تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799424266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزییات نامه نگاری فیفا و باشگاه استقلال


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جزییات نامه نگاری فیفا و باشگاه استقلال
اطلاعیه باشگاه استقلال تهران در مورد دلیل محرومیت این باشگاه در پنجره زمستانی نقل و انتقالات مملو از تناقض‌هایی بود که سردرگمی و انفعال مسوولان باشگاه را بیشتر نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز : در اطلاعیه باشگاه استقلال آمده بود: «بر اساس اعلام فیفا، روز ۱۳ دسامبر به عنوان آخرین فرصت برای پرداخت این پول اعلام شد. باشگاه 
جزییات نامه نگاری فیفا و باشگاه استقلال
استقلال نیز به دلیل مشکل نقل و انتقالات پول از طریق صرافی مجاز اقدام به انتقال پول کرد، البته به دلیل تعطیلات سال جدید میلادی، این مبلغ با تاخیر به مقصد رسید.»


به گزارش ایلنا، در این بند سه نکته نهفته است؛


اول: بانک‌ها هنوز تحریم‌ها را به واسطه برجام برنداشته‌اند.


دوم: به دلیل تعطیلات سال نو میلادی این پول سرموعد پرداخت نشده است.


سوم: موعد پرداخت نهایتا ۱۳ دسامبر بوده است.


پرسش اول این است که اگر تحریم‌ها در بانک‌ها برداشته نشده فیفا چگونه باید ۳۸۰ هزار دلار طلب دوره فتح‌ا...زاده را که به دلیل حضور شش بازیکن در تیم ملی زمان جام جهانی ۲۰۱۶ بود به استقلال برگرداند؟ و اصالتا وقتی تحریم‌ها لغو نشده چگونه فیفا باید این ۳۸۰ هزار دلار را به هلمکه و پروپژیچ و ساموئل پرداخت کند؟ آیا عودت دادن فیفا به اینکه بدهی این سه بازیکن را از آن منبع پرداخت کند منطقی و محکم است؟ و آیا منجر به جریمه‌ها و محرومیت‌های بیشتر نخواهد شد؟


پرسش دوم این است: در کدام کشور بیش از ده روز همه اداره‌ها و بانک‌ها در تعطیلات میلادی تعطیل هستند و آیا اگر هم به فرض چنین بوده باشد آیا نباید آن تعطیلات در محاسبه و پرداخت‌ها با توجه به ضرب‌الاجل محاسبه می‌شده است؟


پرسش سوم این است: در سیزدهم دسامبر کدام کشورها تعطیلات سال نو می‌گیرند!؟ تعطیلات سال نو میلادی از ۲۵ دسامبر شروع و تا ۶ ژانویه ادامه دارد!


باشگاه استقلال به نکته دیگری هم اشاره دارد:


3 پرونده لیام ردی، ساموئل و هلمکه که به محکومیت استقلال منجر شده همچنان در کمیته انضباطی فیفا مفتوح است و فیفا با توجه به این شکایات قبلی، باشگاه استقلال را از جذب بازیکن در پنجره نقل و انتقالات زمستانی منع کرد.


پرسش در مورد این بند از آن اطلاعیه این است که چطور برای پرونده‌ای که هنوز طبق ادعای باشگاه استقلال مفتوح است رای اجرایی صادر شده است؟ حقیقتا به نظر می‌رسد این رای تنها برای عادل شیحی صادر شده و نه در مورد این سه بازیکن که پرونده شان مفتوح است و رای نهایی آن صادر نشده است. در واقع این سه بازیکن تهدید‌های آینده استقلالی هستند که مدیرعاملش (سیدرضا افتخاری) نسبت به پرداخت آن بدهی‌ها اقدامی نکرده است.


مدیران عامل در همه شرکت‌ها حتی در همین استقلال مکلف به اجرا و پرداخت بدهی‌های به جامانده از گذشته هستند. همانطور که طلب‌هایی مثل این ۳۸۰ هزار دلار یا آن ۳۰۰ هزار دلار کنفدراسیون فوتبال آسیا که به دلیل رسیدن استقلال به چهار تیم برتر آسیا به این باشگاه تعلق گرفت را باید وصول کنند اما به نظر می‌رسد مدیران این تعهد را در نظر نمی‌گیرند.


خطر کسر امتیاز و سقوط


در بخش دیگری باشگاه استقلال فیفا را با این جملات تهدید کرده است: «باشگاه استقلال نیز از طریق وکیل ایتالیایی خود به فیفا اعلام نموده به همان دلیلی که شما نمی‌توانید مطالبات ایران را به خاطر تحریم‌های بین‌المللی بانکی پرداخت نمایید و طلب ۳۸۰ هزار دلاری باشگاه استقلال بابت حضور ۶ بازیکن در جام جهانی از سوی فیفا پرداخت نشده، باشگاه استقلال نیز قادر به حواله پول خود به طلبکاران نمی‌باشد.»


پرسش آخر این است: آیا این بند به معنای آن است که باشگاه استقلال طلب سه بازیکن دیگر را هم پرداخت نمی‌کند؟ در این صورت کار به کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته‌های پایین‌تر نمی‌کشد؟


جزییات نامه‌نگاری فیفا


روز سه‌شنبه بود که خبر محرومیت باشگاه استقلال منتشر شد. با نظر فیفا، این باشگاه به خاطر عدم پرداخت مطالبات عادل شیحی از حضور در پنجره نقل و انتقالات زمستانی محروم شده و حتی حق استفاده از آندرانیک تیموریان و سرور جباروف خریدهای جدید خود را ندارد.


نامه‌هایی که فیفا را قانع نکرد


پیگیری‌ها نشان می‌دهد که فیفا طی پنج ماه اخیر، هفت نامه به باشگاه استقلال ارسال کرده و عجیب‌تر اینکه مستندات باشگاه استقلال در هیچ یک از این نامه‌ها مورد قبول فیفا قرار نگرفته است. فیفا در این نامه‌ها، موضوع شکایت عادل شیحی را توضیح داده و باشگاه ایرانی را در جریان جزییات این روند دادرسی و البته احتمال محرومیت قرار داده است که در نهایت منجر به محرومیت استقلال از نقل و انتقالات می‌شود.


تاریخ نامه‌های ارسالی فیفا به این شرح است:


هفتم مهرماه ۱۳۹۵


پنجم آبان‌ماه ۱۳۹۵


نهم آذرماه ۱۳۹۵


شانزدهم آذرماه ۱۳۹۵


بیستم آذرماه ۱۳۹۵


بیست و نهم دی ماه ۱۳۹۵


نامه 9 ژانویه، کلید ماجرای محرومیت استقلال


در تاریخ نهم ژانویه (بیستم دی ماه) نامه‌ای از فیفا به باشگاه استقلال ارسال شده است. در این نامه تاکید شده که صرفا یکی از نامه‌های استقلال در ماه‌های گذشته اعتبار داشته و قانونی بوده است. به نظر می‌رسد محرومیت استقلال و اجرایی شدن حکم محرومیت از حضور در بازار نقل و انتقالات را باید در این نامه جست‌وجو کرد.


متن نامه فیفا به استقلال


در نامه فیفا به باشگاه استقلال در موضوع عادل شیحی آمده است:


عطف به موضوع فوق بدینوسیله دریافت نامه جنابعالی به تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ (هفتم دی ماه) را که نسخه‌ای از آن به عادل شیحی در زمان مقتضی ارسال خواهد گردید تایید می‌کند. لذا با توجه به نامه‌های دیگری که قبلا ارسال شده است و نامه مورخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ به ضمیمه‌ها، تنها نامه مذکور تا حدودی قانونی است. بنابراین احتراما از جنابعالی درخواست می‌شود نسخه‌های کامل و قانونی ضمایر مذکور را یا از طریق پست عادی یا پست سفارشی تا ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ (اول بهمن ماه) برای فیفا ارسال نمایید. این رای نهایی است.


با تشکر از بذل توجه جنابعالی


از طرف هیو کی سی یلوسکی، مشاور تعیین وضعیت بازیکنان، اتاق حل اختلاف فیفا...


توجیهات عجیب باشگاه و تصمیم نهایی فیفا


این نامه نشان می‌دهد که باشگاه استقلال تا قبل از این نامه ادله قانونی به اتاق حل اختلاف فیفا ارسال نکرده و تنها یک نامه ارسال کرده که از دید فیفا تا حدودی قانونی بوده است. باشگاه استقلال مدعی است مطالبات شیحی پرداخت شده و این کار به خاطر تحریم‌ها، سیستم بانکی و تعطیلات سال نو میلادی با تاخیر صورت گرفته است. در حالی که نامه‌های فیفا چیز دیگری را نشان می‌دهد. باید منتظر ماند و دید آیا باشگاه می‌تواند از این معضل به سلامت عبور کند یا خیر.






۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن