تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799671522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرگذشت فرزند شش ماهه حضرت زهرا(س) - پایگاه خبری تحلیلی صراط


واضح آرشیو وب فارسی:صراط نیوز: برخی از معاندین و متعصبین در توجیه حمله به خانه وحی و حوادث اطراف آن می گویند که : این اخبار صرفا نشان از تهدید عمر دارد و حال آنکه شیعیان جعل نموده و می گویند که فاطمه در میان در و دیوار قرار گرفت و فرزند 6 ماهه اش سقط شد.صراط: برخی از معاندین و متعصبین در توجیه حمله به خانه وحی و حوادث اطراف آن می گویند که : این اخبار صرفا نشان از تهدید عمر دارد و حال آنکه شیعیان جعل نموده و می گویند که فاطمه در میان در و دیوار قرار گرفت و فرزند 6 ماهه اش سقط شد. پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین انصاریان نوشت: در این گزارش به بررسی برخی از منابع در مورد اخبار سقط جنین فاطمه (سلام الله علیها) می پردازیم. اولین مطلب مورد بررسی این است که آیا علی بن ابیطالب (علیه السلام) فرزندی به نام محسن داشته است یا خیر ؟ در روایات داریم که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرزندان ذکور علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) را به نام های " حسن " و " حسین " و " محسن " نامگذاری کرد ، مشابه نام های فرزندان حضرت هارون (علیه السلام) که " شبر " و " شبیر " و " مشبر " بود. منابع زیادی از اهل سنت بر این مطلب دلالت دارند. 1-مسند (احمد بن حنبل) ج1 ص 118 2-مستدرک علی الصحیحین (حاکم نیشابوری) ج3 ص 165 و 168 . وی می گوید : این حدیث از لحاظ سند صحیح است ولی شیخین (بخاری و مسلم) آن را نگفته اند. 3-تلخیص (ذهبی) : وی این حدیث را صحیح می داند. 4-السنن الکبری (بیهقی) ج6 ص 177 و ج7 ص 63 5-مجمع الزوائد (هیثمی) ج8 ص 52 6-الادب المفرد (بخاری) ص 178 7-صحیح ان حبان ج15 ص 410 8-المعجم الکبیر (طبرانی) ج3 ص 96 - 97 9-کنزالعمال (متقی هندی) ج 13 ص 660 حال که معلوم شد که علی بن ابیطالب (علیه السلام) دارای چنین فرزندی بود ، سوال اینجاست که او چه شد؟ به کجا رفت؟ چگونه می شود فردی وجود داشته باشد ولی بخواهند او را نفی کنند و وجودش را منکر شوند؟ 1-عالم بزرگ سنى شافعی جوینی - استاد جمعى از علماى اهل سنت ، که یکى از شاگردانش - ذهبى - که به شاگردیش افتخار مى کند و مى گوید : سمعت من الإمام المحدّث الأوحد الأکمل فخرالإسلام صدرالدّین . . . و کان دیّناً صالحاً (تذکرة الحفاظ ، ج 4 ، ص 1505 ، رقم 24) از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل می کند که فرمود : « چون به دخترم فاطمه مى نگرم به یاد مى آورم آنچه را که بعد از من بر سر او خواهد آمد و حال آن که در خانه اش ذلّت وارد گردیده ، از وى هتک حرمت شده ، حقش غصب، و ارثش منع شده ، پهلویش شکسته و جنینش سقط گردیده و او فریاد برمى آورد «یا محمدا» . . . . پس او اولین کسى از اهل بیتم است که به من ملحق مى گردد ، پس بر من وارد مى شود ، محزون ، مکروب ، مغموم ، مقتول . . . » (فرائد السمطین ، ج 2 ، ص 34 ، 35 طبع بیروت) 2-ابن ابى دارم - آن که ذهبى وى را الامام الحافظ الفاضل . . . کان موصوفاً بالحفظ و المعرفة خوانده - جمله «إنّ عمر رفس فاطمة حتّى اسقطت بمحسن» . عمر لگدى بر حضرت زهرا (سلام الله علیها) زد تا محسن سقط گردید » . را مورد تقریر و تأیید قرار داده ، تا مورد نکوهش گروهى قرار گرفت. (سیر اعلام النبلاء ج15 ص 578) و (میزان الاعتدال جج1 ص139) 3-ابن شهر آشوب ، از علمای برجسته شیعه در کتاب خود " منافب آل ابی طالب " (ج3 ص 133 دوره 3 جلدی) از کتاب " المعارف " ابن قتیبه نقل می کند که : محسن به وسیله زخم و ضربه قنفذ از بین رفت. و حال این که در حال حاضر این عبارت در کتاب المعارف نیست. با مراجعه به کتاب "کفایت الطالب" نوشته گنجی شافعی ، پی به تحریف این کتاب می بریم. گنجی شافعی در کفایت الطالب ص 413 می گوید : فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بعد از رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) پسری را سقط کرد که رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) او را محسن نامیده بود. و این مساله ای است که هیچ یک از علمای اهل نقل به آن دست نیافتند مگر ابن قتیبه" . این مطلب بیانگر تحریف کتاب المعارف است زیرا در نسخ جدید آن آمده است که : "و اما محسن بن علی فهلک و هو صغیر". 4-ابراهیم بن سیار معروف به نظّام معتزلی ، از علمای بزرگ معتزله است. وی ییان کرده است که : "در روز بیعت عمر بر شکم فاطمه (سلام الله علیها) ضربه ای زد که محسن در شکمش سقط شد. و عمر فریاد می زد که خانه و اهلش را آتش بزنید . در حالی که در آن جا کسی نبود غیر از علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام)" این مطلب را شهرستانی در "الملل و النحل" ج1 ص 57 نقل کرده است . شیخ صلاح الدین صفدی در کتاب "الوافی بالوفیات" ج6 ص 15 از او مشابه این جمله را نقل کرده است. 5-علی بن الحسین مسعودی ، مورخ فاضل مقبول الفریقین در کتاب "اثبات الوصیه" بعد از شرح قضایای روز بیعت ، می نویسد: "فهجموا علیه و احرقوا بابه و استخرجوه منه کرها و ضغطوا سیده النساء بالباب حتی اسقطت محسنا" یعنی : پس هجوم آوردند بر او (علی بن ابیطالب) و در خانه اش را آتش زدند و ایشان را با اکراه و اجبار از خانه بیرون کشیدند و سیده زنان (فاطمه زهرا) را در میان در فشار دادند تا محسن را سقط کرد. (اثبات الوصیه ص 142 تا 146 ، 218) یا (اثبات الوصیه ص 122 تا 125 چاپ دیگر) 6-ابن ابی الحدید نقل می کند : برای استاد خود ، شیخ ابی نقیب ، نقل نمودم که وقتی خبر به رسول الله دادند که هبار بن اسود با نیزه به هودج زینب (دختر رسول الله) حمله برده و زینب از ترس فرزندش را سقط کرد و رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) خون او را مباح نمود ، ابی نقیب گفت: " لو کان رسول الله حیا لاباح دم من روع فاطمه حتی القت ذا بطنها " یعنی : اگر رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) زنده بود حتما مباح می کرد خون کسی را که فاطمه (سلام الله علیها) را ترسانید تا بچه اش سقط شد. (شرح نهج البلاغه ج14 ص 193) وی در ادامه می افزاید که از وی (ابی نقیب) پرسیدم که : آیا من قضیه ترساندن فاطمه و سقط شدن محسن را از تو روایت کنم؟ شیخ جواب داد : من در این قضیه متوقفم . نه آن را می پذیرم و نه آن را انکار می کنم. حال این شیخ معتزله با چگونه اخباری رو به روست؟ آیا جز این نیست که اخبار سقط محسن (علیه السلام) و حمله عمر و شهادت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از لحاظ سند و مدرک صحیح است ، که وی در بین قبول کردن یا نکردن آن ها در خوف و رجاست ؟! 7-عباس محمود عقاد ، نویسنده بنام اهل سنت ، چنین می نگارد : "زهرا (سلام الله علیها) مرضی که موجب فوت نا بهنگام او در بهار جوانی شود ، نداشت. خانواده او در وصف این گونه مطالب مهارت داشتند و اگر مطلبی بود ، بیان می نمودند . آنچه از سخن آنان به دست می آید ، آن است که علت رحلت وی , از پای درآمدن و ضعف و غم و اندوه بوده و چه بسا ناتوانی های زایمان (نابهنگام ) نیز در این نکته دخیل بوده است. اگر این مطلب صحیح باشد که فاطمه (سلام الله علیها) پس از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) محسن را سقط نمود. چنانکه در برخی روایات آمده است . " (فاطمه الزهرا و الفاطمیون ص 68 چاپ دوم) 8-علمای زیر در کتاب هایشان اشاره کرده اند که محسن (علیه السلام) سقط شد ولی اشاره ای به چگونگی آن نکرده اند : * محمد بن طلحه شافعی ( متوفی 652 ه ) در مطالب السئول ص 62 فصل یازدهم * حافظ جمال الدین مزی ( متوفی 742 ه ) در تهذیب الکمال ج20 ص479 * حسنی فاسی مکی ( متوفی 832 ه ) در العقد الثمین ج6 ص203 * ابن صباغ مالکی ( متوفی 855 ه ) الفصول المهمه ص 126 * صفوری شافعی ( متوفی 894 ه ) در نزهه المجالس ج2 ص194 (ص 579 چاپ دارالجیل) * جمال الدین مقدسی ( متوفی 909 ه ) در الشجره النبویه فی نسب خیر البریه ص 60 * محمد صبان ( متوفی 1206 ه ) در اسعاف الراغبین ص 93 (حاشیه نور الابصار) * عدوی حمزاوی در مشارق الانوار ص 133 9-علمای زیر جریان سقط شده محسن (علیه السلام) را به هنگام هجوم به خانه وحی بیان کرده اند : * ملطی شافعی ( متوفی 377 ه ) در التنبیه و الرد ص 25 - 26 * مقاتل بن عطیه ( متوفی 377 ه ) در موتمر علماء بغداد ص 63 یا الخلافه و الامامه ص160-161 * جوینی شافعی ( متوفی 722 ه ) در فرائد السمطین ج2 ص 35


یکشنبه ، ۲۸خرداد۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: صراط نیوز]
[مشاهده در: www.seratnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن