تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1818181867
نقد و بررسی Surviving Mars
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Surviving Mars "به قلم علیرضا محزون" سفر به کرهی مریخ یکی از بزرگترین آرزوهای بشری است؛ آرزویی که شاید چندان با تحقق آن فاصله نداشته باشیم. گام نهادن اولین انسان بر کرهی سرخ، قطعا شروع دوران جدیدی در تاریخ زندگی بشر خواهد بود. در این دوران دیگر نمیتوان زمین را تنها محل سکونت انسانها دانست بلکه مریخ نیز تبدیل به خانهی دیگری برای ما شده است. شاید عمر ما برای دیدن آسمانخراشهای غولپیکر یا خطوط حمل و نقل پیشرفته بر روی مریخ کافی نباشد اما Surviving Mars به شما اجازه میدهد تا خودتان آیندهی این سیاره را کم و بیش ترسیم کنید و آن را از یک محیط خشک و غیرقابل تحمل به یکی از راحتترین مکانها برای زندگی نسلهای آینده تبدیل نمایید. عنوان Surviving Mars ساختهی بزرگترین استودیوی بازیسازی بلغارستان یعنی Haemimont Games است؛ استودیویی که بیشتر شهرت خود را مدیون سری بازیهای Tropico است. Surviving Mars را میتوان یک شبیهساز شهرسازی دانست. بازی شباهتهای زیادی با یکی از بهترین شبیهسازهای شهرسازی چند سال اخیر یعنی Cities: Skylines دارد با این تفاوت که این بار کرهی مریخ به عنوان هدف انتخاب شده است. متناسب با این هدف، چالشهای گیمپلی در Surviving Mars با شبیهسازهای قبلی تفاوتهای زیادی کرده است و باعث شده تا این بازی تبدیل به یک تجربهی متفاوت گردد.
در ابتدای بازی یک بودجهی مشخص به همراه یک راکت در اختیار شما قرار میگیرد تا پروژهی مسکونیسازی مریخ را کلید بزنید. پس شما باید نقطهی از این سیارهی پهناور را انتخاب کرده و سفینهی خود را فرود آورید. رباتهای کوچکی به اسم Drone تنها ابزارهای ساخت و ساز شما در بدو ورود به مریخ هستند. این رباتها توانایی جمعآوری برخی منابع و ساختن انواع وسایل و ساختمانهای موردنیاز شما را دارند. با توجه به این که مدیریت و دستور دادن به هر کدام از رباتها به صورت جداگانه کار غیرممکنی است، بازی این امکان را فراهم کرده است تا رباتها به صورت گروهی تحت مدیریت یک Drone hub قرار گیرند. حالا شما فقط کافی است دستورات مختلف مثل ساختن یا تعمیر یک ساختمان یا جابهجایی منابع را صادر کنید و اولویت خود را نیز تعیین نمایید تا رباتها به صورت خودکار دست به کار شوند. مدیریت رباتها توسط Drone hubها به بهترین شکل ممکن صورت میگیرد و در طول بازی هیچگاه به مشکل یا باگ خاصی در این زمینه برخورد نکردم. منابع در Surviving Mars حرف اول را میزنند. شاید بتوان بتن و فلز را مهمترین منابع در بازی دانست که تقریبا برای ساخت هر چیزی به آنها نیاز دارید. این منابع به همراه منابع دیگر مثل آب و فلزات کمیاب در نقاط مختلف نقشه پخش شدهاند. هرچند سازندگان سعی کردهاند تا پخش منابع به صورت تصادفی صورت گیرد اما گاهی کمبود برخی منابع مانند فلز در بخشهایی از نقشه عملا ادامهی بازی را غیرممکن میکند. به شخصه در اولین تجربهی بازی پس از چند ساعت با مشکل نبود فلز مواجه شدم و از آن جایی که بدون فلز نمیتوان هیچ کاری انجام داد مجبور شدم بازی را از ابتدا آغاز کنم. مشکل دیگری که در پخش منابع وجود دارد این است که گاهی منابع متعدد چنان به صورت متراکم در کنار هم قرار میگیرند که امکان استخراج همهی آنها را نخواهید داشت و باید یکی را فدای دیگری کنید. به نظر نگارنده میتوان تجربهی Surviving Mars را به دو بخش تقسیم کرد: قبل از ورود انسان به مریخ و بعد از آن. در بخش اول شما باید زیرساختهای ضروری برای ادامهی حیات در کرهی مریخ را فراهم کنید. برای این کار نیاز دارید تا منابع لازم را استخراج نمایید، پنلهای خورشیدی و توربینهای بادی را برای تولید برق بسازید، دستگاههای تولید اکسیژن و آب را نصب کنید و در پایان اقدام به احداث مکانهای امنی به اسم Dome برای سکونت انسانها کنید. در واقع این مکانهای امن خود بستری برای ساختن خانهها، آپارتمانها، پارکها، درمانگاهها و بسیاری از ساختمانهای دیگر هستند. در بخش دوم علاوه بر چالشهای بخش اول حالا چالشهای تازهای مثل تامین غذای ساکنان Domeها، راضی نگاه داشتن هر یک از آنها، پیدا کردن کار مناسب برای آنها و دهها مورد دیگر نیز اضافه خواهد شد.
بزرگترین مشکل بازی که در هر دو بخش نیز به چشم میآید نبود هیچگونه بخش آموزشی جامع برای آشنایی با مکانیزمهای بازی است. راهنماییهای کوچکی که گاهی اوقات در بالای صفحه ظاهر میشوند کوچکترین کمکی به گیمر برای پیشرفت در بازی نمیکنند. برای مثال در بخش اول، برای گیمری که نخستین بار بازی را تجربه میکند اهمیت باتریها یا مخازن آب و اکسیژن اصلا روشن نیست. عدم وجود بخش آموزشی در بخش دوم بازی یعنی بعد از ورود اولین انسان بیش از پیش به چشم میآید. اهمیت خیلی از پارامترهای مربوط به کیفیت زندگی ساکنین جدید حداقل در اولین تجربهی بازی اصلا مشخص نیست. همین نامعلوم بودن مکانیزمهای بازی شما را مجبور می کند تا چندین بار آن را از ابتدا آغاز کنید و یا حتی دست به دامان آموزشهای خارج از دنیای بازی شوید. اگر بتوانید با عدم وجود بخش آموزشی کنار بیاید و تا حدودی با مکانیزمهای بازی آشنا شوید در ادامه لحظات لذتبخشی در Surviving Mars انتظار شما را میکشند. در هر مرحله از پیشرفت کلونی، چالشهای تازهای پیش روی شما قرار میگیرند که غلبه بر هر کدام مستلزم داشتن یک استراتژی درست است. برای مثال با افزایش تعداد Domeها نیاز خواهید داشت تا آب را از نقاط دوردست منتقل کنید یا راضی نگه داشتن ساکنان و فراهم کردن امکانات مختلف برای آنها مثل مدرسه، دانشگاه و مکانهای تفریحی تبدیل به یک دغدغهی اصلی میشود. به طور کلی هر چقدر اندازهی کلونی بزرگتر شود به همان اندازه نیز مدیریت آن دشوارتر میگردد. در Surviving Mars کرهی مریخ سیارهی چندان امنی نیست. سازندگان برای خارج کردن بازی از یکنواختی سعی کردهاند که علاوه بر چالشهای مدیریت کلونیها، گیمرها را با خطرات طبیعی زندگی در مریخ مواجه کنند. در هر مرحله از ساخت کلونی باید انتظار طوفانهای شن، شهابسنگها، موج هوای سرد و حوادث دیگر را داشته باشید. این حوادث طبیعی میتوانند منجر به از کار افتادن برخی از زیرساختها مانند دستگاههای تولید آب و اکسیژن شوند و اگر جایگزینی برای آنها نداشته باشید کلونی شما در کمتر از یک روز از بین خواهد رفت. علاوه بر اینها با بزرگتر شدن خطوط انتقال برق و همچنین لولههای انتقال آب و اکسیژن باید انتظار خرابیهای گاه و بیگاه در آنها را داشته باشید. به طور کلی سازندگان موفق شدهاند تا با ایجاد چالشهای منطقی به گیمپلی بازی تنوع ببخشند و آن را از یکنواختی و تکرار خارج کنند.
مثل خیلی از بازیهای استراتژی دیگر، Surviving Mars از یک درخت تکنولوژی نیز بهره میبرد که به شما امکان ساخت ساختمانهای جدید، ارتقای زیرساختهای اولیه، بهبود امکانات موجود در بازی و دهها مورد دیگر را میدهد. تکنولوژیهای مختلف در پنج دستهی بیوتکنولوژی، مهندسی، رباتیک، فیزیک و جامعهشناسی دستهبندی میشوند. با شروع بازی از هر کدام از دستههای ذکر شده فقط یک تکنولوژی قابل رویت و انتخاب است. با بدست آوردن یک تکنولوژی در هر دسته میتوان تکنولوژی بعدی در آن دسته را مشاهده کرد. علاوه بر این با بررسی برخی نقاط خاص بر روی سطح مریخ توسط یک ربات مخصوص میتوانید تکنولوژیهایی را به صورت تصادفی آزاد و قابل رویت کنید. در واقع سازندگان تلاش کردهاند تا تکنولوژیها را به صورت یک راز نگه دارند تا لذت مواجه شدن با آنها برای گیمر چند برابر شود. با این حال نگارنده ترجیح میدهد تا از همهی تکنولوژیهای قابل تحقیق آگاهی داشته باشد تا بتواند براساس آنها برای آیندهی کلونی خود برنامهریزی کند. برای مثال یکی از این تکنولوژیها به شما اجازهی ساخت Domeهای بزرگتر را میدهد که تاثیر بسزایی در گیمپلی دارند، اما بدون آگاهی از وجود آنها در درخت تکنولوژی نمیتوان برنامهریزی دقیقی برای رسیدن به تکنولوژی مربوطه و همچنین آیندهی کلونی کرد. Surviving Mars به عنوان یک شبیهساز شهرسازی در کرهی مریخ بازی موفقی است اما با این حال هنوز فاصلهی زیادی با عناوین مشابه خود مثل Cities: Skylines دارد. با این حال یکی از ویژگیهای شبیهسازهای شهرسازی این است که در ابتدای عرضه نقصها و کمبودهای متعددی دارند اما با پشتیبانی طولانی مدت تیم سازنده و عرضهی افزونههای جدید رفته رفته کامل میشوند. Surviving Mars نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید منتظر نشست و دید که استودیویHaemimont Games چه برنامهای برای آیندهی بازی جدید خود دارد. بازبینی تصویری
وقتی اولین انسان بر کرهی مریخ پای میگذارد!
باید همواره اطمینان حاصل کنید که منابع لازم برای ساخت و ساز را در اختیار دارید
با آزاد کردن بخشهای مختلف نقشه میتوانید منابع موجود در هر منطقه را مشاهده کنید
Domeها مکانهای امنی برای زندگی ساکنان مریخ هستند
با پیشرفت در درخت تکنولوژی میتوانید قابلیتهای بیشتری برای ارتقا کلونی خود بدست آورید نکات مثبت لذت ساختن یک تمدن جدید بر روی کرهی مریخ! سازماندهی خودکار و بدون نقص Droneها وجود چالشهای متعدد در مسیر مدیریت کلونیها حوادث طبیعی که بازی را از یکنواختی خارج میکنند نکات منفی عدم وجود بخش آموزشی پخش شدن غیر منطقی منابع پنهان بودن بخش اعظم درخت تکنولوژی سخن آخر Surviving Mars یکی از آن بازیهایی است که میتواند شما را هفتهها و حتی ماهها سرگرم کند. هرچند بازی از یکسری مشکلات جدی مثل نبود بخش آموزشی رنج میبرد اما هیچ کس نمیتواند لذت ساختن یک کلونی پیشرفته بر روی سیارهی سرخ را هنگام تجربهی بازی انکار کند. Verdict Surviving Mars is one of that games which can entertain you for weeks and even months. Even though it suffers from some serious problems like lack of a training section, nobody can deny the pleasure of making an advanced colony on the surface of the red planet during experiencing the game. Score: 8 – PC Version
1 ساعت پيش
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]
صفحات پیشنهادی
مهدی خادمی نقد و بررسی ایمان گروی کرکگور
مهدی خادمینقد و بررسی ایمان گروی کرکگور سورن کرکگور- بنیان گذار اگزیستانسیالیسم - از ایمان گرایان افراطی قلمداد می شود وی برترین ارزش و فضیلت را برای ایمان قائل است و با استدلال عقلی در عرصه ایمان به شدت مخالف است چکیده سورن کرکگور- بنیان گذار اگزیستانسیالیسم - از ایمان گرایاننقد و بررسی Gran Turismo Sport
نقد و بررسی Gran Turismo Sport به قلم امیر اسلامی و سینا ربیعی با وجود عرضه سالیانه نسخههای متعدد از سری Forza و همچنین حضور عناوین جدیدی همچون Assetto Corsa و Project Cars جای خالی یک نسخه نسل هشتمی از سری پرآوازه Gran Turismo در بازار پر تب و تاب شبیهسازهای رانندگنقد و بررسی Extinction
نقد و بررسی Extinction به قلم محمد تقوی یک ایده ذاتا خوب یا بد نیست جایی که اعتبارش سنجیده میشود در عمل است برای مثال فرض کنید ایدهی نابی به این شکل به شما داده شده مبارزه با دشمنان عظیم الجثه و به زنجیر کشیدن این تایتانها فامیتو اوئدا Famito Uedaمحمدباقر کجباف بررسی و نقد نظریه انسانگرایی مزلو با رویکرد اسلامی
محمدباقر کجبافبررسی و نقد نظریه انسانگرایی مزلو با رویکرد اسلامی مزلو در نظریه انسان گرایی خود انسان را به حد خودشکوفایی تحلیل و تبیین کرده اما اسلام انسان را با مفاهیم اخلاقی اجتماعی در رابطه با خدا معرفی می کند چکیده هدف این پژوهش ارائه نظریه انسان گرایی مزلو در مفاهیم اصلینقد و بررسی Super Mario Odyssey
نقد و بررسی Super Mario Odyssey به قلم محمد تقوی فستیوال بهترینها مدیر اسبق نینتندو ساتورو ایواتا جملهای به یاد ماندنی دارد بر روی کارت ویزیتم نوشته شده من یک مدیرعاملم اما در قلبم همواره یک گیمر میمانم این جمله فراتر از گفتههای یکی از دوست داشتنی&zنقد و بررسی بازی Warhammer: Vermintide 2
نقد و بررسی Warhammer Vermintide 2 به قلم شهاب زارعی هدف ما نابود کردن ناقوس بزرگی بود که Skavenها میپرستیدند با اینکه در ساعات ابتدایی Vermintide 2 بودم این مرحله را قبلاً تجربه کرده بودم و میدانستم که به محض نابود شدن ناقوس باید با یک مینیباس مبارزه کنیمنقد و بررسی Okami HD
نقد و بررسی Okami HD به قلم سید محمدرضا مجاب نزدیک به 12 سال از عرضهی Okami در سال 2006 میگذرد دربارهی اینکه بازی هنگام عرضه بازخوردها و نقدهای بسیار مثبتی داشت و چقدر جایزه درو کرد اینکه پس از فروش پایینتر از حد انتظار استودیوی سازنده که شامل افراد بنقد و بررسی Tower 57
نقد و بررسی Tower 57 به قلم پرهام آقاخانی در طول تاریخ گیمینگ همواره بازیهایی ساخته شده اند که به عنوان یکی از عناوین کلاسیک این صنعت شناخته میشوند ولی در اکثر مواقع و به خاطر دلایل گوناگون این عناوین برای مدتی طولانی فراموش میشوند و هیچ خبر دیگری از آن&zwnنقد و بررسی Iconoclasts
نقد و بررسی Iconoclasts به قلم علیرضا رزمجویی تعصب اجباری عناوین مستقل تقریبا همیشه داستانی مجذوب کننده از روزهای توسعهی خود دارند عنوانی مانند Iconoclasts که به مدت 8 سال فقط توسط یک نفر در حال توسعه بوده است و امسال پس از مدتها انتظار به تازگی در زیر سایهینقد و بررسی Into The Breach
نقد و بررسی Into The Breach به قلم سید مهدی میرشاهدهی RNG یا همان Random Number Generation نقش مهمی در بسیاری از بازیها دارد از دراپ شدن یک اسلحهی کمیاب یا بیارزش در Diablo یا Destiny گرفته تا برخورد یا عدم برخورد شلیکهایمان به دشمنان در XCOM همگی-
علم و فناوری
پربازدیدترینها