تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803959378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمای خرید شارژر همراه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: راهنمای خرید شارژر همراه
اگر می خواهید بدانید یک شارژر همراه یا پاور بانک چه مشخصاتی باید داشته باشد، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

راهنمای خرید شارژر همراه
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اولین سوالی که شاید در مورد پاور بانک یا شارژر همراه از خودتان بپرسید این است که اصلاً به چه درد من می خورد؟ همه جا که برق هست. ولی وقتی اهمیتش را می فهمید که دچارش شوید. بله دقیقاً هنگامی که دچارش شوید در دل خود می گویید ای کاش از این شارژر ها داشتم. در سفرید و باتری دوربینتان تمام می شود،عجله دارید، باتری گوشی تان کم است و باید از اینترنت پر مصرف دیتای گوشی استفاده کنید. کم شدن نور تصویر و نگاه نکردن به فیلم وبازی نکردن تا به خانه برسید. موضوع دقیقاً اینجاست که این پاور بانک ها از آن دست کالاهایی هستند که اول مصرفی برایش نمی بینید و هنگامی که خریدید  نمی توانید بدون آن گذران کنید.


 پاور بانک خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد؟


پاور بانک مشخصات آنچنانی ندارد پس مورد به مورد به آنها می پردازیم:


گنجایش:


اولین مشخصه ای که از پاور بانک ها می بینیم گنجایش آنهاست. ازآنجایی که گنجایش آن هم برحسب میلی آمپر ساعت (mAh) است و در گوشی های هوشمند و دوربین ها و تبلت ها هم گنجایش باتری بر حسب mAh اندازه گیری می شود. کار برای انتخاب ساده است. اگر گوشی شما باتری اش ۲۰۰۰mAh است. یک پاور بانک ۲۰۰۰mAh می تواند یکبار به صورت کامل گوشی شما را شارژ کند.این دیگر بستگی به خودتان دارد که چه گنجایشی برای خود انتخاب کنید. به نظر گنجایش حدود ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت گنجایش متوسط و خوبی است .


جریان:


شارژرهای گوشی های هوشمند معمولاً دارای ولتاژ ۵ ولت و جریان ۱ آمپر هستند. پس اگر پاور بانک دارای این جریان و ولتاژ باشد به راحتی می تواند گوشی شما را شارژ کند. ولی هستند افرادی که از سرعت پایین شارژ دستگاه شان می نالند. حق با آنهاست، از آن جایی که سرعت شارژ به جریان بستگی دارد. به هر میزان که جریان بیشتر باشد سرعت شارژ هم بیشتر است. برای نمونه برخی از گوشی های اندرویدی شارژرهای ۱.۵A دارند.


اگر قصد خرید پاور بانک برای تبلت خود دارید قضیه کمی فرق می کند. تبلت ها حداقل جریان قبولیشان ۱A است. در مورد آیپد که این میزان به ۲.۱ آمپر می رسد.به همین دلیل است که برخی از شارژرهای یو اس بی قادر به شارژ تبلت های اندرویدی یا آیپد نیستند یا با سرعت بسیار بسیار کمی شارژ می کنند. به نظر شارژ با جریان خروجی حداقل ۲.۱ آمپر مناسب حال همگان باشد . ( اما توجه کنید که شارژ با آمپر بالا در طول مدت به باتری شما ضرر میزند بهتره پاور بانکی بگیرید که دو خروجی با آمپر های متفاوت داشته باشد )


جریان ورودی شارژرها را نیز مد نظر داشته باشید. همانطور که پیش از این توضیح دادیم. سرعت شارژ به جریان دستگاه بستگی دارد. پس هر چقدر این میزان بیشتر باشد پاور بانک شما زودتر شارژ می شود. (مطمئناً سرعت شارژ در یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری خیلی مهم است)


پورت ها و اتصالات:


پاور بانک یک ارائه دهنده خروجی است. پس پورت ها و نوع خروجی ها خیلی مهم است. ساده ترین پورت، پورت USB است. که همه شارژرها از آن برخوردار هستند. در قدم بعدی به وای فای می رسیم، این پورت در برخی از شارژرها گنجانده شده است و می تواند دستگاههایی که از شارژ وای فای پشتیبانی می کنند را به صورت وای فای شارژ کند. پورت بعدی پورت مخصوص دستگاههای اپل است. شارژرهایی که این پورت را در خود گنجانده اند معمولاً قیمتی بالاتر دارند چرا که هزینه های لایسنس اپل را هم باید بدهند.


ظاهر، کیفیت و قیمت : 


شاید اولین چیزی که ذهن شما را در این زمینه طبقه بندی می کند. قیمت است. بعد که وارد بازار می شوید ظاهر و کیفیت آن تأثیر بسزایی بر روی شما می گذارد و تقریباً هر آنچه که پیش از این گفته ام را یادتان می رود. پس تنها پیشنهادی که می توانم در این زمینه به شما بکنم این است که فقط به قیمت توجه نکنید. ظاهر مهم است چرا که پاور بانک زیبا می تواند یک مزیت باشد. کیفیت هم مهم است چرا که شما از پاور بانک انتظار دارید پشتیبان شما باشد نه اینکه شما مراقب آن .









۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن