تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799101693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درباره فیلم پرطرفدار این روزها؛ « من برابر تو»


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وصال روحانی این یادداشت را در مورد فیلم پر طرفدار «من برابر تو» در روزنامه ایران ترجمه کرده است:  «من برابر تو» نخستین فیلم بلند تیا شاروک هنرمند زن انگلیسی در مقام کارگردان، اثری دراماتیک و اجتماعی و متکی بر سه کاراکتر اصلی است ولی اگر امیلیا کلارک را به‌عنوان پرستار یک بیمار ویژه و آن بیمار را با بازی سام کلافلین دو عضو این مثلث بینگاریم، ضلع سوم، مرگ است که هر از چندگاه چهره می‌نماید و غیبتش هرگز طولانی نمی‌شود و همواره بر سرنوشت این دو سایه‌ای بلند انداخته است. دو کاراکتر فوق براساس نیازهایی اجتماعی و شغلی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. کاراکتر کلارک به‌دنبال یک شغل و کسب درآمد است و کلافلین نیز براثر عوارض بیماری و فلج‌ شدن یک همراه و هم صحبت می‌خواهد تا از تنهایی فاصله بگیرد. اینها عواملی هستند که در رمان جوجو مویس و در فیلمنامه‌ای که خود او براساس آن نوشته، بخوبی توسط وی تشریح شده‌اند و شاروک 40 ساله و متولد شهر لندن که از عرصه تئاتر به سینما گرویده است، موفق شده در ترسیم سینمایی این ماجرا از چارچوب‌های موجود فراتر برود و روش‌های مدرن را ضمیمه کارش کند.



امتیازات دیگری هم سبب شده این فیلم کوچک و کم هزینه ساخت کمپانی نیولاین و توزیع شده توسط برادران وارنر به توفیقی فراتر از آنچه برایش پیش‌بینی می‌شد برسد و یکی از آنها بازی‌های خوب هنرپیشه‌ها چه بازیگران دو نقش اصلی و چه کسانی است که نقش‌های جنبی را بازی کرده‌اند و البته تم محزون قصه که گاه اشک را از چشم بیننده‌ها جاری می‌سازد، نیز از مسائلی است که به‌نفع فیلم عمل می‌کند.
 
فقط شکوه و پیروزی
 
در شروع فیلم شرایط به کلی متفاوت با چیزی است که در اواخر کار می‌بینیم زیرا ویل ترینور (سام کلافلین) در صبح یک روز زود در موقع بیداری چیزی جز شکوه و پیروزی را حس نمی‌کند ولی از همان سکانس اول فیلم  «me Before you» هم می‌توان دریافت که ویل و لوییزا لو کلارک (امیلیا کلارک) محکوم به طی کردن مسیری مشترک با انواع دردسرها درکنار یکدیگر هستند. اگر درفیلم «Joie de Viver» امیلیا کلارک روحی سرگردان دارد و به همه جا سر می‌کشد در این فیلم او هنوز در خانه شلوغ پدر و مادرش (با بازی برندان کویل و سامانتا اسپیرو) روزگار می‌گذراند و تلاش او برای ازدواج با مرد دلخواهش (متیو لوئیس) با‌وجود توفیق اقدامی غیر عقلایی نشان می‌دهد زیرا این مرد نمی‌تواند لوییزا را به خوشبختی برساند.

با این اوصاف آشنایی او با ویل ترینور هر دوی آنها را در مسیری تازه قرار می‌دهد. در این حدفاصل ویل طی حادثه‌ای تقریباً به‌طور کامل فلج شده است. این نه یک آشنایی تصادفی بلکه محصول استخدام شدن لوییزا به عنوان پرستار ویل ترینور و لزوم کمک رساندن او به این مرد آشفته است. با این حال مادر رنج دیده ویل (جانت مک تی‌یر) در زمان آمدن لوییزا هرگز تصور نمی‌کرد این زن این قدر محکم و ماندگار باشد. برای ویل نیز این زن ابتدا یک پرستار و کسی است که باید در ادامه زندگی‌اش از خدمات او بهره‌مند شود.
 

خروج از قلعه
 

ماجراها همین گونه نیست که به‌نظر می‌رسد و دیری نمی‌پاید که به سبک و روال قصه «بانوی زیبای من» لوییزا در عین کمک‌رسانی اساسی به ویل به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار محتاج کمک‌های فکری و درس‌های آموزشی اوست و همچون الیزا دولیتل (ادری هپبورن) برای هنری هیگینز (رکس هریسون) در این فیلم کلاسیک سال 1964 است. ویل، لوییزا را که با اسم مخفف لو صدایش می‌زنند، تشویق می‌کند که برای باسواد و آگاه‌تر‌شدن از مناسبات روز و اتفاقات جهان فیلم‌ها و کتاب‌های بیشتری را ببیند و مطالعه کند و «لو» به ویل این شهامت را می‌بخشد که از خانه قلعه‌ مانند خود خارج شود و بیرون بیاید و یک بار دیگر این زندگی و جهان زیبا را ببیند و به خالق همه این زیبایی‌ها درود بفرستد. تا قبل از این درخواست عقلایی ویل خودش را در این قصر قلعه‌مانند پنهان کرده و به سبب محکوم شدن به حرکت روی ویلچر در بدبینی مطلق روزگار می‌گذراند.
 
این فرصت خوبی برای تصاویر زیبای فراهم آمده توسط رمی آدی فاراسین است تا از طریق آن مناظر چشم‌نواز مایورکای اسپانیا به‌عنوان محل شکل‌گیری اتفاقات مقابل انظار بینندگان فیلم قرار گیرد و مرد بیمار و زن پرستار با طی طریق در چنین محیطی هر یک به دستاوردهای تازه‌ای برسند.
 

غصه و افسوس گذشته
 

وقتی «لو» به کرات از مضار ازدواج‌های نسنجیده حرف می‌زند، ویل 35 ساله در شگفت می‌شود ولی گمان می‌کند که اشاره لو 26 ساله به ازدواج ناموفق سابق اوست که به طلاق انجامید و منظورش لزوماً بی‌فرجام ماندن ارتباط آنها نیست. دنیای آنها بیشتر وادی یک تقابل آگاهی بخش اما بی‌نتیجه است که حتی هوش شاروک در مقام قصه گو و ادوات زیبای داستان گویی او ابهام‌های آن را نمی‌زداید.
 
این ابهام‌ها و کنجکاوی بینندگان در غرب سبب شد این فیلم در ماه‌های مرداد و شهریور در امریکای شمالی 38 میلیون دلار و در سایر نقاط جهان 61 میلیون دلار بفروشد که این آمار برای فیلمی بالنسبه کم هزینه ارقام قابل قبولی است. شکی نیست که ویل با بازی عالی کلافلین دائماً غصه و افسوس آنچه را پیش‌تر بود و دیگر نیست می‌خورد و هم او و هم «لو» با بازی مدبرانه امیلیا کلارک از اختلاف طبقه‌های عمیقی عبور کرده و بر قواعد سختی فائق آمده‌اند تا به نقطه فعلی برسند. آنچه سدی بلند و غیر قابل عبور برای این دو دوست و همراه محزون این است، تفاوت بین خشم فرو خورده ویل و راحتی نسبی زندگی قبلی لو است. مسأله‌ای که ازدواج آنها را سخت و ضلع سوم مثلث آنها (مرگ) را به ویل «قطع‌امید کرده از همه‌جا» نزدیک‌تر از لو می‌سازد.




۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن