تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 31 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807373880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ حلب به پایان خود نزدیک می شود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جنگ حلب به پایان خود نزدیک می شود
روز نو : همپیمان روسی همچنان دست بالا را در سوریه دارد و این روسیه است که قوانین جنگ و صلح را تدوین می کند و نشست شورای امنیت سازمان ملل که قرار است امروز برگزار شود، قطعنامه ای صادر می کند که این واقعیت را تصویب و تایید کند و گرنه وتوی روسیه آماده است.
«عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در بخش سخن سردبیر در روزنامه رأی الیوم به آخرین تحولات سوریه به ویژه جنگ حلب پرداخت و نوشت:هنگامی که«ایگور کوناشینکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام می کند که «هر گونه بمباران اراضی تحت کنترل دولت سوریه تهدیدی برای نظامیان روس به شمار می رود به همین دلیل با آن مقابله می شود» و تاکید می کند پس از حمله به نیروهای سوری در «دیرالزور»در روز 17 سپتامبر گذشته«تدابیر لازم را برای جلوگیری از وقوع این گونه اشتباه ها علیه نظامیان روس رخ ندهد، اتخاذ کردیم.»این سخنان به مثابه هشدار قوی به ایالات متحده آمریکا برای آن که پیش از عملی کردن طرح هایش که اطلاعات آن در روزهای گذشته به بیرون درز کرده و حکایت از قصد آمریکا برای حمله به فرودگاه ها و پایگاه های ارتش سوریه دارد،هزار بار فکر کند.
موشک های پیشرفته «اس300» ضد هوایی با هر گونه هواپیمای آمریکایی مقابله می کنند، این همان چیزی است که می توان از سخنان این سخنگوی روسی نتیجه گرفت به ویژه این بخش از سخنانش که گفت:«واشنگتن باید بفهمد که پدافند روسیه وقتی برای شناختن برنامه مشخص شده برای موشک ها و کسی که آنها را شلیک می کند، ندارد.»
این تعهد روسیه و در بالاترین سطح آن همان چیزی است که لحن با اعتماد به نفسی را تفسیر می کند که می توان در گفت و گوی «بشار اسد»رئیس جمهوری سوریه با یک شبکه تلویزیونی دانمارکی که روز گذشته -پنج شنبه- پخش شد،ملاحظه کرد و در این گفت و گو تعهد کرد که نه فقط شهر حلب بلکه همه اراضی سوریه را طی مدتی کوتاه بازپس می گیرد.
بازپس گیری حلب از دیدگاه رئیس جمهوری سوریه باید «از طریق توافقنامه های محلی و صدور عفو عمومی برای افراد مسلح معارضان با ترک این شهر و رفتن به مناطق دیگر صورت گیرد.»و به نظر می رسد که در این زمینه توافقی حاصل شده است و در آستانه اجرا شدن است.
«استفان دی میستورا»فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه ندای موثری برای نجات مناطق شرقی حلب سر داد و در آن هشدار داد که شهر تا پایان سال کاملا ویران می شود و از افراد مسلح تندرو( جبهه فتح الشام-النصره و هم پیمانانش)خواست که شهر را ترک کنند.
فرستاده ویژه سازمان ملل فراتر از این نیز رفت هنگامی که حملات هوایی گسترده روسیه به شهر را از دو هفته پیش با این گفته توجیه کرد که این حملات به دلیل وجود جبهه النصره صورت گرفته است و خطاب به «جهادی ها» گفت که «اگر تصمیم به خروج از شهر با سلاح تان گرفتید من آماده ام که شخصا شما را همراهی کنم.» وی افراد مسلح(تروریست های) جبهه النصره را متهم کرد که با مخالفت شان با عقب نشینی از شهر، غیرنظامیان بیچاره نیازمند به کمک های ضروری را به عنوان«گروگان» بازداشت کرده اند.
سخنان فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه که  حکایت از یأس و بدبینی دارد به معنای دو امر است:یکی اینکه گروه های مسلح، حلب شرقی را به مقصد مکان های دیگر ترک کنند که باعث می شود خونریزی متوقف و محاصره به پایان برسد و کمک های انسانی به نزدیک به 200 هزار نفر از ساکنان این منطقه برسد یا ادامه بمباران گروه های مسلح توسط روسیه و خراب کردن شهر بالای سرشان و این معنایش این است که جامعه جهانی از هر گونه مسئولیتی در قبال آنها دست شسته است.
ساکنان شهر حلب به مانند دیگر مناطق سوریه فریب وعده های دروغین برخی قدرت های منطقه ای و بین المللی برای حمایت از آنها و براندازی نظام سوریه را  خوردند و اکنون پس از آن که همه آنها و نیز معارضان سوری را تنها گذاشتند، در معرض بمباران هستند و تنها چیزی که به آن چشم دارند حمایت بعضی از شیون کننده ها در شبکه های ماهواره ای است.
از سوی دیگر، این افراد مسلح وابسته به گروه های تندرو که دی میستورا تعداد آنها را فقط 900 نفر تخمین زد، کجا می روند؛ به ادلب یا جسر الشغور یا به منطقه حایلی که ترکیه اکنون قصد دارد به مساحت پنج هزار کیلومتر مربع یعنی نیمی از مساحت لبنان ایجاد کند؟
چه کسی تضمین می دهد که از بمباران از هوا روسیه و گلوله باران توسط ارتش سوریه در زمین در امان بمانند؟از سوی دیگر، آیا ترکیه اجازه می دهد که در منطقه حایل متمرکز شوند و از آن به عنوان نقطه ای برای آغاز عملیات خود آن هم پس از آشتی میان این کشور و روسیه، استفاده کنند؟اصلا چه کسی بقای این منطقه را تضمین می کند،یا اینکه به عنوان برگه برنده ای برای معامله در چارچوب راه حل های منطقه ای بعدها مورد استفاده قرار نگیرد، دقیقا به مانند چشم پوشی ترکیه از حلب و خارج کردن همه گروه های وابسته به خودش برای جنگ زیر چترش در «جرابلس» و «الباب» علیه کردها و داعش؟
جنگ حلب در آستانه پایان است و طرح روسیه -سوریه برای بازپس گیری آن در حال نتیجه دادن است و تخلیه افراد مسلح از مناطق شرقی گزینه ای است که احتمالش بیشتر است و اگر این رخ دهد برای گروه های مسلح در سوریه در دو شق به اصطلاح میانه رو و تندرویش به یکسان، شکست بزرگی خواهد بود و به نفع دولت سوریه و هم پیمانانش است.
همپیمان روسی همچنان دست بالا را در سوریه دارد و اوست که قوانین جنگ و صلح را تدوین می کند و نشست شورای امنیت سازمان ملل که قرار است امروز-جمعه-برگزار شود، قطعنامه ای صادر می کند که این واقعیت را تصویب و تایید کند و گرنه وتوی روسیه آماده است.




تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن