واضح آرشیو وب فارسی:مهر: علی تفرشی در گفتگو با مهر:
دیگر آهنگسازی در برنامه کودک جایی ندارد/ خواننده برای پرکردن آنتن
شناسهٔ خبر: 3821950 - شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
هنر > رادیو و تلویزیون
.jwplayer{ display: inline-block; } علی تفرشی درباره آهنگسازی آثار کودک در تلویزیون بیان کرد که زمانی برای چنین کارهایی تلاش می شد و تیم های حرفه ای جمع می شدند که امروز دیگر معنایی ندارد. علی تفرشی خواننده و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ارتباط خود با سازمان صدا و سیما در حوزه فعالیتهای موسیقایی و خوانندگی گفت: من اکنون به عنوان آهنگساز، نوازنده، خواننده و تنظیمکننده در مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما فعالیت میکنم ولی کمتر برنامهای مناسب موسیقی میبینم که روی آنتن برود. وی درباره حضور در برنامههای ترکیبی تلویزیون اظهار کرد: اعتقاد چندانی ندارم که در برنامهای که از آیتمهای آشپزی، گفتگو و... برخوردار است من هم به عنوان خواننده یک بخش برای پر کردن آنتن باشم. به نظرم چنین کاری نه تنها کمکی به جایگاه موسیقی نمیکند بلکه آسیب هم میزند. این هنرمند حوزه موسیقی عنوان کرد: موسیقی یک علم و یک هنر است، این هنر در کشورهای دیگر جایگاه بالایی دارد و آیا در برنامههای تلویزیونی ما صرفاً باید جایگاه آنتن پر کُنی داشته باشد؟ یک اجرای پلیبک چه کمکی به حوزه موسیقی میکند؟ شاید تنها کمکش این باشد که مردم یک خواننده را بشناسند اما اگر نشناسند چه اتفاقی میافتد؟ این روزها فضای موسیقی از آثار سطحی پر شده است و ما بیشتر باید به این فکر باشیم که موسیقی پیشرفت کند. وی درباره نقش صدا و سیما در حوزه ارتقای موسیقی بیان کرد: صدا و سیما تأثیرگذار است اما در حال حاضر این نقش کمرنگ شده چون دنیای حال حاضر از شبکههای مجازی و ماهوارهای پر شده است. در این شبکهها هیچ منعی برای مخاطب وجود ندارد و قابلیت دسترسی برای همه هست و همین باعث شده مخاطب صدا و سیما در این حوزه کمتر شود. این آهنگساز و خواننده با اشاره به نقش تلویزیون در دهه ۷۰ و ۸۰ در حوزه آثار کودک و آهنگسازی در این آثار گفت: صرفاً دعوت کردن خوانندگان به برنامهها، حمایت از موسیقی نیست. سالیان سال طول میکشد تا یک نفر بتواند در این حوزه دست به کار موفقی بزند. من چندین سال به عنوان آهنگساز حوزه کودک در تلویزیون مشغول به کار بودم. آن زمان تهیهکنندگان تلویزیونی برنامهسازی میکردند و به طور مثال دو تا سه ماه همراه با بازیگران در یک دکور آثاری مثل «حسنی»، «روباه و خروس»، «بچهها بیایید تماشا» و... ساخته میشد. تفرشی در پایان عنوان کرد: آن زمان برنامههای کودک از تیم های حرفه ای عروسکگردان، نویسنده، آهنگساز و... تشکیل می شد در حالی که امروزه چنین تیمی را در آثار مرتبط با کودک نمیبینیم و تنها یک مجری عدهای از بچهها را دعوت میکند و با یکدیگر میگویند و میخندند که به این ترتیب دیگر آهنگسازی در برنامههای کودک معنا پیدا نمیکند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]