تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797816381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی بازی Warhammer: Vermintide 2


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:

نقد و بررسی Warhammer: Vermintide 2 "به قلم شهاب زارعی" هدف ما نابود کردن ناقوس بزرگی بود که Skavenها می‌پرستیدند. با اینکه در ساعات ابتدایی Vermintide 2 بودم، این مرحله را قبلاً تجربه کرده بودم و می‌دانستم که به محض نابود شدن ناقوس باید با یک مینی‌باس مبارزه کنیم. او اینبار یک Rat Ogre بود؛ Skaven بزرگ جثه‌ای که به راحتی می‌توانست ما را چندین متر به عقب پرتاب کند. مثل همیشه به این موش غول‌آسا حمله‌ور شدم تا با ضربات پیاپی شمشیر از سلامتی‌اش بکاهم. ولی همه چیز طبق انتظارم پیش نرفت، چراکه یاران من به جای مبارزه تصمیم به فرار به نقطه‌ی پایان گرفتند. در پشت ما، Rat Ogre به سرعت ما را دنبال می‌کرد و در مقابلمان، دسته‌های بی‌شمار Skaven قصد جان ما را داشتند. Rat Ogre، از میان ما چهار نفر، من را مورد هدف قرار داد و مشغول کوبیدن پیکر بی‌جان من شد. همین امر به یاران من فرصت فرار و به پایان رساندن مرحله را داد. این یک پیروزی تلخ و شیرین و به یادماندنی برای من بود، بخصوص پس از تجربه چندین شکست متوالی.

Vermintide 2 حتی روی پایین‌ترین درجه سختی، بازی دشواری است، بخصوص برای تازه واردان. در این بازی کوآپ آنلاین، ۴ بازیکن، هرکدام در نقش یکی از ۵ قهرمان بازی، به انجام رساندن اهداف مختلف در مراحل رنگارنگ واقع در دنیای فانتزی Warhammer می‌پردازند تا لوت بهتری نسیبشان شود و با چالش‌های دشوارتر از قبل دست و پنجه نرم کنند. چارچوب کلی این بازی برای کسانی که سری Left 4 Dead را تجربه کرده باشند فوراً آشنا به نظر می‌رسد. بازیکنان باید باهم همکاری کنند تا درمقابل هجوم تصادفی دسته‌های Skaven و Chaos و یورش‌های غافل‌گیرانه‌ی مینی‌باس‌های مختلف جان سالم به در ببرند و به پیروزی برسند. البته این بازی چند خصوصیت کلیدی دارد که آن را از سری L4D متمایز کرده‌است. گیم‌پلی بر پایه‌ی لوت، لوت‌باکس‌های قابل ارتقاء، مکانیک Craft کردن، شخصیت‌های کلاس‌بندی شده، مکانیک ویژه‌ی نبردهای تن‌به‌تن و درجه‌های سختی مختلف از این دسته خصوصیات هستند. دغدغه‌ی اصلی بازیکنان در Vermintide 2 بدست آوردن لوت بهتر است، چراکه سلاح‌ها و تجهیزات جدید از طریق لوت‌باکس به بازیکنان توزیع می‌شود. تجهیزات مختلف، مثل گردنبند و جواهرات، برای تمام شخصیت‌ها قابل استفاده هستند، ولی سلاح‌های بدست آمده از این لوت‌باکس‌ها فقط توسط شخصیتی که آنها را باز کرده است قابل استفاده خواهند بود. این مسئله به بازیکن اجازه می‌دهد تا شخصیت دلخواه خود را مسلح کند. هر شخصیت به یک سلاح سرد، یک سلاح دور برد و سه نوع لوازم جانبی، مجهز است. هر کدام از این سلاح‌ها و لوازم، درجه‌ی قدرت (Power) مخصوص خود را دارند. این درجه نه تنها کیفیت أیتم‌ها را نشان می‌دهد، بلکه بازی کردن در درجه‌های سختی بالاتر را نیز، در صورتی که مجموع کل قدرت آیتم‌های شخصیت مورد نظر به مقدار مناسب رسیده باشد، ممکن می‌کند. سلاح‌ها علاوه‌بر درجه‌ی قدرت از یک سری خصوصیات منحصربه‌فرد برخوردارند. این خصوصیات در اصل پارامترهای تصادفی، مثل ۱۰٪ احتمال کریتیکال بودن ضربات، هستند که بسته به درجه نایابی سلاح، ارقام بیشتر یا کمتری دارند. درجه‌ی نایابی یک سلاح با رنگ آن تشخیص داده می‌شود: رنگ سفید برای سلاح‌های فراوان (Plentiful)، سبز برای معمول (Common)، آبی برای نایاب (Rare)، نارنجی برای اسرارآمیز (Exotic) و قرمز برای کارآزموده (Veteran). ولی کیفیت این سلاح‌ها فقط به ارقامی که آن‌ها را همراهی می‌کنند بستگی ندارد. هر قهرمان‌ به مجموعه‌ی متنوعی از سلاح‌های مختلف دسترسی دارد که هرکدام مناسب پلی‌استایل خاصی هستند. برای مثال “کریلین” (Kerillian)، که یک اِلف جنگلی است، می‌تواند با استفاده از نیزه اجازه‌ی نزدیک شدن به دشمنانش ندهد یا مسلح به خنجر با سرعت آن‌ها را به ابدیت رهسپار کند.

دو نوع لوت‌باکس در بازی وجود دارد: صندوق‌های تشویقی که هنگام افزایش سطح به بازیکن داده می‌شوند و صندوق‌هایی که پس از کامل کردن مراحل بدست می‌آیند. نوع دوم این صندوق‌ها از قابلیت ارتقاء برخوردارند. در گوشه‌کنار هر مرحله آیتم‌های خاصی مثل دو Grimoire، سه Tome و یک Loot Die به صورت تصادفی پراکنده شده‌اند. Tomeها جای آیتم‌های سلامتی را اشغال می‌کنند ولی می‌توان آن‌ها را روی زمین انداخت و دوباره برداشت. Grimoireها جای معجون‌ها را می‌گیرند و نه تنها نمی‌شود آن‌ها را دوباره برداشت، بلکه هرکدام ۳۰٪ از سلامتی کل بازیکنان می‌کاهند. برداشتن این آیتم‌ها بازی را دشوارتر می‌کند ولی درصورت پیروزی، صندوق پاداش ارتقاء می‌یابد و لوت بهتری می‌دهد. پس از مدتی بازی کردن و گشودن پی‌درپی صندوق‌های لوت، مقدار زیادی سلاح و لوازم جانبی بی استفاده جمع خواهد شد. خوشبختانه Vermintide 2 این اجازه را به بازیکن می‌دهد تا، با استفاده از منوی Craft، این آیتم‌ها را به آهن‌پاره و دیگر مواد اولیه تبدیل کند. با این مواد اولیه می‌توان شکل سلاح‌ها را تغییر داد، آن‌ها را ارتقاء داد و یا بخت خود را برای بدست آوردن خصوصیات بهتر آزمود. لازم به ذکر است که ارتقاء سلاح‌ها تغییری در درجه قدرت آن‌ها ندارد و تنها درجه‌ی نایابی را افزایش می‌دهد.

تمام ۵ قهرمان بازی، چه از نظر گیم‌پلی و چه از نظر شخصیت، بسیار جذاب و سرگرم کننده هستند. هریک از قهرمان‌ها می‌توانند از میان ۳ کلاس یکی را انتخاب کنند و هر کلاس Career Skill و Passive Ability خاص خود را دارد. برای مثال کلاس Ranger Veteran، متعلق به “گوریکسون” (Goreksson) کوتوله، می‌تواند با استفاده از Career Skill خود با پرتاب بمب دودزا از نبرد بگریزد و Passive Skill او باعث می‌شود دشمنان ویژه پس از مرگ، مهمات به جای بگذارند و به او اجازه‌ی حمل دوبرابر مهمات و ریلود سریع‌تر را می‌دهد. بازیکن در ابتدا فقط به یکی از این کلاس‌ها دسترسی دارد و پس از ارتقاء هر قهرمان به سطح‌های ۷ و ۱۲ دو کلاس دیگر باز می‌شوند. کلاس‌ها تنوع خیلی خوبی دارند و به بازیکن اجازه می‌دهند تا پلی‌استایلی که در آن تبحر دارد را با شخصیت مورد علاقه‌اش همراه کند. برای مثال “کروبر” (Kruber) که معمولاً سرباز سنگین گروه است با انتخاب کلاس شکارچی (Huntsman) زره سنگین خود را کنار می گذارد و بر مخفی کاری و حملات دوربرد تمرکز می‌کند. انعطاف‌پذیری حاصل شده از تنوع کلاس‌ها و سلاح‌ها، از بهترین نوع خود است و Vemintide 2 را از سایر بازی‌ها متمایز کرده. بدون شک این انعطاف‌پذیری خصوصیت مورد علاقه من است، چراکه باعث شده بازی با هر ۵ قهرمان به یک اندازه جذاب و سرگرم کننده باشد. اینبار داستان Vermintide 2 در اطراف شهر Helmgart رخ می‌دهد. بازیکنان در قلعه‌ای واقع در حوالی این شهر مستقر هستند که به عنوان پایگاه آن‌ها عمل می‌کند و هر بازیکن تا حدودی قادر است آن را شخصی‌سازی کند. مسافرخانه‌دار سابقی که مأموریت قهرمانان را هدایت می‌کند و ساحره‌ای که وظیفه ایجاد پرتال برای رساندن قهرمانان به محل انجام این مآموریت ها را دارد نیز در قلعه حضور دارند و به استحکام داستان بازی کمک می‌کنند. با وجود این چون اکثر بازیکنان از Quick Play برای انتخاب مأموریت‌ها استفاده می‌کنند ترتیب آن‌ها مشخص نیست و داستان بازی گم می‌شود. این قلعه نه تنها کمی حس انسجام به مراحل پراکنده‌ی بازی می‌دهد، بلکه آماده‌سازی قبل از هر مرحله نیز در آنجا صورت می‌گیرد. در این قلعه انتخاب مأموریت‌ها ، بازکردن لوت‌باکس‌ها، کرفت آیتم‌ها و همچنین انتخاب قهرمان، کلاس، سلاح‌ها و تجهیزات صورت می‌گیرد. این مأموریت‌ها در مناطق متنوع و رنگارنگی رخ می‌دهند که هر لحظه ممکن است هنرمندانه، بازیکن را از زیبایی طبیعت و شگفتی‌های معماری به کشتارهای ظالمانه ببرد. صداگذاری بازی نیز به خوبی کار شده و بازیکن را در جو خود قرار می‌دهد. ناقوس‌های شوم Skavenها و فریاد شیپورها و طبل‌های جنگی سربازان Chaos، حتی قبل از شروع یورش دسته‌های تشنه به خونی که خبرشان را می‌دهند، خود به خود هیجان و تنش ایجاد می‌کنند.

در هر مرحله بازیکنان باید در نقاط مختلف دنیای Warhammer به مبارزه با سربازان موش مانند Skaven و متحدان جدید آن‌ها یعنی ارتش غارتگر Chaos بپردازند و جلوی نقشه‌های شوم آن‌ها را بگیرند. علاوه بر دشمنان معمولی، که فقط در حملات گروهی تهدید محسوب می‌شوند، مینی‌باس‌ها و دشمنان ویژه‌ی متنوعی نیز در بازی وجود دارند که با روش‌های خاص باید با آن‌ّها مقابله کرد. دشمنان زرهی، که باید با ضربات سنگین آن‌ها را شکست داد، یا موش‌ها مجهز به آتش، که بهتر است از راه دور آن‌ها را کشت، از این قبیل هستند. مکانیک نبرد بر بلاک کردن، هل دادن، جاخالی و ضربات سبک و سنگین استوار است. بلاک کردن بازیکن را از هر طرف دفاع می‌کند و اگر ضربه دشمن در برد سلاح قرار بگیرد Stamina کمتری مصرف می‌شود. هر سلاح سرد دارای Stamina و برد خاص خود است، درنتیجه میزان Stamina هر شخصیت توسط سلاح او تعیین می‌شود. یادگرفتن اینکه درچه زمان باید از کدام تکنیک استفاده کرد ممکن است در ابتدا کمی دشوار باشد ولی پس از تجربه چند مرحله، نبردها لذت‌بخش و نفس‌گیر خواهند بود. چهار درجه سختی Vermintide 2 باعث شده‌اند که بازیکنان همیشه چالش‌های دشوارتری برای غلبه کردن داشته باشند و درنتیجه تازگی بازی از بین نرود. عواملی مثل مدیریت نامناسب آیتم‌ها، تک‌روی و حتی بدشانسی قادرند بازیکنان را در یک قدمی پیروزی ناکام کنند. البته آشنایی با مکانیک‌های نبرد، گیم‌پلی منحصربه‌فرد هریک از ۵ قهرمان قابل انتخاب و ساختار مراحل می‌تواند شانس پیروزی را افزایش دهد. با درجات سختی بالاتر، تعداد دفعاتی که بازیکنان می‌توانند احیا شوند کاهش می‌یابد و دشمنان سرسخت‌تر می‌شوند، ولی لوت‌های قدرتمندتری نسیب آن‌ّها می‌شود. خوشبختانه دشواری‌های گیم‌پلی این بازی آزار دهنده نیستند و مزه‌ی پیروزی را شیرین‌تر می‌کنند. درواقع تنها عامل دلسردی، دشواری‌های حاصل از نبود سرورهای اختصاصی است. بااینکه به دلیل تمرکز بر سلاح‌های سرد کیفیت اتصال به اندازه‌ي بازی‌های شوتر اهمیت ندارد، ولی یک لگ جزیی هنگام باس‌فایت می‌تواند کشنده باشد. همچنین اگر Host در حین مأموریت اتصال خود را به اینترنت از دست بدهد یا تصمیم به بیرون رفتن از بازی بگیرد، بقیه‌ي ۳ بازیکن مجبور به شروع دوباره أن مآموریت خواهند شد. ویس‌چت بازی نیز جای پیشرفت دارد. متأسفانه هیچ نشانی برای تشخیص دادن اینکه چه کسی درحال صحبت کردن است وجود ندارد و همین مسئله هنگام بازی با غریبه‌ها باعث سردرگمی می‌شود.  بازبینی تصویری

به محض شروع، بازه‌ی زمانی تاریک بازی یادآوری می‌شود.

دروازه‌ای که Skavenها برای متحدین خود ترتیب داده‌اند.

آماده‌ی نبرد...

خیلی از آماده‌سازی‌های قبل از هر مرحله از طریق این منوامکان‌پذیر هستند.

آرامش پیش از طوفان.

جای مخصوصی برای Hook Ratها در جهنم رزرو شده.

لوت‌باکس‌ها قابلیت ارتقاء دارند.

Deedها مأموریت‌های دشواری هستند که به عنوان لوت به بازیکنان داده می‌شوند.

هر مرحله حس‌ و حال خاص خود را دارد.

دشمنان شما در Vermintide 2 موجودات خشنی هستند.

یکی از باس‌های اصلی بازی.

پس از پایان هر مأموریت کارنامه‌ی بازیکنان نشان داده می‌شود.

چهار درجه‌ی سختی برای این بازی وجود دارد.

این ساحره وظیفه‌ی انتقال قهرمانان به میدان‌های نبردشان را دارد.   نکات مثبت: ۵ شخصیت جالب و دوست‌داشتنی با ۱۵ کلاس متفاوت و انعطاف‌پذیری خوب تنوع خیلی خوب دشمنان و باس‌ها طراحی جذاب و متنوع مراحل سلاح‌های متنوع و خوش‌ساخت نکات منفی: داستان گنگ نبود سرورهای اختصاصی رابط‌های کاربری خوبی برای بازی با افراد غریبه در نظر گرفته نشده است و در پایان Warhammer: Vermintide 2 تجربه‌ای پر از هیجان و چالش‌ است. نبردها خشونت‌آمیز و خونین هستند و سلاح‌ها، خوش‌دست و خوش‌ساخت. شخصیت‌ها و کلاس‌هایشان به خوبی طراحی شده‌اند و درنتیجه بسیار سرگرم کننده‌اند. همچنین طراحی مراحل نفس‌گیر، رنگارنگ، جالب و پر از مناظر بیادماندنی هستند. با این‌حال نبود سرورهای اختصاصی و تجربه‌ی کاربری ضعیف ویس‌چت ممکن است این تجربه لذت‌انگیز را خراب کند. Verdict Warhammer: Vermintide 2 is an intense, and challenging experience. The battles are violent and bloody, and the weapons are fun to use with a nice feeling of impact. The characters and their classes are perfectly balanced and thus fun to play, while levels designes are atmospheric, colorful, interseting, and filled with memorable vistas. However, Lack of dedicated servers and poor voicechat user experience can ruin the otherwise enjoyable experience.  Score: 8.5



20 فروردين 1397





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن