محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829549143
نقد و بررسی Iconoclasts
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Iconoclasts "به قلم علیرضا رزمجویی" تعصب اجباری عناوین مستقل تقریبا همیشه داستانی مجذوب کننده از روزهای توسعهی خود دارند. عنوانی مانند Iconoclasts که به مدت 8 سال فقط توسط یک نفر در حال توسعه بوده است و امسال پس از مدتها انتظار، به تازگی در زیر سایهی عناوین بزرگ منتشر شده است. شخصا این حجم از تعهد و از خود گذشتگی را فقط میتوانم اینگونه تعبیر کنم: حتما ایدهای نو یا پیامی باارزش در اعماق ذهن این خالق تنها وجود دارد که باعث شده است در طول سالها ایمان خود را به بازی از دست نداده و با متحد کردن تک تک عناصر و پیکسلهای بازی، تجربهای جدید خلق کند. باور دارم که حتما Iconoclasts ارزش خلق شدن را داشته است اما به خوبی میدانیم که تعهد به راحتی میتواند به تعصب تبدیل شده و زیباییها و فرصتهای دیگر را از چشمانمان پنهان کند. به طرزی طعنهآمیز، داستان Iconoclasts نیز با همین کشمکش بین تعهد و تعصب پیوند خورده است. Robin، شخصیت اصلی بازی، یک دختر ساده و یک مکانیک مستقل است که کمک به مردم را اولویت اصلی خود قرار داده است. مردمی که توسط یک سازمان و قدرتِ بشدت مذهبی و متعصب با نام One Concern، زیر بار قوانینی غیرعقلانی و سودجویانه قرار گرفتهاند و زندگی سختی را سپری میکنند. در این دنیای پر از بت و بتپرست، تنها مکانیکهایی حق تعامل و استفاده از منبع انرژی "Ivory" را دارند که توسط One Concern و فرمانروای آنها به نام "Mother"، تایید شده باشند. حالا این Robin است که به عنوان یک مکانیک غیرقانونی باید هم به مردمی که برای تامین انرژی موردنیاز زندگی خود، به Ivory نیاز دارند کمک کند و هم به اندازهی کافی محتاط باشد تا در چنگ ماموران One Concern نیفتد و مطمئن شود که خطری خانوادهاش را تهدید نمیکند.
شاید با دیدن تصاویر و محیطهای پرنشاط و رنگارنگ بازی، داستان پرتنش و تاریکی که برایتان شرح دادیم را باور نکنید اما Iconoclasts پر از سوپرایز است. در چارچوب محدود خود، پیامهایی انتقادی را یکی پس از دیگری به سمتتان روانه میکند و با داستانی که تا پایان بازی لحظه به لحظه به تنش آن افزوده میشود، حرف خود را با موفقیت به کرسی مینشاند. شخصیتهایی جذاب خلق شدهاند که در این راه به بار احساسی بازی افزودهاند و با بحثهای پرشور و اختلاف دیدگاههایی که دربارهی زندگی، اهمیت خانواده و باورهای غلط، بین آنها به وجود میآید، روایت بازی بصورتی روان و بدون آن که جلب توجهی مضاعف داشته باشد، پیش میرود. به راحتی میتوان گفت که روند داستانی بازی، بزرگترین نقطهی قوت آن است. با شروعی که شما را به دنیای Iconocolasts کنجکاو میکند و ضرب آهنگی بینقص که به شکلی مداوم با رویدادهای داستانی، سوپرایزها و در نهایت پایانی بشدت رضایت بخش، یک داستان تحسینبرانگیز و تجربهای ناب را در خاطراتتان حک میکند. این همان عنصر باارزشی است که Iconoclasts به مدت 8 سال در حال پرورش آن بوده است و توانسته پیام خود را با ظرافت تمام در قالب شخصیتهایی پرداخته شده و دنیایی که به راحتی میتوان با آن ارتباط برقرار کرد، به صفحههای نمایش مخاطبان خود بفرستد. اما Iconoclasts به قدری خود را وقف داستان، دیالوگها و کوچکترین جزئیات روایی کرده است که در این راه عناصری مهم را نادیده گرفته شدهاند.
Iconoclasts یک اکشن پلتفرمر دو بعدی، پر از معماهای متنوع و لحظات نبرد پرسروصدا است. آیتم کلیدی بازی که با معماها و مبارزات بازی گره خورده، همان آچاری است که در دستان Robin قرار دارد. شاید بتوان گفت که این آچار تنها پل ارتباطی بین داستان و گیمپلی بازی است و بقیهی ویژگیها، از یک بیهویتی آشکار رنج میبرند. مخصوصا مبارزات بازی که اغلب اوقات مانند یک کار اضافی و مانعِ آزاردهنده جلوه میکنند و برای رسیدن به رویداد داستانی بعدی، خیلی راحت از مبارزه با دشمنان کوچک انصراف داده و به سرعت از کنار آنها میگذرید. Robin علاوه بر آچار مخصوص خود به سه نوع اسلحهی دیگر نیز مجهز شده است اما در زمان مبارزات استفاده از هیچکدام به اندازهی کافی لذتبخش نیست. گلولهها از سنگینی لازم برخوردار نیستند، جهتگیریها بصورتی آشفته و بیدقت انجام میشود و حتی حرکات برخی دشمنان نیز با سیستم مبارزهی بازی کاملا در تناقض است. این در حالی است که چالش کافی را نیز در نبردها نمیتوان تجربه کرد و به راحتی میتوانید با بارش بیهدفِ گلولهها بیشتر دشمنان بازی را از پای دربیاورید. مشکلات مبارزه و اسلحهها به باسهای بازی نیز سرایت کرده است اما طراحی بسیار خوب آنها و تنوعی که میتوان در انیمیشنها و رفتار آنها مشاهده کرد، نبردهای عظیم بازی را به یک تجربهی نسبتا هیجانانگیز تبدیل کرده است که در هیاهوی آن میتوانید ضعفهای سیستم مبارزه را فراموش کنید.
اما خوشبختانه کارایی اسلحهها فقط مخصوص مبارزه نیست و در معماهای بازی نیز نقشی بزرگ دارند. معماها بسیار هوشمندانه و با تنوعی بالا در سرتاسر نقشهی نسبتا بزرگ بازی پخش شدهاند و با طراحی جذابشان شما را به گشتوگذار و پیدا کردن آیتمهای پنهان بازی تشویق میکنند. با این حال معماها هر چقدر هم که سرگرمکننده و زیرکانه باشند اما نتیجهی حل کردن آنها ابدا رضایتبخش نیست. با اینکه پشت سر گذاشتن برخی پازلها به پیشروی در داستان ختم میشود اما بسیاری از این معماها فقط بدلیل آیتمهایی ناکارآمد در بازی تعبیه شدهاند که ممکن است شما را از گشتوگذار بیشتر و درگیر کردن خود با معماهای فرعی سرد کنند. این آیتمها که اقلام موردنیاز برای ساخت Tweakها در بازی به شمار میآیند، تمام چیزی هستند که در زمان گشتوگذار میتوانید جمعآوری کنید. اما نکتهی ناامیدکننده این است که خود Tweakها که با مجهز شدن به آنها مقداری از قابلیتها و متغیرهای کمّیِ مبارزات و جابهجایی افزایش مییابد، ارزش چندانی ندارند. بازی نه چالش بزرگی در مقابلتان قرار میدهد که شما را مجبور به استفاده از آنها کند و نه تنوع و جذابیت کافی در کارایی آنها مشاهده میشود که ارزش وقت گذاشتن داشته باشند. به طور کلی Tweakها بلااستفاده خواهند ماند، آیتمهای موردنیاز آنها برایتان بیارزش جلوه خواهند کرد و در نهایت قید گشتوگذار بیشتر را میزنید.
حتی اگر مشکلی با این مسائل نداشته باشید، نقشهی بیخاصیت و گمراهکنندگیِ بازی، ضعف دیگری است که بدون شک گریبانتان را خواهد گرفت. پس از هر رویداد داستانی، فقط با یک جملهی کوتاه و مبهم به سمت هدف بعدی بدرقه خواهید شد. بدون اینکه نشانی از هدفتان را روی نقشه داشته باشید یا حداقل جهتی که باید در آن سمت حرکت کنید را بدانید. اغلب موفق به حل معمایی خواهید شد که باعث گشوده شدن یک دروازهی بینام و نشان درون منطقهای از بازی خواهد شد و اگر آمار مکانهای غیرقابل دسترس را در ذهن خود نداشته باشید، بصورتی کورکورانه باید تمام دنیای بازی را برای پیدا کردن آن زیر و رو کنید. این نکتهی دیگری است که گشتوگذار در بازی را به یک مسئولیت آزاردهنده تبدیل کرده و تمام تجربهی بازی را تحت تاثیر قرار داده است. در واقع Iconoclasts اگر یک تجربهی خطی را در محیطهای متوالی ارائه میداد، میتوانست در ارتباط برقرار کردن با مخاطب به مراتب بهتر عمل کند اما این محیطهای بزرگ و به همپیوسته هستند که بدون هیچ دلیل و هدفی، فقط به دقایقی که در بازی سردرگم هستید، اضافه میکنند. با این حال هر چقدر هم که محیطها در طراحی ساختار خود ضعف داشته باشند، با طراحی هنری و خلق منظرههای متنوع و چشمنواز، آن را جبران کردهاند. محیطهایی سرسبز، کویری، کوهستانی، زیرزمینی و حتی شهری که هر کدام حال و هوایی منحصربفرد داشته و با جمعیت بالایی از NPCهای باهویت پر شدهاند. شاید اگر Iconoclasts همانقدری که به جزئیات بصری، تک تک دیالوگهای NPCها و روند داستانی خود پرداخته است، به ساختار کلی مراحل و مبارزات نیز بها داده بود؛ الان با عنوانی تحسینبرانگیز و کمنقص روبهرو میشدیم. اما Iconoclasts حالا عنوانی است که برای لذت بردن از لحظات داستانی ناب و کمنظیرِ آن، باید کمی از خود گذشتگی و تعهد نشان دهید! بازبینی تصویری:
"لحظات اکشن و هیجانانگیز زیادی در سرتاسر بازی غافلگیرتان خواهد کرد"
"طراحی جذاب و هوشنمدانه باس فایتها، باعث شده است مشکلات مبارزات کمرنگتر جلوه کنند"
"کیفیت بصری و رنگبندی در بازی بسیار چشمنواز است"
"شخصیتها در موقعیتهای مجذوب کنندهای قرار میگیرند که برای شکلگیری یک بحث داغ و چالشبرانگیز بسیار مناسب است" نکات مثبت: داستان و روایتی پخته و تاثیرگذار شخصیتهایی باهویت و دیالوگهای ریزبینانه معماهای هوشمندانه طراحی باسها و تنوع بالای آنها کیفیت بصری جذاب و محیطهای متنوع نکات منفی: مبارزات خستهکننده و اسلحههایی ناکارآمد Tweakها و آیتمهایی که اغلب بلااستفاده میمانند ساختار سردرگمکنندهی ماموریتها و گشتوگذارِ اجباری سخن آخر: Iconoclasts یک تجربهی داستانیِ تاثیرگذار، عمیق و پر از سوپرایز است که حتی با وجود مبارزات خستهکننده و ساختار گمراهکنندهی مراحل، باز هم ارزش زمان و هزینهی شما را دارد. Verdict Iconoclasts succeeds on delivering a deep and impressive story that is full of surprises. Despite a boring and shallow combat system and the misleading level structure, it is still worth your time and money “PS4 and PS Vita Version” Score: 7.5
14 اسفند 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]
صفحات پیشنهادی
نقد و بررسی بازی Celeste
نقد و بررسی Celeste به قلم علی قربانی صعود و سقوط Celeste داستان عجیبی دارد عنوانی که در ابتدا تنها در 4 روز و در یک فستیوال نسخه اولیهاش ساخته شد و نتیجه پلتفرمری 30 مرحلهای با تمرکز برروی دقت و سرعت عمل بود اقبال عمومی و ماجراجویی Noel Berry و Matt Thorsonنقد و بررسی Subnautica
نقد و بررسی Subnautica به قلم علیرضا محزون شاید مدتها بود که جای خالی یک بازی باکیفیت در سبک بقا در میان انبوه بازیها در سبکهای مختلف حس میشد عنوانی که داستان خوبی داشته باشد در محیط مناسبی جریان یابد از لحاظ بصری چشمنواز باشد و مهمتر از هنقد و بررسی Monster Hunter: World
نقد و بررسی Monster Hunter World به قلم علیرضا رزمجویی شکارچی لحظات سری Monster Hunter سالهاست که دور از چشمِ بیشترِ گیمرهای دنیا به یک پدیدهی کمنظیر در ژاپن تبدیل شده و از طرفداران دوآتیشهی خود مخصوصا بر روی کنسولهای دستی بهره برده است سری محبنقد و بررسی Elex
نقد و بررسی Elex به فلم سپهر آرمانی در زمانهای به سر میبریم که بازیها با هدف کلی درآمدزایی ساخته میشوند اما در این بین آثاری فراتر از اهدافی که ناشران و مدیران شرکتهای میلیارد دلاری در جستجویش بودند به دنبال بیان یک عقیده طرح یک پرسش یا به چالش کنقد و بررسی Danganronpa V3: Killing Harmony
نقد و بررسی Danganronpa V3 Killing Harmony به قلم علیرضا رزمجویی ماهیت اصلی سری Danganronpa همیشه تقابل امید و ناامیدی بوده است تقابلی که اگر آمادگی ذهنی آن را نداشته باشید ممکن است نتوانید پستیبلندیهای بیرحمانهی آنرا در مدت زمان نسبتا طولانیِ این عننقد و بررسی The Evil Within 2
نقد و بررسی The Evil Within 2 به قلم علیرضا رزمجویی فقط با ترکیب حس ترس و عناصر بقا یک Survival Horror تمامعیار بدست نمیآید بلکه فرمول ساخت چنین معجونِ اصیلی پیچیدهتر و جاهطلبانهتر از چیزی است که فکر میکنید The Evil Within 2 برخلاف نسخه&zwنقد و بررسی Wolfenstein II: The New Colossus
نقد و بررسی Wolfenstein II The New Colossus به قلم علیرضا رزمجویی Wolfenstein II The New Colossus یک منطقهی ممنوعه مملو از تلههای احساسی است منطقهای که صرفا برای خوشگذرانی و ریختن خون نازیها به آن قدم خواهید گذاشت اما با هر قدم گرفتار انفجارهنشست نقد و بررسی کتاب «لم یزرع» برگزار میشود
به همت اداره کل کتابخانههای عمومی البرز نشست نقد و بررسی کتاب لم یزرع برگزار میشود نشست نقد و بررسی کتاب لم یزرع با حضور احمد دهقان و جمعی از منتقدین در آمفی تئاتر کتابخانه عمومی امیرکبیر کرج برگزار خواهد شد به گزارش ایلنا کتاب «لم یزرع» در سی و چهارمین دورنقد و بررسی Need For Speed Payback
نقد و بررسی Need For Speed Payback به قلم امیر اسلامی اولین چیزی که در NFS Payback بشدت خودنمایی میکند این است که بازی سعی کرده با بخشهای متنوع شما را احاطه کند Payback در نگاه اول مجموعهای گسترده از مسابقات درگ و ماشینهای فول&zwnدستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی/7 هانیزاده: انفعال دستگاه دیپلماسی در منطقه/ ایجاد فضای تعامل قا
دستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی 7هانیزاده انفعال دستگاه دیپلماسی در منطقه ایجاد فضای تعامل قابل قبول با اروپا ناتوی عبری و عربی علیه ایران و محور مقاومت کارشناس مسائل خاورمیانه گفت دستگاه دیپلماسی پس از برجام فضای تعامل قابل قبولی با اروپا ایجاد کرد ولی در منطقه-
علم و فناوری
پربازدیدترینها