تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798352912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخزن افقی چیست و چه کاربردی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

استفاده از مخازن آب به بخش جدایی ناپذیر زندگی امروزی تبدیل شده است. مخزن آب هم مانند دیگر محصولات انواع مختلفی دارد و انتخاب بهترین مدل آن با توجه به شرایط مشتری، از مهمترین واجبات این انتخاب است. یکی از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین نوع مخزن که برای ذخیره کردن مایعات از آن‌ها استفاده می‌شود، مخزن افقی یا خوابیده است. از مخزن‌های افقی یا خوابیده برای ذخیره کردن و نگهداری آب آشامیدنی ساختمان، آب مخصوص برای کشاورزی، صنعت و … استفاده می‌شود. این مخزن‌ها‌ ویژگی و مزایای بسیار زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم در خصوص آن بیشتر صحبت کنیم.



مخزن افقی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

یکی از انواع مخازن آب، مخزن افقی نام دارد که این اسم به دلیل حالت خوابیده بودن آن است. در اماکنی که کمبود فضا خصوصا از لحاظ ارتفاع وجود دارد مانند زیرپله‌ها، این مخزن یک انتخاب بسیار عالی است. از تانکر افقی معمولا برای نگهداری و ذخیره کردن مواد شیمیایی یا آب استفاده می‌شود. منابع افقی برای زیرساخت‌های فناورانه و کارخانه‌های ذخیره‌سازی، انبارهای ذخیره‌سازی منابع نفتی، شرکت‌های تولیدی و پالایش نفت و دیگر تاسیسات صنعتی استفاده می‌شود.

استفاده از منبع آب افقی، تنها برای نگهداری و ذخیره آب نیست، بلکه برای اندازه گیری حجم و توزیع فرآورده‌هایی همچون فرآرده‌های نفتی و مشتقات آن هم استفاده می‌شود. علاوه بر نفت و مشتقات آن در این مخازن، فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین، مواد سوختنی و روان کننده، محلول‌های شیمیایی، روغن، محصولات غذایی و … نگهداری می‌شود. تانکر آب افقی یک تانکر بسیار قوی و مناسب به عنوان تانکر‌ آتش نشانی نیز محسوب می‌شود.

 

آشنایی بیشتر با ساختار مخزن آب افقی

از لحاظ ساختار، منبع افقی عرض یا همان ارتفاع بسیار کوتاهی داشته و طول بسیار بلندی دارد. با توجه به طول بلند این مخزن، نسبت به مخزن‌های عمودی، برای قرار گرفتن در پشت بام انتخاب بسیار مناسبی است. زیرا این مخازن به دلیل سطح مقطع بیشتر خود، فشار کمتری به پشت بام و ساختمان وارد می‌کنند. مخزن‌های افقی که با جنس پلی اتیلن تولید می‌شوند، قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به نمونه فلزی آن دارند. همچنین مقاومت و دوام بالاتر این محصولات، خواص ضد اشعه، ضد جلبک، خاصیت آنتی باکتریال و … همگی از جمله ویژگی‌های مهم مخازن افقی پلی اتیلن هستند. تانکر افقی در انواع مختلفی از نظر لایه‌بندی نیز وجود دارد که برای نگهداری مواد مختلف و شرایط آب‌و‌هوای مختلف انتخاب می‌شوند.

یکی دیگر از موارد مهم در خصوص تانکر آب افقی این است که متریال اولیه این محصول فود گرید است و به راحتی می‌توانید هرگونه مایعات و‌ مواد غذایی را در آن ذخیره کنید. این مخزن خاصیت ضد خوردگی دارد و قابلیت ذخیره کردن انواع مواد شیمیایی، اسیدی، روغن‌های خوراکی و غیر خوراکی و … را نیز دارد.

استفاده از تانکر افقی چه مزیت‌هایی دارد؟

از مهم‌ترین مزایای مخزن آب افقی می‌توان به ارتفاع کم آن اشاره کرد. همین ویژگی موجب شده تا به راحتی بتوانید در زمان بازدید و بازرسی از مخزن، تسلط بیشتری به آن داشته باشید. حجم این مخزن‌ها زیاد بوده و ارتفاع کمی دارند و شما می‌توانید در فضاهایی که محدودیت ارتفاع دارند، بدون هیچ نگرانی از این مخازن استفاده کنید.

از دیگر مزایای مخازن افقی نسبت به دیگر مخازن این است که در زمان استفاده از این مخزن آب، فشار به یک نقطه وارد نمی‌شود و فشار در سطح بیشتری پخش می‌شود. همچنین نصب و استفاده از مخزن‌های پلی اتیلن افقی راحت‌تر و سریع‌تر از دیگر مخازن است، این مخازن یک‌پارچه و بدون هیچ درزی ساخته می‌شوند و همین امر موجب استفاده بیشتر از آنها برای نگهداری مواد شیمیایی می‌شود.

منبع افقی در برابر مواد شیمیایی و اسیدی و همچنین حرارت و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد. اساسی‌ترین و مهم‌ترین مزیت منبع آب افقی، استفاده از مواد اولیه کاملا بهداشتی و مرغوب آن است که موجب می‌شود این محصول گارانتی بلند مدت داشته باشد. در این مخازن هیچ جلبکی رشد نمی‌کند و آب دچار تغییر رنگ و تغییر بو نمی‌شود.



منبع آب افقی چه کاربردی دارد؟

• ذخیره سازی انواع مختلفی از مواد شیمیایی و اسیدی

• ذخیره سازی انواع مواد سوختی 

• ذخیره و تامین آب مورد نیاز برای صنایع غذایی مختلف

• نگهداری و ذخیره کردن آب آشامیدنی

• ذخیره کردن آب باران برای مصارف مختلف

•ذخیره‌سازی آب مورد نیاز در زمینه کشاورزی و آبیاری مزارع

• آبرسانی موقتی و‌ کوتاه مدت برای کاربردهای مختلف 

• ذخیره‌سازی آب مورد نیاز جهت پرورش دام و‌ طیور

 

تانکر آب افقی با مخزن آب عمودی چه تفاوت‌هایی دارند؟

با توجه به توضیحاتی که در خصوص مخزن آب افقی گفته شد، برای ظرفیت‌های کمتر و در فضاهایی که محدودیت ارتفاع وجود دارد، مخازن افقی یک انتخاب عالی است. اما برای ظرفیت‌های بیشتر، تانکر عمودی گزینه بهتری محسوب می‌شود. اگر مساحت و فضایی که در اختیار دارید، کم است بهتر است از مخزن‌های عمودی استفاده کنید. زیرا از نظر مساحت مخزن‌های افقی به فضای بیشتری نیاز دارند. یکی دیگر از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو مخزن این است که احتمال واژگونی تانکر افقی در فضای باز و آزاد نسبت به تانکرهای عمودی بسیار کمتر است. پیشنهاد می کنیم مقاله ی کدام مخزن آب بهتر است؟ مخزن افقی یا مخزن عمودی، را بخوانید.



ویژگی‌های منبع افقی چیست؟

  1. نصب سریع و آسان نسبت به دیگر مخازن
    2- دارا بودن ساختاری کاملاً یکپارچه و بدون درز
    3- انتقال حرارت نسبتاً پایین و مقاومت بالا در برابر حرارت
    4- قابلیت حمل و نقل آسان و دارا بودن حجم‌های مختلف
    5-مقاومت بالا در برابر اسیدها، بازها و دیگر مواد خورنده
    6- حک تاریخ تولید و مقدار حجم بر روی بدنه محصول
    7- تهیه شده از مواد اولیه و متریال کاملاً بهداشتی 
    8- دارا بودن سه لایه کاملاً بهداشتی / لایه مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش (آنتی یو  وی) و ضد جلبک (جهت نگهداری آب شرب)

 

طول عمر مخزن افقی

به طور کلی فرمولی برای تعیین طول عمر یک مخازن پلی اتیلنی وجود ندارد. بسیاری از متغیرها می توانند روی طول عمرمخازن تأثیر بگذارند. به طور مثال: اینکه چه نوع ماده ای در مخزن ذخیره می شود؟ مخزن خوابیده در داخل خانه نگهداری می شود یا در فضای حیاط یا باغ؟ محل قرار گیری مخزن در محیط سردسیر است یا گرمسیر؟ آیا از مخزن برای ذخیره سازی ثابت استفاده می شود یا برای حمل و نقل؟ هر یک از این عوامل در طول عمر مخزن افقی تأثیر می گذارد. اما اشعه ماوراء بنفش تأثیر مخربی بر طول عمر مخازن پلی اتلین دارد.

 

سخن پایانی در خصوص تانکر افقی

در این مقاله در خصوص تانکر آب افقی صحبت کردیم. یکی از پرکاربردترین مخازن آب در صنعت، مخزن افقی بوده که در فضاهای محدود همچون زیر پله که محدودیت ارتفاع دارند، بسیار مناسب است. علاوه بر آب و مواد آشامیدنی، در این منبع مواد و مشتقات نفتی، اسید، روان کننده و روغن‌ها و … هم ذخیره و نگهداری می‌شود. متریال اولیه این مخزن کاملا مرغوب بوده و می‌توانید حتی مواد غذایی هم در آن ذخیره کنید.






 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 416]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن