تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798168326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استخر اینتکس - استخر فایبرگلاس - استخر روکار


واضح آرشیو وب فارسی::

چگونه بهترین استخر روکار را انتخاب کنیم

امروزه به لطف استخرهای روکار مقرون به صرفه، تحقق رویای شنا در استخر شخصی برای تعداد بیشتری از صاحبان خانه امکان‌پذیر شده است. استخرهای روکار، سازه‌هایی نیمه دائمی هستند که روی سطح زمین قرار می‌گیرند و معمولاً از فریمی تشکیل شده‌اند که با نوعی آستر پوشانده می‌شود. این استخرها، جایگزینی مناسب برای استخرهای توکار در پروژه‌هایی هستند به دلیل مشکلات ناشی از عدم دسترسی آسان یا نوع خاک، امکان ساخت استخر در آنها وجود ندارد.



برای انتخاب استخر روکار ، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید: از جمله اینکه قرار است استخر شما چه تعداد شناگر داشته باشد یا اینکه شناگران کودک هستند یا بزرگسال. بودجه‌ای که برای استخر کنار گذاشته‌اید هم عاملی تعیین‌کننده در انتخاب استخر است. در ادامه، فاکتورهایی را معرفی می‌کنیم که با توجه به آنها می‌توانید بهترین استخر روکار را متناسب با نیازها و شرایط خود انتخاب کنید.

مزایای استخرهای روکار

مهم‌ترین مزیت استخرهای روکار، این است که هزینه‌ی آنها حتی از ارزان قیمت‌ترین استخرهای توکار (استخرهای وینیلی) هم پایین‌تر است. این امر، آنها را به گزینه‌ای مقرون به صرفه برای خانواده‌هایی تبدیل می‌کند که می‌خواهند با صرف هزینه‌ای پایین‌تر، از مزایای استخر بهره‌مند شوند. دومین مزیت این استخرها، کار نصب آنهاست که به آسانی و اغلب بدون نیاز به نیروی متخصص انجام می‌شود و شامل حداقل خاک‌برداری و کار ساختمانی است. استخرهای روکار در مقایسه با استخرهای توکار معمولاً کوچکتر هستند؛ به این معنی که می‌توانند در فضاهای تنگ و محدود نیز قرار بگیرند.

این استخرها همچنین قابل انتقال هستند. به عبارت دیگر، اگر از محل استخر خود راضی نبودید، می‌توانید به آسانی آن را به قسمتی دیگر از حیاط خود منتقل کنید. این امر به ویژه برای خانواده‌هایی اهمیت دارد که صاحب ملک نیستند و می‌خواهند در صورت جابه‌جایی، استخرشان را نیز با خود ببرند. علاوه بر این، بسیاری از استخرهای روکار در ابتدای فصل تابستان، راه‌اندازی شده و با آغاز فصل سرما، جمع‌آوری می‌شوند. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست که صاحب خانه، زحمت نگهداری از استخر در طول فصل تعطیلی شنا را به خود بدهد.

ابعاد استخرهای روکار



استخرهای روکار در اشکال و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند و بهترین گزینه برای شما، بستگی به نیازهای خاص شما دارد. شما باید فضایی را که در دسترس دارید و اینکه می‌خواهید چقدر از آن را با استخر پر کنید، در نظر بگیرید. علاوه بر این، باید تعداد افرادی که از استخر استفاده خواهند کرد و همچنین سن این افراد را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ارتفاع برخی از گزینه‌های بزرگتر، حدود 1 متر و 20 سانت (یا بیشتر) است، که ممکن است برای بچه‌های کوچک‌تر، زیادی عمیق باشد.

انواع استخرهای روکار

انواع مختلفی از استخرهای روکار وجود دارد که از نظر دوام، سهولت نصب و قیمت با هم متفاوت هستند.

استخرهای بادی:استخرهای بادی با قیمت پایین و قابلیت راه‌اندازی و نگهداری آسان، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای استخردار شدن هستند. معمولاً برای باد کردن آنها به یک پمپ هوا نیاز دارید که گاهی به همراه استخر عرضه شده و گاهی جداگانه فروخته می‌شود. در پایان تابستان، می‌توانید استخر بادی‌تان را به راحتی خالی کرده و در محل مناسبی نگهداری کنید.

از آنجایی که طیف گسترده‌ای از استخرهای بادی در دسترس هستند، به احتمال زیاد می‌توانید استخری را پیدا کنید که ابعاد آن متناسب با فضای شما باشد؛ از جمله استخر اینتکس می توان به استخرهای سری ایزی ست برند اینتکس که در اندازه‌های مختلف موجود هستند.اگرچه استخرهای بادی بسیار کم‌دردسر هستند، اما دوام چندانی ندارند و اغلب فاقد فیلتر یا تجهیزات دیگر برای تصفیه‌ی آب هستند. از این رو، آب این استخرها باید به صورت منظم تعویض شود.

استیل:استخرهای روکار با فریم استیل از دوام بیشتری برخوردارند، در اشکال و مدل‌های متنوع‌تری عرضه می‌شوند و به طور کلی، گزینه‌ای دائمی‌تر نسبت به استخرهای بادی هستند. این استخرها شامل تکیه‌گاه‌هایی از جنس استیل مقاوم در برابر خوردگی، از جمله پایه‌های عمودی و ریل‌های جانبی هستند که به منظور ایجاد یک فریم مقاوم و مستحکم برای آستر PVC یا وینیل استخر طراحی شده‌اند. استخرهای سری Ultra XTR Frame برند اینتکس، از محبوب‌ترین استخرهای روکار با فریم استیل هستند.

استخرهایی با فریم فلزی اغلب شامل اتصالاتی با کاربرد آسان و سایر قسمت‌هایی هستند که برای سهولت در مونتاژ به آنها اضافه شده‌اند. با این حال، اگر قصد داشته باشید که در پایان فصل شنا، استخر را از هم باز کرده و در انبار نگهداری کنید، ممکن است جداسازی قطعات، دردسرهایی را برای شما ایجاد کند. علاوه بر این، توجه کنید که برای مونتاژ صحیح، فریم باید روی سطحی تراز قرار گیرد.

رزین: در این استخرها، به جای استیل، از پلاستیک‌های فوق‌العاده بادوام برای ساخت فریم استخر استفاده می‌کنند چراکه استیل ممکن است دچار زنگ‌زدگی شود و اگر زیر نور خورشید قرار گیرد، داغ می‌شود. این استخرها در دسته‌ی استخرهای روکار لوکس قرار می‌گیرند و هزینه بیشتری دارند اما سبک‌تر از استخرهای روکار با فریم استیل هستند و زنگ نمی‌زنند. آنها همچنین می‌توانند ضربات سنگین را تحمل کنند بدون آنکه دچار فرورفتگی شوند.

هیبریدی: در این استخرها، ترکیبی از متریال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند تا استخری مستحکم و در عین حال، ماندگار تولید شود. از رزین برای سبک و خنک نگه داشتن فریم استفاده می‌شود و تکیه‌گاه‌های استیل نیز همه چیز را در جای خود، ثابت نگه می‌دارند. این مدل‌های هیبریدی، شما از مزایای هر دو متریال (استیل و رزین) بهره‌مند می‌کنند و قیمت کمتری نسبت به استخرهای رزینی دارند.

استخرهای فایبرگلاس


Picture 4
اگرچه استخر فایبرگلاس عمدتاً در گروه استخرهای توکار قرار می‌گیرند، اما امکان نصب آنها به صورت روکار هم وجود دارد. فقط کافی است که تمایل خود را برای نصب استخر به صورت روکار به سازنده اعلام کنید تا با شاسی‌کشی دیواره‌ی استخر، آن را در برابر فشار آب مقاوم‌سازی کند. همچون سایر انواع استخر روکار، باید سطح صاف و همواری را آماده کنید که وقتی کاسه‌ی استخر به صورت یک‌تکه از کارخانه به محل پروژه‌ی شما می‌رسد، روی آن قرار گیرد. در ادامه می‌توانید با استفاده از متریالی مثل ترمو وود، دورتادور استخر را بپوشانید و ظاهری زیبا به آن بدهید.

سوییم پلاس، شرکتی ایرانی است که به صورت تخصصی به طراحی و تولید استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس می‌پردازد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های استخرهای فایبرگلاس و دریافت لیست قیمت این استخرها، به وبسایت سوییم پلاس مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تجهیزات استخرهای اینتکس

بسیاری از استخرهای روکار به همراه کیت‌هایی عرضه می‌شوند که شامل تمام تجهیزات لازم برای راه‌اندازی، بهره‌برداری و تمیز کردن استخر هستند. این کیت‌ها اغلب شامل پمپ و فیلتر، زیرانداز و کاور استخری هستند. برخی از استخرهای بزرگتر نیز دارای نردبان‌هایی با پله‌های ضدلغزش و برخی دیگر هم حاوی کلرزن‌های داخلی هستند که نیاز به کلرزن‌های شناور را از بین می‌برد.

راه‌اندازی استخرهای اینتکس

قبل از راه‌اندازی استخر روکار، ابتدا باید به آماده‌سازی سطحی بپردازید که قرار است استخر روی آن قرار گیرد. برای اینکار، یا سطح مورد نظر را با استفاده از یک لایه شن و ماسه، تراز کنید و یا از زیرانداز مخصوصی که به همراه بعضی از مدل‌های استخر در اختیار شما قرار می‌گیرد، استفاده کنید. پس از آن، دستورالعمل سازنده را برای مونتاژ فریم و اتصال آستر استخر دنبال کنید. توصیه می‌شود که حتما ضمانت‌نامه‌ی استخر خود را بخوانید، زیرا نصب نامناسب استخر می‌تواند شما را از گارانتی محروم کند. هنگامی‌که مونتاژ استخر کامل شد، می‌توانید آن را با آب پر کنید.

نگهداری از استخرهای روکار

برای تمیز نگه داشتن استخر روکار به چند ابزار نیاز دارید که مهم‌ترین آنها، مجموعه‌ی پمپ و فیلتر برای تصفیه‌ی روزانه‌ی آب استخر است. همچنین توصیه می‌شود که از توری برگ‌گیر برای جمع کردن برگ‌ها و زباله‌های شناور بر روی سطح آب استفاده کنید، برای جدا کردن جلبک‌ها و سایر آلودگی‌ها، دیوارها و پله‌های نردبان را با یک برس نرم تمیز کنید و سبدهای اسکیمر و پمپ را خالی کنید.

همچنین باید از جاروی استخر استفاده کنید یا استخر خود را به صورت دستی جارو کنید تا زباله‌های ته نشین شده از آن خارج شوند. حتماً از تجهیزات مخصوص استخرهای لاینری استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که در حین تمیز کردن استخر، آسیبی به آن وارد نمی‌کنید.

طول عمر استخرهای روکار

ماندگاری استخرهای روکار به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما اکثر سازندگان و فروشندگان معتقدند که این استخرها می‌توانند بین 7 تا 15 سال عمر کنند. به عنوان مثال، یک استخر روکار با فریم فلزی اگر به خوبی مورد نگهداری قرار گیرد و و نسبت به زنگ‌زدگی، مقاوم‌سازی شود، عمر طولانی‌تری خواهد داشت. با این حال، طول عمر آستر استخر معمولاً آنقدرها طولانی نیست. آسترهای PVC، پلاستیکی و وینیل ممکن است در عرض پنج سال از بین بروند. بنابراین، ممکن در طول سال‌هایی که از استخر استفاده می‌کنید، چند بار مجبور به تعویض آنها شوید.

جمع‌بندی

با انتخاب بهترین استخر روکار، حیاط شما به محلی برای دورهمی و تفریح تبدیل می‌شود. این استخرها در ابعاد و اشکال مختلف عرضه می‌شوند: از استخرهای مستطیلی روکار بزرگ برای تمرین شنا گرفته تا استخرهای کوچک بیضی شکل که برای تفریحات خانوادگی هستند. بنابراین، حتماً می‌توانید استخری را پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشد. استخر با هر اندازه و سبکی را که انتخاب می‌کنید، همواره نکات ایمنی را در هنگام شنا رعایت کنید و همیشه حواستان به کودکانی باشد که در استخر آب‌تنی می‌کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن