محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829470207
نقد و بررسی بازی Warhammer: Vermintide 2
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Warhammer: Vermintide 2 "به قلم شهاب زارعی" هدف ما نابود کردن ناقوس بزرگی بود که Skavenها میپرستیدند. با اینکه در ساعات ابتدایی Vermintide 2 بودم، این مرحله را قبلاً تجربه کرده بودم و میدانستم که به محض نابود شدن ناقوس باید با یک مینیباس مبارزه کنیم. او اینبار یک Rat Ogre بود؛ Skaven بزرگ جثهای که به راحتی میتوانست ما را چندین متر به عقب پرتاب کند. مثل همیشه به این موش غولآسا حملهور شدم تا با ضربات پیاپی شمشیر از سلامتیاش بکاهم. ولی همه چیز طبق انتظارم پیش نرفت، چراکه یاران من به جای مبارزه تصمیم به فرار به نقطهی پایان گرفتند. در پشت ما، Rat Ogre به سرعت ما را دنبال میکرد و در مقابلمان، دستههای بیشمار Skaven قصد جان ما را داشتند. Rat Ogre، از میان ما چهار نفر، من را مورد هدف قرار داد و مشغول کوبیدن پیکر بیجان من شد. همین امر به یاران من فرصت فرار و به پایان رساندن مرحله را داد. این یک پیروزی تلخ و شیرین و به یادماندنی برای من بود، بخصوص پس از تجربه چندین شکست متوالی.
Vermintide 2 حتی روی پایینترین درجه سختی، بازی دشواری است، بخصوص برای تازه واردان. در این بازی کوآپ آنلاین، ۴ بازیکن، هرکدام در نقش یکی از ۵ قهرمان بازی، به انجام رساندن اهداف مختلف در مراحل رنگارنگ واقع در دنیای فانتزی Warhammer میپردازند تا لوت بهتری نسیبشان شود و با چالشهای دشوارتر از قبل دست و پنجه نرم کنند. چارچوب کلی این بازی برای کسانی که سری Left 4 Dead را تجربه کرده باشند فوراً آشنا به نظر میرسد. بازیکنان باید باهم همکاری کنند تا درمقابل هجوم تصادفی دستههای Skaven و Chaos و یورشهای غافلگیرانهی مینیباسهای مختلف جان سالم به در ببرند و به پیروزی برسند. البته این بازی چند خصوصیت کلیدی دارد که آن را از سری L4D متمایز کردهاست. گیمپلی بر پایهی لوت، لوتباکسهای قابل ارتقاء، مکانیک Craft کردن، شخصیتهای کلاسبندی شده، مکانیک ویژهی نبردهای تنبهتن و درجههای سختی مختلف از این دسته خصوصیات هستند. دغدغهی اصلی بازیکنان در Vermintide 2 بدست آوردن لوت بهتر است، چراکه سلاحها و تجهیزات جدید از طریق لوتباکس به بازیکنان توزیع میشود. تجهیزات مختلف، مثل گردنبند و جواهرات، برای تمام شخصیتها قابل استفاده هستند، ولی سلاحهای بدست آمده از این لوتباکسها فقط توسط شخصیتی که آنها را باز کرده است قابل استفاده خواهند بود. این مسئله به بازیکن اجازه میدهد تا شخصیت دلخواه خود را مسلح کند. هر شخصیت به یک سلاح سرد، یک سلاح دور برد و سه نوع لوازم جانبی، مجهز است. هر کدام از این سلاحها و لوازم، درجهی قدرت (Power) مخصوص خود را دارند. این درجه نه تنها کیفیت أیتمها را نشان میدهد، بلکه بازی کردن در درجههای سختی بالاتر را نیز، در صورتی که مجموع کل قدرت آیتمهای شخصیت مورد نظر به مقدار مناسب رسیده باشد، ممکن میکند. سلاحها علاوهبر درجهی قدرت از یک سری خصوصیات منحصربهفرد برخوردارند. این خصوصیات در اصل پارامترهای تصادفی، مثل ۱۰٪ احتمال کریتیکال بودن ضربات، هستند که بسته به درجه نایابی سلاح، ارقام بیشتر یا کمتری دارند. درجهی نایابی یک سلاح با رنگ آن تشخیص داده میشود: رنگ سفید برای سلاحهای فراوان (Plentiful)، سبز برای معمول (Common)، آبی برای نایاب (Rare)، نارنجی برای اسرارآمیز (Exotic) و قرمز برای کارآزموده (Veteran). ولی کیفیت این سلاحها فقط به ارقامی که آنها را همراهی میکنند بستگی ندارد. هر قهرمان به مجموعهی متنوعی از سلاحهای مختلف دسترسی دارد که هرکدام مناسب پلیاستایل خاصی هستند. برای مثال “کریلین” (Kerillian)، که یک اِلف جنگلی است، میتواند با استفاده از نیزه اجازهی نزدیک شدن به دشمنانش ندهد یا مسلح به خنجر با سرعت آنها را به ابدیت رهسپار کند.
دو نوع لوتباکس در بازی وجود دارد: صندوقهای تشویقی که هنگام افزایش سطح به بازیکن داده میشوند و صندوقهایی که پس از کامل کردن مراحل بدست میآیند. نوع دوم این صندوقها از قابلیت ارتقاء برخوردارند. در گوشهکنار هر مرحله آیتمهای خاصی مثل دو Grimoire، سه Tome و یک Loot Die به صورت تصادفی پراکنده شدهاند. Tomeها جای آیتمهای سلامتی را اشغال میکنند ولی میتوان آنها را روی زمین انداخت و دوباره برداشت. Grimoireها جای معجونها را میگیرند و نه تنها نمیشود آنها را دوباره برداشت، بلکه هرکدام ۳۰٪ از سلامتی کل بازیکنان میکاهند. برداشتن این آیتمها بازی را دشوارتر میکند ولی درصورت پیروزی، صندوق پاداش ارتقاء مییابد و لوت بهتری میدهد. پس از مدتی بازی کردن و گشودن پیدرپی صندوقهای لوت، مقدار زیادی سلاح و لوازم جانبی بی استفاده جمع خواهد شد. خوشبختانه Vermintide 2 این اجازه را به بازیکن میدهد تا، با استفاده از منوی Craft، این آیتمها را به آهنپاره و دیگر مواد اولیه تبدیل کند. با این مواد اولیه میتوان شکل سلاحها را تغییر داد، آنها را ارتقاء داد و یا بخت خود را برای بدست آوردن خصوصیات بهتر آزمود. لازم به ذکر است که ارتقاء سلاحها تغییری در درجه قدرت آنها ندارد و تنها درجهی نایابی را افزایش میدهد.
تمام ۵ قهرمان بازی، چه از نظر گیمپلی و چه از نظر شخصیت، بسیار جذاب و سرگرم کننده هستند. هریک از قهرمانها میتوانند از میان ۳ کلاس یکی را انتخاب کنند و هر کلاس Career Skill و Passive Ability خاص خود را دارد. برای مثال کلاس Ranger Veteran، متعلق به “گوریکسون” (Goreksson) کوتوله، میتواند با استفاده از Career Skill خود با پرتاب بمب دودزا از نبرد بگریزد و Passive Skill او باعث میشود دشمنان ویژه پس از مرگ، مهمات به جای بگذارند و به او اجازهی حمل دوبرابر مهمات و ریلود سریعتر را میدهد. بازیکن در ابتدا فقط به یکی از این کلاسها دسترسی دارد و پس از ارتقاء هر قهرمان به سطحهای ۷ و ۱۲ دو کلاس دیگر باز میشوند. کلاسها تنوع خیلی خوبی دارند و به بازیکن اجازه میدهند تا پلیاستایلی که در آن تبحر دارد را با شخصیت مورد علاقهاش همراه کند. برای مثال “کروبر” (Kruber) که معمولاً سرباز سنگین گروه است با انتخاب کلاس شکارچی (Huntsman) زره سنگین خود را کنار می گذارد و بر مخفی کاری و حملات دوربرد تمرکز میکند. انعطافپذیری حاصل شده از تنوع کلاسها و سلاحها، از بهترین نوع خود است و Vemintide 2 را از سایر بازیها متمایز کرده. بدون شک این انعطافپذیری خصوصیت مورد علاقه من است، چراکه باعث شده بازی با هر ۵ قهرمان به یک اندازه جذاب و سرگرم کننده باشد. اینبار داستان Vermintide 2 در اطراف شهر Helmgart رخ میدهد. بازیکنان در قلعهای واقع در حوالی این شهر مستقر هستند که به عنوان پایگاه آنها عمل میکند و هر بازیکن تا حدودی قادر است آن را شخصیسازی کند. مسافرخانهدار سابقی که مأموریت قهرمانان را هدایت میکند و ساحرهای که وظیفه ایجاد پرتال برای رساندن قهرمانان به محل انجام این مآموریت ها را دارد نیز در قلعه حضور دارند و به استحکام داستان بازی کمک میکنند. با وجود این چون اکثر بازیکنان از Quick Play برای انتخاب مأموریتها استفاده میکنند ترتیب آنها مشخص نیست و داستان بازی گم میشود. این قلعه نه تنها کمی حس انسجام به مراحل پراکندهی بازی میدهد، بلکه آمادهسازی قبل از هر مرحله نیز در آنجا صورت میگیرد. در این قلعه انتخاب مأموریتها ، بازکردن لوتباکسها، کرفت آیتمها و همچنین انتخاب قهرمان، کلاس، سلاحها و تجهیزات صورت میگیرد. این مأموریتها در مناطق متنوع و رنگارنگی رخ میدهند که هر لحظه ممکن است هنرمندانه، بازیکن را از زیبایی طبیعت و شگفتیهای معماری به کشتارهای ظالمانه ببرد. صداگذاری بازی نیز به خوبی کار شده و بازیکن را در جو خود قرار میدهد. ناقوسهای شوم Skavenها و فریاد شیپورها و طبلهای جنگی سربازان Chaos، حتی قبل از شروع یورش دستههای تشنه به خونی که خبرشان را میدهند، خود به خود هیجان و تنش ایجاد میکنند.
در هر مرحله بازیکنان باید در نقاط مختلف دنیای Warhammer به مبارزه با سربازان موش مانند Skaven و متحدان جدید آنها یعنی ارتش غارتگر Chaos بپردازند و جلوی نقشههای شوم آنها را بگیرند. علاوه بر دشمنان معمولی، که فقط در حملات گروهی تهدید محسوب میشوند، مینیباسها و دشمنان ویژهی متنوعی نیز در بازی وجود دارند که با روشهای خاص باید با آنّها مقابله کرد. دشمنان زرهی، که باید با ضربات سنگین آنها را شکست داد، یا موشها مجهز به آتش، که بهتر است از راه دور آنها را کشت، از این قبیل هستند. مکانیک نبرد بر بلاک کردن، هل دادن، جاخالی و ضربات سبک و سنگین استوار است. بلاک کردن بازیکن را از هر طرف دفاع میکند و اگر ضربه دشمن در برد سلاح قرار بگیرد Stamina کمتری مصرف میشود. هر سلاح سرد دارای Stamina و برد خاص خود است، درنتیجه میزان Stamina هر شخصیت توسط سلاح او تعیین میشود. یادگرفتن اینکه درچه زمان باید از کدام تکنیک استفاده کرد ممکن است در ابتدا کمی دشوار باشد ولی پس از تجربه چند مرحله، نبردها لذتبخش و نفسگیر خواهند بود. چهار درجه سختی Vermintide 2 باعث شدهاند که بازیکنان همیشه چالشهای دشوارتری برای غلبه کردن داشته باشند و درنتیجه تازگی بازی از بین نرود. عواملی مثل مدیریت نامناسب آیتمها، تکروی و حتی بدشانسی قادرند بازیکنان را در یک قدمی پیروزی ناکام کنند. البته آشنایی با مکانیکهای نبرد، گیمپلی منحصربهفرد هریک از ۵ قهرمان قابل انتخاب و ساختار مراحل میتواند شانس پیروزی را افزایش دهد. با درجات سختی بالاتر، تعداد دفعاتی که بازیکنان میتوانند احیا شوند کاهش مییابد و دشمنان سرسختتر میشوند، ولی لوتهای قدرتمندتری نسیب آنّها میشود. خوشبختانه دشواریهای گیمپلی این بازی آزار دهنده نیستند و مزهی پیروزی را شیرینتر میکنند. درواقع تنها عامل دلسردی، دشواریهای حاصل از نبود سرورهای اختصاصی است. بااینکه به دلیل تمرکز بر سلاحهای سرد کیفیت اتصال به اندازهي بازیهای شوتر اهمیت ندارد، ولی یک لگ جزیی هنگام باسفایت میتواند کشنده باشد. همچنین اگر Host در حین مأموریت اتصال خود را به اینترنت از دست بدهد یا تصمیم به بیرون رفتن از بازی بگیرد، بقیهي ۳ بازیکن مجبور به شروع دوباره أن مآموریت خواهند شد. ویسچت بازی نیز جای پیشرفت دارد. متأسفانه هیچ نشانی برای تشخیص دادن اینکه چه کسی درحال صحبت کردن است وجود ندارد و همین مسئله هنگام بازی با غریبهها باعث سردرگمی میشود. بازبینی تصویری
به محض شروع، بازهی زمانی تاریک بازی یادآوری میشود.
دروازهای که Skavenها برای متحدین خود ترتیب دادهاند.
آمادهی نبرد...
خیلی از آمادهسازیهای قبل از هر مرحله از طریق این منوامکانپذیر هستند.
آرامش پیش از طوفان.
جای مخصوصی برای Hook Ratها در جهنم رزرو شده.
لوتباکسها قابلیت ارتقاء دارند.
Deedها مأموریتهای دشواری هستند که به عنوان لوت به بازیکنان داده میشوند.
هر مرحله حس و حال خاص خود را دارد.
دشمنان شما در Vermintide 2 موجودات خشنی هستند.
یکی از باسهای اصلی بازی.
پس از پایان هر مأموریت کارنامهی بازیکنان نشان داده میشود.
چهار درجهی سختی برای این بازی وجود دارد.
این ساحره وظیفهی انتقال قهرمانان به میدانهای نبردشان را دارد. نکات مثبت: ۵ شخصیت جالب و دوستداشتنی با ۱۵ کلاس متفاوت و انعطافپذیری خوب تنوع خیلی خوب دشمنان و باسها طراحی جذاب و متنوع مراحل سلاحهای متنوع و خوشساخت نکات منفی: داستان گنگ نبود سرورهای اختصاصی رابطهای کاربری خوبی برای بازی با افراد غریبه در نظر گرفته نشده است و در پایان Warhammer: Vermintide 2 تجربهای پر از هیجان و چالش است. نبردها خشونتآمیز و خونین هستند و سلاحها، خوشدست و خوشساخت. شخصیتها و کلاسهایشان به خوبی طراحی شدهاند و درنتیجه بسیار سرگرم کنندهاند. همچنین طراحی مراحل نفسگیر، رنگارنگ، جالب و پر از مناظر بیادماندنی هستند. با اینحال نبود سرورهای اختصاصی و تجربهی کاربری ضعیف ویسچت ممکن است این تجربه لذتانگیز را خراب کند. Verdict Warhammer: Vermintide 2 is an intense, and challenging experience. The battles are violent and bloody, and the weapons are fun to use with a nice feeling of impact. The characters and their classes are perfectly balanced and thus fun to play, while levels designes are atmospheric, colorful, interseting, and filled with memorable vistas. However, Lack of dedicated servers and poor voicechat user experience can ruin the otherwise enjoyable experience. Score: 8.5
20 فروردين 1397
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]
صفحات پیشنهادی
نقد و بررسی بازی Celeste
نقد و بررسی Celeste به قلم علی قربانی صعود و سقوط Celeste داستان عجیبی دارد عنوانی که در ابتدا تنها در 4 روز و در یک فستیوال نسخه اولیهاش ساخته شد و نتیجه پلتفرمری 30 مرحلهای با تمرکز برروی دقت و سرعت عمل بود اقبال عمومی و ماجراجویی Noel Berry و Matt Thorsonنقد و بررسی بازی Far Cry 5
نقد و بررسی بازی Far Cry 5 به قلم علیرضا رزمجویی مرزهایی محو شده یک آنتاگونیست افراطیِ دیگر یک جهانبازِ دیگر پر از Outpostهایی که منتظر فتح شدن هستند یک شوتر اول شخصِ دیگر با مکانیکهای رایجِ سبک که یک گانپلیِ خالی از ریسک و نوآوری را ارائه منقد و بررسی بازی Civilization VI: Rise and Fall
نقد و بررسی Civilization VI Rise and Fall به قلم علیرضا محزون پس از گذشت نزدیک به یکسال و نیم از انتشار عنوان Civilization VI حالا سازندگان بازی با عرضهی افزونهی Rise and Fall خون تازهای در رگهای آن جاری کردهاند این افزونه برخلاف افزونه&zwنقد و بررسی Iconoclasts
نقد و بررسی Iconoclasts به قلم علیرضا رزمجویی تعصب اجباری عناوین مستقل تقریبا همیشه داستانی مجذوب کننده از روزهای توسعهی خود دارند عنوانی مانند Iconoclasts که به مدت 8 سال فقط توسط یک نفر در حال توسعه بوده است و امسال پس از مدتها انتظار به تازگی در زیر سایهیمدلهای پیشنهادی سردار نقدی برای «سربازی»
مدلهای پیشنهادی سردار نقدی برای سربازی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدلهای پیشنهادی خود برای انجام بهتر خدمت سربازی را تشریح کرد آفتابنیوز سردار محمدرضا نقدی در نشست بررسی ابعاد فرهنگی اجتماعی و سیاسی سربازان در دوران قبل حین و پس از خدمت سربازی که پیش از ظدر کافه نقد مطرح شد تحریمهای امریکا علیه ایران یکطرفه بوده است/ بازی تحریم با همه کشورهای خواهان استقلال در
در کافه نقد مطرح شدتحریمهای امریکا علیه ایران یکطرفه بوده است بازی تحریم با همه کشورهای خواهان استقلال در حال انجام است کارگردان مستند بازی در نشست کافه نقد گفت تحریمهای امریکا علیه ایران یک طرفه بوده و به صورت یک بازی با همه کشورهای خواهان استقلال در حال انجام است به گزارشنقد و بررسی Need For Speed Payback
نقد و بررسی Need For Speed Payback به قلم امیر اسلامی اولین چیزی که در NFS Payback بشدت خودنمایی میکند این است که بازی سعی کرده با بخشهای متنوع شما را احاطه کند Payback در نگاه اول مجموعهای گسترده از مسابقات درگ و ماشینهای فول&zwnنقد و بررسی Elex
نقد و بررسی Elex به فلم سپهر آرمانی در زمانهای به سر میبریم که بازیها با هدف کلی درآمدزایی ساخته میشوند اما در این بین آثاری فراتر از اهدافی که ناشران و مدیران شرکتهای میلیارد دلاری در جستجویش بودند به دنبال بیان یک عقیده طرح یک پرسش یا به چالش کخلیل زاده: نمی دانستیم بازی اینقدر سخت می شود؛ آنها را دست کم گرفته بودیم
خلیل زاده نمی دانستیم بازی اینقدر سخت می شود آنها را دست کم گرفته بودیم مدافع گلزن پرسپولیس درباره سختی دیدار با بادران صحبت کرد به گزارش ایلنا شجاع خلیلزاده پس از پیروزی دو بر یک پرسپولیس برابر بادران اظهار داشت خدا را شکر بازی را بردیم خیلی بازی سختی بود بادران یکدستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی/۸ منصوری: دولت در قبال عربستان قاطعتر موضع میگرفت/ تلاشهای و
دستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی ۸منصوری دولت در قبال عربستان قاطعتر موضع میگرفت تلاشهای وزارت خارجه در موضوع هستهای فرصتهای زیادی از دست دادیم سفیر اسبق ایران در پکن با بیان اینکه انتظار میرفت دولت در مقابل رفتارهای دولت سعودی مقداری صریحتر و قاطعتر موضع-
علم و فناوری
پربازدیدترینها