تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808239534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شارژ کپسول آتش نشانی خانگی در چه فاصله‌های زمانی باید بررسی شوند؟


واضح آرشیو وب فارسی::

کپسول‌های آتش نشانی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای اطفاء حریق هستند. به کمک آن‌ها می‌توان حوادث کوچک آتش سوزی را مهار نمود. استفاده از این وسیله کاربردی نیاز به بازرسی و بررسی دوره‌اي دارد، تا مبادا زمان شارژ کپسول آتش نشانی گذشته باشد. وجود هر کدام از این کپسول‌ها به تنهایی نمی‌تواند تضمین دهنده ایمنی باشد، بلکه باید شارژ آنها به موقع انجام شود. در این بخش قصد داریم در مورد شارژ کپسول آتش نشانی در تهران سخن به میان آوریم.



شارژ فوری کپسول‌های آتش نشانی

به مجموعه فعالیت‌هایی که بر روی کپسول انجام می‌شود، تا از صحت عملکرد آن در مدت زمان تعیین شده اطمینان حاصل شود، را شارژ کپسول آتش نشانی می‌گویند. زمانی که شارژ کردن هر کدام از کپسول‌ها فوریت داشته باشد، اصولا با واژه شارژ فوری کپسول آتش نشانی مواجه می‌شویم. در اقصی نقاط ایران به راحتی می‌توانید، خیلی فوری کپسول‌ها را شارژ کنید. یکی از مراکز شارژ کپسول آتش نشانی در شرق تهران (و همچنین شمال و جنوب و غرب تهران)، ایمن مهار گستر (مهار فایر) می‌باشد. این مجموعه با وجود افراد خبره، مشغول خدمت رسانی به همشهریان است. ایمن مهار گستر آشیانه (مهارفایر) یکی از مراکز معتبر شارژ کپسول آتش نشانی تهران در منطقه 1 و 2 و 3و 4 و 5 و سایر مناطق تهران می باشد.

علت نیاز کپسول‌های آتش نشانی به شارژ

سوالی که ممکن است ذهن هر کدام از ما را به خود درگیر کرده باشد، علت نیاز کپسول‌ها به شارژ است. هر کدام از کپسول‌های آتش نشانی باید به صورت دوره‌ای شارژ شوند، حتی اگر از آنها استفاده نشده باشد. در حالت دیگر، حتی اگر از این کپسول‌ها یک بار هم استفاده کرده باشید و مواد داخل آن به صورت کامل تخلیه نشده باشد، باز هم نیاز به شارژ دارد. پس با این تصور که فقط یک بار استفاده شده یا چند سالی استفاده نشده‌، نمی‌توان از شارژ کپسول آتش نشانی سر باز زد.

چه زمانی کپسول آتش نشانی نیاز به شارژ دارد؟

بهتر است هر کدام از این کپسول‌های آتش نشانی ماهانه مورد بازرسی قرار گیرند، تا نیاز به شارژر آنها مشخص شود. اما در موارد زیر نیاز به پر کردن کپسول آتش نشانی به خوبی احساس می‌گردد.

کپسول‌هایی که از مانومتر برخوردار هستند، باید عقربه‌ی آن در محدوده تعیین شده باشد یا اینکه اجزای کپسول مانند اهرم، شیلنگ، پلمپ و یا بدنه آن از نظر ظاهری مشکلی نداشته باشد. در صورتی که هر کدام برخلاف این موارد بودند، باید براي شارژ کپسول به هر کدام از شرکت‌های معتبر مراجعه نمود.

در مواردی که حتی یک بار هم از کپسول آتش نشانی استفاده کرده باشید، نیاز است تا برای شارژ آن به نمایندگی‌های معتبر اقدام نمایید.

در صورتی که کپسول را در مدت طولانی در اختیار داشته باشید و تاريخ آن از مدت تعیین شده روی کپسول گذشته باشد و هیچ استفاده از آن نکرده باشيد، در این حالت زمان شارژ آن فرارسیده است.

در حالت آخر هم در صورتی‌که کپسول آتش نشانی در محیط بسیار گرم یا سردی قرار گرفته باشد و یا همراه رطوبت باشد، بايد در فاصله خیلی کوتاه نسبت به شارژ آن اقدام نمود. زيرا شرايط آب و هوايي به مرور بر حجم مایع داخل کپسول تاثیر می‌گذارد.



فاصله زمانی‌های بررسی کپسول‌های آتش نشانی جهت شارژ

همه کپسول‌های آتش نشانی بسته به نوع سیلندر و مواد به کار رفته در آن‌ها باید بازدید و چک شوند. پس برای بالا بردن آمادگی خود در برابر آتش سوزی، هر چند وقت یکبار کپسول‌های آتش نشانی را بررسی کنید. این بازه زمانی شامل موارد زیر است.

بررسی ماهانه

در بررسی ماهانه نیاز به نیروی متخصص و خبره در این زمینه نیست. شما می‌توانید خیلی راحت خودتان این بررسی را انجام دهید. یعنی درجه یا همان آمپر کپسول آتش نشانی را مشاهده کنید، اگر از کپسول‌های پودری استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از کلوخه و یا ته نشین شدن مواد داخل سیلندر، هر ماه آن را سر و ته نماييد.

بررسی یک ساله

تمام کپسول‌های آتش نشانی به شارژ سالانه نیاز دارند.



نکات مهم در شارژ کپسول آتش نشاني

کاربرانی که قصد شارژ کپسول‌های آتش نشانی را دارند، باید به نکات زیر توجه کنند. 

در وهله اول باید از مکانی که قصد شارژ کردن کپسول آتش نشانی را دارید، بازدید کنید.

با توجه به بیانیه اتحادیه، پودری که با آن کپسول آتش نشانی شما شارژ مي‌شود، بايد کیفیت مناسبی داشته باشد. باید با نمونه اورجینال و استاندارد آن تعویض گردد.

شارژ هر کدام از کپسول‌ها را به کارگاهی بسپارید که مناسب شارژ کردن باشد. مثلاً دارای میز کار استاندارد و یا غیره باشد.

کپسول‌های آتش نشانی بعد از شارژ باید فاقد هرگونه شکستگی و یا آسیب در بدنه باشد و پلمپ این خاموش کننده‌ها تحت هیچ شرایطی نباید باز شود. در غیر این صورت باید حتما نسبت به شارژ آن اقدام گردد.

در مدت زمان شارژ کپسول، حتما از یک کپسول جایگزین استفاده شود.

هر کدام از کپسول‌های آتش نشانی باید دارای برچسبی باشند، تا زمان آخرین تاریخ شارژ کپسول انجام شده در آن قید گردد.

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول‌های آتش نشانی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و موادی که درون آنها شارژ می‌شود، بنا به موقعیت، شرایط و فضای موجود متفاوت است. قیمت شارژ کپسول‌ها بر همین اساس متفاوت می‌باشد. شارژ کپسول‌ها از نوع دی اکسید کربن با شارژ کپسول‌های آب و گاز، از تعرفه‌های متفاوتی برخوردار است و می‌توان گفت تفاوت چندانی با هم ندارند. 

یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت شارژ کپسول آتش نشانی، ظرفیت آن است. هر چقدر کپسول بزرگتر باشد، هزینه شارژ بالاتر خواهد بود. کیفیت موادی که در شارژ کپسول‌های آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در قیمت شارژ تاثیر زیادی دارد. مواد مرغوبی که توسط مهار فایر در شارژ کپسول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در مهار آتش عالی می‌باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن