تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812949590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسطوره فوتبال و سرودن شعرهای مزخرف!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: کاپ: «ادسون آرانتس دوناسیمنتو» را همه می‌شناسیم مردی که در 17 سالگی به عنوان بازیکن ذخیره به جام‌جهانی آمد، با زدن تک‌گل برزیل به ولز در دیدار یک چهارم نهایی جام 1958 مقابل ولز نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

پله «شاعری که مزخرف می‌سراید!»

به گزارش کاپ، پله در پایان جام 1958 لود که  به عنوان جوان اول برزیل و نمادی از تمامی سیاهان فقیری که بازی را با پای برهنه ازسواحل برزیل آغاز می‌کنند به اوج افتخار و محبوبیت دست یافت. اما جنبه ای زندگی پله که وی هرگز در آن به موفقیت نرسید پیشگویی های وی در فوتبال بود.

پیشگویی های پله

 قبل از فینال یورو – 92 پله گفت: آلمان از دانمارک می‌برد اما دانمارک (2ـ0) برد. پله معتقد بود که برزیل هیچ امیدی برای فتح جام 2002 ندارد. در همان زمان ریوالدو پاسخ داد:

پله آدمی است که زود نتیجه‌گیری می‌کند. من پیشنهاد می‌کنم که او به جای پیش‌بینی، حواس خود را معطوف به فروش پیراهن خود کند تا بیشتر سود کند!

از این دست پیشگویی‌ها تا دلتان بخواهد در کارنامه پله دیده می‌شود. او در سال 1990 ایتالیا را شانس اول قهرمانی می‌دانست، در سال 1994 مطمئن بود که کلمبیا در بین چهار تیم برتر جام حاضر خواهد بود، در سال 1998 اسپانیا را شانس نخست قهرمانی می‌دانست. در سال 2002 نیز آرژانتین، فرانسه، ایتالیا و پرتغال را امیدهای اول عنوان قهرمانی دانست. در سال 2006 برزیل، آرژانتین، انگلستان و فرانسه را در نیمه‌نهایی می‌دید و در عین شگفتی معتقد بود که تا قبل از سال 2000 یک تیم آفریقایی فاتح جام‌جهانی خواهد شد(!) چنین شد که روماریو درباره او گفت:

او از پیش‌بینی فوتبال لذت می‌برد اما هیچ تبحری در این زمینه ندارد. پله شاعری است که فقط مزخرف می‌سراید!!!



۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن