تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818047372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازخوانی پرونده مناقصه آزادگان/شرکت‌ها مسکوت ماندند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بازخوانی پرونده مناقصه آزادگان/شرکت‌ها مسکوت ماندند
میدان نفتی آزادگان، نخستین میدانی بود که توسعه آن منوط به برگزاری مناقصه بین کنسرسیوم‌های مختلف متشکل از شرکت‌های داخلی و خارجی شد.فرآیند برگزاری مناقصه حدود دو سال است که آغاز شده و طبق برنامه قرار بود اواخر سال جاری برگزار شود اما به نظر می‌رسد از میان 17 شرکتی که علاقه خود را به حضور در این مناقصه اعلام کرده اند تنها چند شرکت پای حرف خود ایستاده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : سناریوی وزارت نفت برای توسعه میدان نفتی آزادگان، بزرگ‌ترین میدان نفتی کشور، یکپارچه سازی قسمت شمالی و جنوبی آن و برگزاری مناقصه بین غول‌های نفتی جهان بود. فرآیندی که از حدود دو سال گذشته آغاز شده و طبق گفته های مسئولان قرار بود در سال جاری به سرانجام برسد.


چراغ مناقصه چه زمانی روشن شد؟


اواخر پاییز سال ۱۳۹۵، فراخوان شرکت ملی نفت برای دعوت از شرکت‌های نفتی بین المللی برای حضور در مناقصه میدان نفتی آزادگان ارائه شد و چراغ برگزاری مناقصه روشن شد. در پاسخ به این فراخوان شرکت‌های مختلف نفتی اطلاعات خود را ارسال کردند و از از 50 شرکتی که توسط شرکت ملی نفت ایران برای مشارکت در توسعه میادین نفتی ایران تایید صلاحیت شدند، حدود ۱۷ شرکت برای حضور در مناقصه میدان نفتی آزادگان ابراز تمایل کردند و در نهایت از میان ۱۷ شرکت ۱۱ شرکت از محل میدان نفتی آزادگان بازدید کردند.


کدام شرکت‌ها در مناقصه حضور یافتند؟


در این راستا اعلام شد شرکت روس‌نفت از روسیه، شرکت‌های CNPC و ساینوپک از چین، شرکت انی از ایتالیا، شرکت مرسک از دانمارک، شرکت OMV از اتریش، شرکت ONGC از هند، شرکت پرتامینا از اندونزی، شرکت پتروناس از مالزی، شرکت شل از هلند، شرکت وینتر شال از آلمان، شرکت توتال از فرانسه و یک شرکت تایلندی در مناقصه میدان نفتی آزادگان حضور خواهند داشت و در نهایت کنسرسیومی متشکل از برخی شرکت‌های مذکور برای توسعه این میدان تشکیل خواهد شد


وضعیت نتایج مطالعات چگونه بود؟


در نهایت نتیجه شش مطالعه فنی پس از امضای تفاهم‌نامه‌های MOU و HOA از شرکت‌های خارجی دریافت شد که مروبط به شرکت‌های  لوک اویل، مرسک، توتال، اینپکس، پرتامینا و یک شرکت دیگر بوده است.  از زمانی که شرکت‌ها تایید صلاحیت شدند، مطالعات فنی خود به تناوب  برای شرکت ملی نفت ارسال کردند و شرکت ملی نفت نیز پس از بررسی یا این نتایج را تایید کرد یا این مطالعات را به شرکت‌ها برای تکمیل بازگرداند اما در نهایت اعلام شد که مطالعات فنی ارائه شده از سوی شرکت‌ها رضایت بخش بوده است.


مناقصه چه زمانی برگزار می شود؟


برای برگزاری مناقصه  در سال 1396 زمان‌های مختلفی اعلام شد و در نهایت بیژن زنگنه،وزیر نفت دراین مورد گفت برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان به خوبی پیش می‌رود و تاخیری صورت نگرفته است. قبلا هم اعلام کردم اگر مناقصه طبق روال خود جلو برود نتایج آن زودتر از تابستان سال ۱۳۹۷ ارائه نخواهد شد.


سرانجام مناقصه چه شد؟


بر اساس این گزارش، سیدنورالدین شهنازی زاده،مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در مورد مناقصه میدان آزادگان توضیح داد: ۱۳ شرکت در مناقصه شرکت کرده‌اند اما با توجه به شرایط مناقصه به خوبی پیش نرفت و یکسری شرکت‌ها مسکوت ماندند. اما یکسری شرکت‌های دیگر مانند CNPC پتروناس و OMV همچنان حضور دارند و قرار است در آینده نزدیک نتیجه مطالعات خود را ارائه کنند. اگر یک کنسرسیوم دیگر باشد، مناقصه را انجام می‌دهیم.


منبع: ایسنا 



کد خبر: ۵۲۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰





۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن