تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797787781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوربین کنون بهتره یا سونی؟


واضح آرشیو وب فارسی::

زمانی که صحبت از دوربین می شود، دوربین سونی در مقابل کنون قرار می‌گیرد. هر دو برند، دوربین‌های عالی می‌سازند ولی یک سوال سخت را ایجاد می کنند که دوربین کنون بهتره یا سونی؟

هر دو دوربین های مورد قبولی برای هر سطح مهارت ارائه می دهند اما وقتی که به یک برند متعهد می شوید، تعویض می تواند به ضرر شما تمام شود زیرا باید لنز و فلاش را عوض کنید. از این رو، انتخاب برند مطلوب از همان آغاز کار بسیار مهم است.

برای کمک به شما در انتخاب، ما کلیه آنچه را که باید در زمینه‌ی دوربین کنون و دوربین سونی بدانید گردآوری کرده ایم.



تاریخچه و مشخصات شرکت کنون

کنون در سال 1933 با نام Kwanon وارد میدان شد. این شرکت در ابتدا بر روی اپتیک تمرکز کرد البته به سرعت به خاطر گسترش دوربین ها نیز شناخته شد. در طول تاریخ این مجموعه، کنون در تعدادی از توسعه‌های تکنولوژیکی متعدد، از اضافه کردن ویدیو به دوربین تا همگام‌سازی فلاش، پیشگام بوده است.

نام EOS که در دوربین‌های DSLR کنونی کنون و دوربین‌های بدون آینه یافت می‌شود، به سال 1987 برمی‌گردد، وقتی که کنون یک اتصال الکتریکی میان دوربین و لنز ایجاد کرد و به این دو اجازه داد تا داده‌ها را تبادل نمایند.

امروزه کنون هم دوربین های مصرفی و هم دوربین های حرفه ای را گسترش می دهد، از دوربین های نقطه ای گرفته تا دوربین های DSLR و دوربین های بدون آینه. این شرکت همچنین دارنده خط تولید دوربین های فیلمبرداری، سینمایی، چاپگرها و فناوری در بخش های اداری، بهداشتی و صنعتی است.

تاریخچه و مشخصات شرکت سونی

سونی 13 سال بعد از کنون وارد بازار شد البته دوربین های این شرکت بسیار دیرتر، در دهه 1980 به بازار آمدند. برخلاف کنون، سونی با ویدیو آغاز نکرد. اولین دوربین آنالوگ اما الکترونیکی او Mavica بود. سپس این شرکت چند سال در انتظار ماند تا سری Cybershot را به نام دوربین های کامپکت سونی در سال 1996 منتشر کند.

سونی در چند سال گذشته ویژگی های مختلفی را معرفی نموده است که اغلب چشمگیر هستند. لوازم الکترونیکی سونی بیش از هر شرکت دوربین دیگری از دسته بندی ها عبور می کند و نام سونی در همه چیز از سیستم های بازی های ویدیویی گرفته تا تلویزیون ها، هدفون ها، تلفن ها و روبات ها وجود دارد. بله، سونی همچنین یک سری دوربین های حرفه ای و دوربین های سینمایی نیز دارد.

سری دوربین های کنون و سونی

کنون بیش از ده ها دوربین DSLR مختلف از سطح ابتدایی تا مدل های حرفه ای را داراست. دوربین‌های DSLR کنون از سری  Rebel مقرون‌به‌صرفه گرفته تا EOS Rebel T7i و Rebel SL3 را شامل می‌شود. فراتر از Rebels ، دوربین هایی مانند EOS 77D  و EOS 90D  را خواهید یافت که همچنان از همان سنسور APS-C را به کار میگیرند و کنترل و سفارشی سازی بیشتری نسبت به سری Rebel ارائه می دهند.

مدل‌های تک رقمی، مانند Canon EOS-1D X Mark II و 5D Mark IV، از سنسورهای فول فریم استفاده می‌کنند و مشتریان رده بالا را تامین می‌کنند.

سری دوربین های بدون آینه کنون به دو سری EOS M که از سنسورهای APS-C استفاده می کند و EOS R که یک دوربین فول فریم برای علاقه مندان و حرفه ای ها است، تقسیم می شود.

برای عکاسانی که به دنبال دوربین کوچکتری هستند،  Canon PowerShot گزینه های مختلفی را ارائه می دهد. سری G مانند PowerShot G1 X Mark III از سنسورهای بزرگ‌تر برای کیفیت تصویر بهتر استفاده می‌کنند، در حالی که مدل‌های ارزان‌تر مانند SX و ELPH اینگونه نیستند.

سونی دوربین های DSLR ندارد ولی  SLT ها را دارد که از یک آینه شفاف و منظره یاب الکترونیکی استفاده می کنند. سونی زمان زیادی را برای توسعه SLT صرف نکرده است اما همچنان دارای ویژگی های رقابتی مانند عملکرد سریع هستند. در حال حاضر سونی سه مدل A99 II ،  A77 IIو A68 را روانه بازار می کند.

بدون آینه سونی جایی است که این شرکت واقعاً روی آن تمرکز دارد. سری A7 و A9 از سنسورهای فول فریم استفاده می کنند و پرچمدار A7 کاربران ویدئویی با وضوح بالا،  A7R و A7S را هدف قرار می دهد و اکنون A9 Mark II  یک دوربین اکشن است که عکاسان ورزشی حرفه ای را در ذهن خود دارد. دوربین های بدون آینه APS-C سونی مانند A6400 عملکرد اقتصادی مشابهی دارند. برخلاف دوربین‌های Canon EOS M و R، سنسور برش و مدل‌های فول فریم سونی بر اساس پایه‌های مشابه   Sony E  ساخته شده‌اند، بنابراین می‌توانید از لنزهای مشابه استفاده کنید.

سونی شاید بیشتر به خاطر دوربین های کامپکت سری RX100 و RX10 خود که دارای سنسور اینچی بزرگتر از اکثر دوربین های کامپکت هستند، شناخته شده است. سری RX100 جمع و جورتر است، در حالی که RX10 یک دوربین پل با زوم بسیار بیشتر است.



مقایسه ویژگی های دوربین کنون با سونی

کیفیت تصویر

در حالی که تفاوت‌هایی در روش پردازش تصاویر توسط دوربین‌های مختلف وجود دارد، بینندگان نمی‌توانند تشخیص دهند که سونی یا کنون عکاسی کرده است.

این بدان معنا نیست که بین کیفیت تصویر کنون یا سونی تفاوتی وجود ندارد. علم رنگ (شیوه پردازش نور قرمز، سبز و آبی توسط دوربین) بین کنون و سونی متفاوت است. در حالی که کیفیت رنگ ذهنی است، بسیاری از عکاسان می گویند که کنون دارای رنگ های واقعی تر است اما علم رنگ واقعاً فقط برای JPEG های داخل دوربین به کار می رود. هنگام عکاسی RAW، علم رنگ سازنده هیچ معنایی ندارد. در اینجا، موضوع به علم رنگ نرم افزار ویرایش شما می رسد، مانند Adobe Lightroom یا  .Skylum Luminar با این حال، برای JPEG های درون دوربین، ممکن است متوجه شوید که یک برند نتایج بهتری به شما می دهد  اما باز گفته می‌شود که این بسیار ذهنی است.

تفاوت های عینی وجود دارد که تجزیه و ارزیابی دقیق کیفیت تصویر می تواند آن را آشکار کند. به عنوان مثال، تست‌های DxOMark نشان می‌دهد که حسگرهای سونی محدوده دینامیکی بیشتری نسبت به کنون ثبت می‌کنند ولی اعداد و ارقام همیشه داستان کامل را ذکر نمی کنند و هر تفاوتی در دنیای واقعی ممکن است قابل توجه نباشد. شما بی شک تصاویر باورنکردنی گرفته شده با دوربین های سونی و کنون را دیده اید. مثل همیشه، عکاس مهمتر از دوربین است.

کارایی

کدام برند دوربین فوکوس اتوماتیک  بهتری ارائه می دهد؟ کنون یا سونی؟ ما ادامه می دهیم و شما را مجدد با این پاسخ آزار می دهیم. بستگی دارد.

کنون از فناوری به اسم Dual Pixel Autofocus یا DPAF در دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های DSLR خود هنگام استفاده در حالت نمایش زنده استفاده می‌کند. این یک نوع فوکوس خودکار تشخیص فاز است و بسیار سریع و دقیق است. یکی از مزیت‌های سیستم کنون، تعداد بسیار زیاد نقاط فوکوس است که EOS R بیش از 5000 دارد.

سونی همچنین از تشخیص فاز در دوربین‌های بدون آینه خود استفاده می‌کند، و در حالی که دوربین‌هایش ممکن است نقاط فوکوس متعددی نداشته باشند، سونی سال‌های بیشتری فرصت داشته تا سیستم‌های فوکوس بدون آینه خود را اصلاح کند. جدیدترین دوربین‌های آن به لطف سیستمی به نام Real-Time Tracking و Real-Time Eye AF که قابلیت تشخیص و ردیابی عالی سوژه را ارائه می‌کنند، متمایز هستند. این قابل اعتمادترین فوکوس خودکاری است که در دوربین های بدون آینه دیده ایم.

از نظر سرعت، سونی برتری بیشتری دارد. این دوربین نه تنها با A9 II با سرعت 20 فریم در ثانیه در صدر جدول تسلط دارد، بلکه دوربین‌های پایین‌تر و میان‌رده‌اش نیز دارای مشخصات عکاسی پیاپی چشمگیر هستند. حتی A7 III سطح ابتدایی فول فریم نیز سرعت 10 فریم در ثانیه را دارد. در حالی که Canon EOS 1D X Mark II ورزشی محور می تواند با سرعت 14 فریم بر ثانیه عکس بگیرد، دوربین های بدون آینه کنون بسیار کندتر هستند. EOS R با فوکوس خودکار پیوسته تنها با سرعت 5 فریم در ثانیه پشت سر هم ظاهر می شود.

طرح

قرار دادن دکمه ها، رابط های منو، و ارگونومی برای یافتن دوربین مطلوب اساسی از آن چیزهایی می‌باشند که ممکن است زیاد به آن فکر کنید. به طور کلی ما رغبت داریم دوربین های کنون را ترجیح دهیم.

 سیستم‌های منوی سونی اکثر وقت ها پیچیده می باشند، البته بخشی از این دستور مرتبط با مورد‌های اضافی  در آنها، به‌ویژه برای تنظیمات ویدیو میباشد.

وقتی به این می رسد که کدام برند طراحی بهتری را ارائه می دهد، دوربین کنون بهتره یا سونی؟ همه چیز به احساسی که در دستان شما دارد، بستگی دارد.

لنزها

از آنجایی که سونی سوابق کوتاه‌تری در زمینه دوربین‌های لنز قابل تعویض دارد، این برند لنزهای کمتری برای انتخاب دارد. با این حال سونی اکنون همه لنزهای اصلی را ارائه می دهد که اکثر عکاسان به دنبال آن هستند.

 کنون ممکن است هنوز لنزهای بومی زیادی برای سیستم‌های بدون آینه خود نداشته باشد اما لنزهای DSLR آن به راحتی با دوربین‌های M و R سازگار می‌شوند، بدون اینکه عملکرد یا کیفیت را به خطر بیندازند اما این تمام ماجرا نیست زیرا لنزهای   DSLR  کنون را می‌توان با دوربین‌های بدون آینه سونی نیز تطبیق داد و در حالی که ممکن است برخی از عملکردها به جهت متکی بودن به آداپتورهای شخص ثالث کاهش یابد اما همچنان یک راه مفید برای عکاسان سونی برای دسترسی به لنزهای بیشتر است.

قیمت

سونی و کنون به عنوان رقبای اصلی، اکثر اوقات از نظر قیمت نسبت به بدنه‌های دوربین رقیب نزدیک هستند، هرچند با کمی تفاوت. برای مثال، لیست قیمت 300 EOS R  دلار بالاتر از A7 III است. با دوربین‌های بدون آینه کوچک‌تر، این تغییر می‌تواند ثابت نباشد.



برنده بازی دوربین کنون است یا دوربین سونی؟

مناظره کنون و سونی بازی است که در آن هیچ کس برنده نمی شود. وقتی صحبت از دوربین‌های بدون آینه به میان می‌آید، سونی دارای ویژگی‌های بیشتری است، مانند تثبیت‌کننده درون بدنه و فوکوس خودکار بهتر چشم. با این حال، کنون دوربین‌های DSLR بهتر و لنزهای بیشتری را دارد.

این بدان معنا نیست که شما فقط باید تصمیم خود را بین این دو برند کنون و سونی انتخاب کنید. با تعیین اینکه چه ویژگی هایی برای شما مهم هستند مانند سرعت، فوکوس خودکار، ویدیو، ارگونومی، یا قیمت  و نوع دوربینی که به دنبال آن هستید، شروع کنید. سپس مدل های رقیب کنون و سونی را که به تمام یا اکثر ویژگی های مورد نیاز شما رسیده اند، مقایسه کنید. بررسی کنید تا مطمئن گردید برندی که به آن تمایل دارید لنزهای مورد نظر شما را دارد و حتی در یک فروشگاه برای بررسی و دیدن اینکه دوربین در دستان شما چه حسی دارد، ایده بدی نیست.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن