تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799631971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازندگان اصلی «برجام» به روایت بلومبرگ


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


چشم‌انداز سرمایه‌گذاری نفت و گاز در ایران
بازندگان اصلی «برجام» به روایت بلومبرگ
شرکت‌های امریکایی از سرمایه گذاری در ایران بیش از چهار دهه است که منع شده اند. به نظر می رسد که شرکت های نفتی امریکایی بزرگترین بازندگان توافق هسته ای ۲۰۱۵ میلادی بودند.
روز نو : شرکت‌های امریکایی از سرمایه گذاری در ایران بیش از چهار دهه است که منع شده اند. به نظر می رسد که شرکت های نفتی امریکایی بزرگترین بازندگان توافق هسته ای ۲۰۱۵ میلادی بودند.


 تحریم‌ها مانع از ارتباط شرکت‌های امریکایی با ایران شده‌اند. محیطی را برای رقبای امریکا در این کشور در خلیج فارس بازندگان اصلی «برجام» به روایت بلومبرگایجاد کرده است. ایران از آزادی های اقصادی تازه خود بهره مند می‌شود. 


به گزارش روز نو؛ شرکت‌های نفتی امریکایی تمامی فرصت‌ها را برای همکاری با ایران از دست داده‌اند و شرکت‌های چینی، روسی و اروپایی در آنجا حضور یافته‌اند. شرکت‌های امریکایی از سرمایه گذاری در ایران بیش از چهار دهه است که منع شده اند. به نظر می رسد که شرکت های نفتی امریکایی بزرگترین بازندگان توافق هسته ای ۲۰۱۵ میلادی بودند. این البته بدان معنا نیست که به طور مطلق هیچ گونه مزیتی وجود نداشته است. یکی از استثنائات ممنوعیت برای سازندگان هواپیماهای تجاری و قطعات برای شرکت بوئینگ است که طبق قراردادی، قرار است ۱۲۰ هواپیما به ایران تحویل دهد. البته این موضوع نیز هنوز تحت بررسی وزارت خزانه داری امریکا است. 


اگرچه شرکت‎های امریکایی از بخش نفتی ایران سودی نبرده اند اما واقعیت آن است که این وضعیت درباره دیگر شرکت ها صدق نمی کند. در ماه ژانویه گذشته، تهران فهرستی از ۲۹ شرکت را ارائه کرد که حاضر به سرمایه گذاری در ایران بوده و در این باره اعلام امادگی کرده اند. از جمله: انی ایتالیا، رویال دویچ شل، روسنفت، گازپروم روسیه، سینوپک چین و بریتیش پترولیوم. البته تهدیدات ترامپ سبب می شود تا سرعت سرمایه گذاری‌ها قدری کاهش یابند. در این میان بیشترین نگرانی از جانب بانک هاست. بانک های اروپا نگران تحریم های امریکا هستند و این موضوع می تواند مانعی اساسی در مسیر اجرای پروژه های کلان در ایران باشد. 


شبکه خبری «بلومبرگ» در ادامه اشاره می کند که ترامپ ریس جمهوری امریکا قصد دارد تا اروپایی‌ها را از سرمایه گذاری در ایران منع کند. ممکن است همسویی هایی میان امریکا و اروپایی ها در این باره ایجاد شود با این حال، ترامپ نباید از روسیه چین انتظار همراهی داشته باشد. 


بلومبرگ در ادامه اشاره می کند که از میان ۳۴ شرکت واجد شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز ایران، شرکت ها متعلق به کدام قاره و کشور هستند برای مثال از اتحادیه اروپا ۱۲ کشور بیشترین سهم از سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده اند و پس از آن شرکت های روس، ژاپنی، چینی، کره ای، آذربایجانی، هندی، اندونزیایی، مالزیایی و تایلندی قرار دارند.




تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن