تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812986758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به بهانه تولد پائول پیرس، اسطوره بوستون


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: طرفداری: پائول پیرس ستاره سال های بوستون سلتیکس امروز 39 ساله شد. در ادامه مطلب با زندگی نامه پیرس بزرگ آشنا خواهیم شد.


دوران کودکی و دبیرستان


پائول آنتونی پیرس در تاریخ 13 اکتبر 1977 در ایالت اوکلند کالیفورنیا دیده به جهان گشود. دوران کودکی او در اوکلند سپری شد و پس از آن پائول به همراه خانوده اش به ایالت اینگل وود که باز هم از توابع کالیفورنیا به حساب می آمد نقل مکان کرد و شروع دوران بسکتبالی پائول از همین جا بود. او در دبیرستان اینگل وود درس می خواند و پس از مدتی کوتاه وارد تیم بسکتبال مدرسه شد، پس از ورود او به سالن بسکتبال، تمام تمرکز پائول بر روی یک چیز قرار گرفت، بسکتبال، بسکتبال و بسکتبال.



به بهانه تولد پائول پیرس، اسطوره بوستون



در سال 1995 پیرس در میان ستاره های دبیرستان ها قرار گرفت، جایی که بازیکنان بزرگی چون، آنتوان جمیسون، استفان ماربری، کوین گارنت و وینس کارتر حضور داشتند. جالب است بدانید پائول به عنوان یک هوادار لس آن جلس لیکرز بزرگ شد و آرزوی بازی برای لیکرز را در سر می پروراند اما دست تقدیر، او را به سمت سویی کاملا متفاوت از آرزوی های دوران کودکی اش کشاند.


پس از پایان دوره دبیرستان، پیرس به کالج کانزاس ملحق شد و به مدت سه فصل در آنجا درخشید، او در مدت حضور خود در دانشگاه توانست با ثبت 16.4 میانگین امتیاز در هر بازی به علاوه 6.4 ریباند مقداری نگاه ها را به سوی خود جلب کند. سرمربی تیم کانزاس در ساله 1997 و 1998 کسی نبود جز روی ویلیامز بزرگ، کسی که عناوین بسیار زیادی را در مسابقات دانشگاه ها بدست آورده بود و هیچ چیزی برای پائول از این بهتر نبود، کار کردن با یک سرمربی بزرگ و مشهور که به بازی اش علاقه مند بود.



به بهانه تولد پائول پیرس، اسطوره بوستون



سر انجام پس از سه فصل حضور در مسابقات دانشگاهی، در سال 1998 پائول پیرس در انتخاب دهم مراسم NBA DRAFT به بوستون سلتیکس پیوست. تیمی که کاملا مخالف سلیقه او بوده، چرا که پائول عاشق لس آنجلس لیکرز بوده است و رویای بازی با لباس زرد رنگ لیکرز را در سر می پرورانده اما حال بایستی لباس سبز رنگ تیمی را به تن کند که رقیب سنتی و قدیمی لیکرز بوده است.


دوران بازیگری


1-بوستون سلتیکس:(1998-2013)


پائول پیرس از سال 1998 تا 2013 به مدت 15 سال در بوستون سلتیکس بازی کرد و به یکی از اساطیر تکرار نشدنی باشگاه بوستون و NBA تبدیل شد. او در فصل اول حضورش نشان داد که بازیکنی بسیار خاص است، بازیکنی که هم به راحتی توانایی امتیاز آوری را دارد، هم توان رهبری تیم و هم عملکرد بی نظیر در فاز تدافعی. پیرس در اولین فصل حضور خود در NBA برای سلتیکس 48 بازی انجام داد، میانگین 16.5 امتیاز، 6.4 ریباند و 2.4 پاس منجر به گل گواهی بر بازی های خوب پیرس در فصل اول حضورش دارد. بازی های خوب پیرس کماکان ادامه داشت اما قرارداد او با سلتیکس در پایان فصل 2003 به پایان می رسید و او تبدیل به بازیکن آزاد نامحدودی می شد. شایعات بسیاری در خصوص ترید او به گوش می رسید اما تصمیم دنی اینج مدیر باشگاه سلتیکس این نبود، او با پیرس قراردادی سه ساله به ارزش 59 میلیون دلار را به امضا رساند 



به بهانه تولد پائول پیرس، اسطوره بوستون



پائول به دنبال قهرمانی با سلتیکس بود، هوادران بوستون عاشق او بودند گرچه او بازیکنی اهل ایالت اوکلند بود اما دل بستگی شدیدی میان او و هوادران بوستون به وجود آمده بود. این علاقه کاملا دو طرفه بود، پائول نیز از تیم شهرش متنفر شده بود؛ هیچ علاقه ای میان پیرس و لیکرز باقی نمانده بود و او ستاره سبز پوشان سلتیکس بود. در پایان فصل 08-2007 بوستون سلتیکس با درخشش BIG 4 خود با کسب 66 پیروزی و تنها 16 شکست راهی پلی آف شد، آن ها در راند اول موفق به شکست آتلانتا هاوکس شدند، آتلانتا تیمی بسیار جوان و البته آماده که مشکلات فراوانی را برای پائول و هم تیمی هایش ایجاد کرد. به هر حال پائول و هم تیمی هایش موفق شدند در بازی هفتم هاوکس را شکست داده و راهی راند دوم پلی آف شوند، کار آن ها در راند دوم به مراتب سخت تر از راند اول بود، رقیب آن ها تیم کلیولند کاوالیرز و لبرون جیمز بود. یکی از بهترین و زیباترین مسابقات تاریخ پلی آف بدون شک سری بوستون وکلیولند در پلی آف فصل 08-2007 بود جایی که با درخشش فوق ستاره سلتیکس یعنی پاول پیرس، این تیم سبز پوش بود که توانست یاران لبرون جیمز را در بازی هفتم، در ورزشگاه تی دی گاردن شهر بوستون مغلوب کند و راهی مسابقات فینال کنفرانس شود.



به بهانه تولد پائول پیرس، اسطوره بوستون



پائول کار آسانی در پیش نداشت، رقیب آن ها دیترویت پیستونز بود. چانسی بیلاپس، رشید والاس، تیشان پرینس و رادنی استاکی در کنار کلی بازیکن بزرگ دیگر رقیب سلتیکس بودند، اما سلتیکس و پیرس غیر قابل توقف بودند، آن ها موفق شدند در بازی ششم پیستونز را از پیش رو بردارند و به فینال مسابقات NBA راه یابند، حریف آن ها در فینال چه تیمی بود؟ بله لس آنجس لیکرز


تیمی که روزی پائول عاشق آن بود حال اصلی ترین دشمن او به حساب می آمد و نفرتی بسیار عمیق میان آن دو وجود داشت. پیرس به هیچ وجه نمی خواست در فینال مغلوب لیکرز و تیم قدرتمندش شود. کوبی برایانت، پائو گسول، لامار آدام و دریک فیشر تنها ستارگان لیکرز نبودند، آن ها ترکیب فوق العاده از بهترین بازیکنان NBA را در اختیار داشتند اما در این سو، کوین گارنت، رِی آلن، راجان راندو و پائول پیرس حضور داشتند. در کوارتر سوم بازی اول فینال، پیرس مصدوم شد و زمین مسابقه را ترک کرد اما او نمی خواست تیمش در تی دی گاردن در اولین بازی شکست را پذیرا باشد، با همان پای مصدوم و لنگ لنگان به زمین مسابقه بازگشت و در زمان کوتاه حضورش با ثبت 15 امتیازدر زمان های حساس بازی تیمش را در کسب این پیروزی مهم هدایت کرد. 


سرانجام پائول پیرس توانست در بازی ششم لس آنجلس لیکرز را به زانو در آورد، لیکرز حریف بوستون 08-2007 نبود و درخشش پائول پیرس نیز پایانی نداشت. عنوان برترین و ارزشمندترین بازیکن فینال نیز نصیب پائول پیرس شد.



به بهانه تولد پائول پیرس، اسطوره بوستون



پیرس پس از پیروزی در برابر لیکرز، در مصاحبه ای جنجالی گفت:


واقعا کوبی بهترین بازیکن دنیاست؟ من فکر نمی کنم او بهترین بازیکن دنیا باشد. من بهترین بازیکن جهانم؛ قطعا خطوطی بین مغرور بودن و اعتماد به نفس داشتن وجود دارد، من از این خطوط عبور نخواهم کرد اما من اعتماد به نفس بسیار بالایی دارم و این سخن من از روی غرور نیست 


2- بروکلین نتس، واشنگتن ویزاردز، لس آنجلس کلیپرز:(2013-تاکنون)


سر انجام در روز انتخاب درفت، در سال 2013 در تریدی بین تیم های بوستون سلتیکس و بروکلین نتس، پائول پیرس و دوست جدانشدنی او کوین گارنت بزرگ به بروکلین نتس پیوستند. پس از حضور یک فصل نسبتا موفقیت آمیز در این تیم و راه یابی به پلی آف NBA نتس به میامی هیت قدرتمند برخورد کرده و یاران لبرون جیمز و دوین وید به راحتی آن ها را از پیش رو برداشتند. پس از آن در تابستان 2014 پیرس با قراردادی دو ساله به واشنگتن ویزاردز پیوست، اگرچه او در آغاز فصل دوم حضورش در این تیم قراردادش را فسخ کرد و به سوی دیگر تیم شهر لس آنجلس رفت.


لس آنجلس کلیپرز مقصد پایانی او خواهد بود، پائول به زودی از دنیای بسکتبال خداحافظی خواهد کرد، حال او در کنار سرمربی بزرگ و دوست داشتنی اش داک ریورز قرار دارد و قرار است پس از پایان فصل 17-2016 پائول پیرس بزرگ و دوست داشتنی از دنیای بسکتبال خداحافظی کند.



به بهانه تولد پائول پیرس، اسطوره بوستون



گرچه این را نیز در پایان بایستی گفت، تولد داک ریروز بزرگ نیز در همین روز است، سرمربی اسبق بوستون سلتیکس و سرمربی کنونی لس آنجلس کلیپرز 55 ساله شد.




۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن