تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818791040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای پرتنش و نفسگیر انتقال یک کبد +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:مشرق نیوز:
ماجرای پرتنش و نفسگیر انتقال یک کبد +تصاویر

یکصدویازدهمین عمل پیوند کبد در بیمارستان آیت ا... طالقانی با موفقیت انجام شد. لحظه های نفس گیر پیوند کبد در اتاق عمل و زنده ماندن بیمار در عمل،باعث شد تا رکورد جدیدی در پیوند کبد ثبت شود.
به گزارش مشرق، یکصدویازدهمین عمل پیوند کبد در بیمارستان آیت ا... طالقانی با موفقیت انجام شد. لحظه های نفس گیر پیوند کبد در اتاق عمل و زنده ماندن بیمار در عمل،باعث شد تا رکورد جدیدی در پیوند کبد ثبت شود.
حدود ساعت 14در تماسی با سیدمحمدرضا نجات الهی متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی کبد مجاری صفراوی و پیوند اعضا مطلع شدیم که برای برای انجام عمل کبد پیوندی از یک بیمار مرگ مغزی در مسیر بیمارستان سینا است.



عضو پیوندی متعلق به پسری 18 ساله بود که متاسفانه دچار مرگ مغزی شده بود.
حوالی ساعت 17 به محض ورود دکتر به بیمارستان آیت ا... طالقانی در بیمارستان حاضر شدیم.
به گفته دکتر امیری مسوول هماهنگ کننده واحد پیوند کبد بیمارستان، قرار شد کبد به دختر 23 ساله ای که دچار بیماری هایپراگزالوری بود، پیوند زده شود. این بیماری در پی نقص ژنتیکی ایجاد می شود که در ساختن آنزیم هایی که کار متابولیزم را در کبد عهداه دار هستند رخ می دهد وباعث می شود کلسیم در بافت های مختلف بدن رسوب کند.



کبد اهدا شده در شرایط خاص برای انتقال نگه داشته می شد. این عمل جراحی بزرگ ساعت 20 شب با حضور تیم جراحی با حضور دو متخصص بیهوشی، دو تکنسین بیهوشی، دو جراح پیوند کبد و کلیه با همراهی چهار دستیار جراحی، تعداد زیادی پرستار، پرستاران هماهنگ کننده، پرستار دستگاه crrt، هماهنگ کننده پیوند اعضا، هماهنگ کننده بخش پیوند کبد و دو نیروی خدماتی صورت گرفت.
دکتر نجات الهی به همراه دو دستیار خود مشغول کار در اتاق آماده سازی عضو پیوندی شدند. با رعایت فاصله چند متری از پزشک و تیم پیوند در حال نظاره این عمل پیوند شدیم.
زمانی که عمل تعویض دوکبد در حال انجام ...
[ مشاهده متن کامل ماجرای پرتنش و نفسگیر انتقال یک کبد +تصاویر در سایت خبری تحلیلی مشرق ]

جمعه ، ۲تیر۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مشرق نیوز]
[مشاهده در: www.mashreghnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن