی شما در جای ثابت نگهداری شود، نسبت به منبعی که برای حمل و نقل مایعات استفاده می‌شود طول عمر بیشتری دارد. طبیعی است که تنش‌های وارده به جداره‌های مخزن پلی اتیلنی دلیل اصلی این مورد است.

سخن پایانی در خصوص مخزن آب

امروزه وجود یک مخزن آب در هر خانه و صنعتی ضر‌وری است. برای نگهداری و ذخیره آب، روغن‌ها، مواد نفتی، روان کننده‌ها، اسید و مواد‌شیمیایی و … استفاده از یک منبع آب پلی اتیلن ضروری به شمار می‌رود. مخزن‌های آب در جنس‌های مختلفی همچون پلی‌اتیلن، فلز، فایبرگلاس و … هستند که اشکال مختلفی هم دارند. شکل و ابعاد مخزن می‌تواند به صورت زیرپله‌ای، عمودی، افقی، کتابی و … باشد. مخزن‌های آب پلی اتیلن قیمت معقولی دارند و با توجه به وزن کم، حمل و نقل آن بسیار راحت بوده و در تولید آن از متریال فود گرید استفاده می‌شود.

www.alborzmakhzan.com






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 510]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن