تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808206437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر نور پردازی در محیط اداری


واضح آرشیو وب فارسی::

امروزه یکی از اصلی ترین نکات طراحی و دیزاین دکوراسیون و چیدمان اداری، توجه به نورپردازی است زیرا افراد بیشترین زمان خود را در محیط های کاری سپری می کنند پس به همین دلیل دکوراسیون اداری و نورپردازی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که بیشتر به نورپردازی محیط کار و اصول آن می پردازیم.

 

تاثیر نورپردازی

همه افراد به جز محل کار خود، بارها در محیط های اداری و کاری متفاوت قرار گرفته اند. گاهی یک دفتر کار حس کسالت و خمودگی و یک شرکت حس شادابی را به افراد منتقل می کنند.  نورپردازی اصولی فقط از طریق نور مصنوعی اتفاق نمی افتد بلکه شما می توانید به وسیله یک پارتیشن اداری نور طبیعی را به کل محیط اداری منتقل نمایید البته پارتیشن شیشه ای نور را بهتر انتقال می دهند.  

نورپردازی در دکوراسیون نقش بسیار تاثیر گذاری دارد چرا که علاوه بر افزایش راندمان کاری کارکنان، در جذب مشتری و ارباب و رجوع اثر گذار خواهد بود که این خود باعث رونق کسب و کارتان می شود و تاثیر آن، در مدت کوتاهی خودتان را شگفت زده خواهد کرد. 

نورپردازی محل کار تا چه اندازه اهمیت دارد؟

اهمیت کار در محیطی که از نور مناسب برخوردار باشد بر کسی پوشیده نیست. نور پردازی این توانایی را دارد که از هر نظر فضای اداری را تحث تاثیر قرار دهد. طی پژوهشی با عنوان نورپردازی و تاثیر بر سلامت و عملکرد در محیط کار، نورپردازی اصولی یکی از فاکتور های مهم برای ایجاد یک محیط کار سالم معرفی شد که موجب افزایش بازدهی افراد و سلامت آن ها می گردد. 

برای داشتن نور پردازی صحیح و اصولی به نکاتی که در ادمه به آن اشاره شده است دقت کنید.

۱- استفاده از چراغ های هنری و جذاب

چراغ و نورهای رنگارنگ، باعث قدیمی و اصطلاحا دمده شدن محیط های اداری می شود. سعی کنید از چراغ های دکوراتیو و مدرن استفاده کنید. نوع چراغ استفاده شده در محیط کار نشان دهنده فرهنگ غالب سازمان است.

۲-استفاده از چراغ هایی با دمای رنگ مشابه 

یکی از اشتباهات بزرگ استفاده از تجهیزات روشنایی با رنگ و دمای متفاوت است چرا که اصل تعادل را برهم می زند. در صورت استفاده از وسایل روشنایی با رنگ و دمای متفاوت، محیطی خسته کننده و کسل را برای کارمندان خود فراهم می آورید که هیچ گونه جذابیتی هم نخواهد داشت.

 

چگونه نور گرم و سرد تشخیص دهیم؟

نورهایی که دمای رنگ آن ها بیشتر از ۵۰۰۰ هزار کلوین باشد در اصلاح به نورهای سرد معروف هستند و نورهایی با دمای رنگ کمتر به نورهای گرم.

۳- استفاده از نور غیر مستقیم 

نورهایی که مستقیما به محل مورد نظر تابیده نمی شوند باعث کاهش عوارض دید و جلوگیری از خیرگی چشم می شوند. این گونه نورپردازی فضاهای کاری، سبب می شود که نور در تمام دیوارها و سقف محیط پخش گردد و به این صورت است که باعث می شود فضای کاری شما به طور کامل روشن شود. شما می توانید علاوه بر نصب چراغ های بالا سر یا آویز، از چراغ های ایستاده و یا چراغ های دیواری استفاده نمایید.

۴- استفاده از چراغ هایی که مکمل نور روز هستند

در بالا هم به این موضوع که کارمندان بیشتر زمان خود را پشت میز کارشان سپری می کنند اشاره شد در نتیجه نوری که به این مکان تابیده می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به دنبال استفاده از نورها در کمترین فاصله ممکن را دارید بهترین پیشنهاد استفاده از نور طبیعی است. سعی کنید این نور طبیعی را با یک نور پس زمینه که به طور غیر مستقیم به محیط تابیده می شوند ترکیب کنید.

۵- استفاده از چراغ های سقفی و دیواری 

نور و جلوه چراغ های سقفی و دیواری را دست کم نگیرید حتی اگر از چراغ های رومیزی استفاده می کنید. چراغ های سقفی و دیواری فضای محیط کار شما را وسیع تر و بزرگ تر نشان می دهند.

نورپردازی صحیح و اصولی می تواند یک محیط اداری تنگ و تاریک را به یک فضای شاداب و زنده تبدیل کند. 

 

سخن پایانی 

شما می توانید برای مشاوره رایگان درباره این موضوع و یا هر موضوع مرتبط دیگری با کارشناسان مجموعه ژاویز با شماره زیر در ارتباط باشید. 

۴۴۹۵۵۷۵۴-۰۲۱

منبع: مبلمان اداری ژاویز






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 483]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن