تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820900543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازي ضدانقلاب در صفحه شطرنج


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازي ضدانقلاب در صفحه شطرنج
سنگ‌اندازي برخي از شطرنج‌بازان خارجي از ميزباني کشورمان در مسابقات جهاني بانوان اين رشته در سال 2017 را با مشکل مواجه کرده است.
نویسنده : شيوا نوروزي 


سنگ‌اندازي برخي از شطرنج‌بازان خارجي از ميزباني کشورمان در مسابقات جهاني بانوان اين رشته در سال 2017 را با مشکل مواجه کرده است. ماه گذشته بود که سرانجام تلاش‌هاي فدراسيون شطرنج به ثمر نشست و فدراسيون جهاني اين رشته ميزباني مسابقات جهاني بانوان در سال آينده ميلادي را به ايران داد. در حالي که عملکرد درخشان شطرنج‌بازان کشورمان در سال‌هاي اخير و همچنين ميزباني مطلوب ايران در مرحله دوم گرند پري بانوان سال 2016 فيده (FIDE) را به سپردن دومين ميزباني به فدراسيون شطرنج کشورمان ترغيب کرد. با وجود آنکه اعطاي اين ميزباني رسماً از سوي فدراسيون جهاني اعلام شده، اما در يکي، دو روز اخير تعدادي از زنان شطرنج‌باز خارجي که بايد در مسابقات جهاني 2017 با حجاب اسلامي شرکت کنند، نسبت به اين موضوع اعتراض و تهديد به کناره‌گيري کرده‌اند. اعتراض‌هاي جهت‌دار اين افراد در شرايطي در رسانه‌هاي غربي منتشر شده و در رسانه‌هاي ضدانقلاب بازتاب داشته است که هيچ يک از بانوان شطرنج‌باز خارجي حاضر در گرندپري تهران هيچ مشکلي با حجاب اسلامي نداشتند.
 
مخالفان امريکايي
مهم‌ترين معترض اعطاي ميزباني مسابقات جهاني شطرنج بانوان به ايران کسي نيست جز نازي پايکيدزه، ملي‌پوش تيم شطرنج امريکا که اصليتي گرجستاني دارد. اين شطرنج‌باز در گفت‌وگو با نشريه انگليسي تلگراف از فدراسيون جهاني بابت دادن ميزباني به کشورمان انتقاد کرده و داشتن حجاب در مسابقات جهاني را ناراحت‌کننده خوانده است. از طرفي نايجل شورت، ستاره اسبق شطرنج جهان نيز اعلام کرده که مسيحيان نبايد حجاب سمبول اسلام را رعايت کنند.
 
پاي ضدانقلاب و معاندان در ميان است
رئيس فدراسيون شطرنج کشورمان تهديدات مطرح شده را جوسازي عليه ايران خواند. مهرداد پهلوان‌زاده با اشاره به اين موضوع اظهار داشت: «يکسري جريانات عليه ايران به وجود آمده است که به نظرم حل مي‌شود. در اصل مخالفتي وجود ندارد و شطرنج‌بازاني که اعتراض داشته‌اند، بيشتر مسئله جو‌سازي بوده است. البته بايد اين را هم بگويم که برخي از شطرنج‌بازان با فدراسيون جهاني مشکل دارند و از بهانه بازي با حجاب در ايران سوء‌استفاده کرده‌اند و اعتراض خود را نسبت به فدراسيون جهاني اعلام کرده‌اند و مي‌گويند که حاضر نيستند در ايران با حجاب مسابقه بدهند و در رقابت‌هاي جهاني شرکت نمي‌کنند.» پهلوان‌زاده رضايت تمامي بانوان شطرنج‌باز دنيا در گرندپري تهران را مهر تأييدي بر جنجال‌هاي جهت‌دار عليه کشورمان خواند: «قبلاً هم از اين مشکلات وجود داشته است، در مورد گرندپري در سايت معتبر chess pes کامنت‌هاي زيادي در مخالفت ميزباني ايران و در خصوص حجاب گذاشته شد. اين‌ در حالي است که خود بازيکنان که در گرندپري مسابقه داده‌اند، هيچ مشکلي نداشته‌اند و از شرايط نيز راضي بودند. تنها دو شطرنج‌باز عنوان کرده‌اند که به دليل اجباري بودن حجاب به تهران نمي‌‌آيند و در اين ميان ضدانقلاب‌ها هم به دنبال جوسازي هستند تا مسابقات قهرماني شطرنج بانوان جهان در کشورمان برگزار نشود، اما موفق نمي‌شوند. درباره اعتراض دو شطرنج‌باز که يکي از آنها عضو تيم ملي امريکاست ردپاي کاسپاروف هم ديده مي‌شود. چون او با فدراسيون جهاني شطرنج مشکل دارد و اسپانسر تيم بانوان شطرنج امريکا هم است. ضمن اينکه او يهودي است و با کشور ما رابطه خوبي ندارد. فدراسيون جهاني شطرنج فهرست شطرنج‌بازان حاضر در اين رقابت‌ها را براي ما ارسال کرد که نام 62 شطرنج‌باز به چشم مي‌خورد.»
 
تحريمي در کار نيست
رئيس کميسيون شطرنج بانوان فيده که اتفاقاً امريکايي هم است از ميزباني ايران حمايت کرده است. سوزان پولگار که جنجال‌هاي رسانه‌اي اين چند روز را بي‌اهميت مي‌داند، معتقد است احترام به اعتقادات، فرهنگ و سنن کشورها نبايد فراموش شود. پولگار همچنين تأکيد کرده که هيچ مشکلي هم در سفر به ايران و رعايت حجاب اسلامي ندارد. پولگار در سايت رسمي فدراسيون جهاني شطرنج (فيده) با اعلام اين مطلب که «هيچ اعتراضي به ميزباني ايران نشده است» آب پاکي را روي دست فرصت‌طلبان ريخت: «ميزباني مسابقات قهرماني بانوان جهان در مجمع عمومي فيده که در باکو برگزار شد به ايران تعلق گرفت. ايران تنها کشوري بود که براي ميزباني اين رقابت‌ها پيشنهاد رسمي ارائه داد.» سارا خادم‌الشريعه، بانوي شماره يک شطرنج ايران هرگونه مخالفت شطرنج‌بازان خارجي با حجاب اسلامي را تکذيب کرد: «من به دليل حضور در ليگ‌هاي خارجي با بازيکنان کشورهاي ديگر ارتباط دارم. هيچ کدام از آنها چنين حرفي نزدند و چنين دغدغه‌اي نداشتند.  بازيکنان خارجي سال گذشته براي گرندپري به ايران سفر کردند و هيچ يک مشکلي نداشتند.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن