تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799022304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت فيلمي را كه مانع جشن هسته‌اي می‌دانست حالا اكران کند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دولت فيلمي را كه مانع جشن هسته‌اي می‌دانست حالا اكران کند
احمدرضا درويش كه آخرين اثر سينمايي‌اش با نام «رستاخيز» با وجود صدور مجوز قانوني براي اكران سال گذشته پس از چند روز نمايش توسط وزارت ارشاد از پرده پايين كشيده و توقيف شد...
نویسنده : جواد محرمي 


احمدرضا درويش كه آخرين اثر سينمايي‌اش با نام «رستاخيز» با وجود صدور مجوز قانوني براي اكران سال گذشته پس از چند روز نمايش توسط وزارت ارشاد از پرده پايين كشيده و توقيف شد، در برنامه سينمايي هفت گفت: اين فيلم در دولت تدبير و اميد از پرده پايين كشيده شد و اميدوارم در پايان دوره اول اين دولت، با تدبير و ابتكار آنها اين فيلم مجدداً اكران شود.

درويش كه خود يكي از حاميان دولت تدبير و اميد در جريان انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 محسوب مي‌شد، به واسطه توقيف فيلمش توسط وزارت ارشاد به يكي از منتقدان جدي سياست‌هاي فرهنگي دولت يازدهم تبديل شده است. فيلم «رستاخيز» كه به بخشي از مهم‌ترين فرازهاي زندگي امام حسين (ع) در فاجعه كربلا مي‌پردازد در زمان نمايش اين فيلم در جشنواره فيلم فجر در سال 93 با اعتراضاتي از سوي برخي كارشناسان حوزه تاريخ اسلام مواجه و اصلاحاتي روي آن انجام شد و بالاخره پس از تأمين نظر كارشناسان روانه اكران شد، اما وزارت ارشاد به فاصله اندكي از نمايش عمومي اين فيلم بدون اينكه توضيح قانع كننده‌اي ارائه دهد، اين فيلم را توقيف كرد.

علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آن‌زمان علت اصلي توقيف فيلم رستاخيز را پيشگيري از اختلال در به گفته او «جشن هسته‌اي مردم» عنوان كرد ولي درباره ربط اين دو موضوع با يكديگر توضيحي نداده بود. درويش پس از اين ماجرا اقدام وزارت ارشاد را غيرقانوني خواند و نسبت به آن با قاطعيت اعتراض كرد، اما مسئولان وزارت ارشاد هيچ وقعي به اعتراضات او ندادند تا اينكه اخيراً و پس از حدود يك سال، قوه قضائيه اعلام كرد كه شكايت تهيه‌كننده فيلم رستاخيز از وزارت ارشاد به سرانجام رسيده و اين وزارتخانه محكوم به پرداخت ضرر و زيان به سازندگان فيلم شده است؛ خبري كه با واكنش عصبي علي جنتي مواجه شد. وزير ارشاد مدعي شد، تهيه‌كنندگان فيلم رستاخيز در پي سودجويي مالي هستند و درويش نيز سخنان وزير را بي‌پاسخ نگذاشت و گفت: در اين مسئله داور بايد قضاوت كند.

كارگردان فيلم رستاخيز جمعه شب در گفت و گو با بهروز افخمي در برنامه هفت با اشاره به پايين كشيده شدن فيلم رستاخيز از پرده سينماها اين ماجرا را به مسائل فرامتني سينما مرتبط دانست و گفت: خيلي از مسائل ارتباطي به سينما ندارد و به دليل همين نحيف و كوچك بودن سينماي ايران رخ مي‌دهد و اگر مسئولان تمام آرمان سينما را در جشنواره‌اش نمي‌ديدند، اين اتفاق پيش نمي‌آمد. امروز اين ضعف مفرط باعث شده است تا خيال و آرزوهاي ما در فيلم‌هايمان خراش پيدا كند. قصه‌هاي ما ارزان شده است. اين ديگر سينما نيست. مگر «رستاخيز» فيلم زيرزميني بود كه آن را از پرده پايين كشيدند؟ فيلمي كه طي 10 سال پروانه ساخت گرفته است و نهايتاً با پروانه نمايش اكران شده است. آن هم درباره موضوعي به مهمي عاشورا.

درويش با ابراز گلايه مي‌افزايد: «به هر حال با اتفاقي كه افتاد شأن قوانين سينما زير سؤال رفت و آقايان گفتند به دليل جشن هسته‌اي توقيف كرديم. اما بالاخره رأي دادگاه صادر شد و دولت را مقصر اعلام كرد. در دو ساحت ماجرا در حال پيگيري است. در بحث مالي ارشاد زير بار نمي‌رفت، اما با وجود رأي دادگاه مجبور شد، دولت بپذيرد. من آرزو دارم بالاخره اين فيلم يك روز ديده شود. اما قراردادهاي اكران بين‌المللي فيلم ضربه سنگيني خورده است و احياي آن سخت است. دولت تدبير و اميد با اين همه قول و تعهد در حوزه فرهنگ اما اينگونه با فيلم برخورد كرد. بالاخره سرنوشت سينماي ايران را كه نبايد در حوزه شأن قوانين و هويتي با رفتار غلط خود زير سوال برد. در دولت تدبير و اميد رستاخيز از پرده سينماها پايين كشيده شد و من اميدوارم در انتهاي اين دولت هم رستاخيز به پرده بازگردد و مرهمي باشد بر اين زخم بسيار.»

حجت‌الله ايوبي به تازگي مانند قبل ابراز اميدواري كرد تا موانع اكران فيلم رستاخيز كاملاً برطرف شد و فيلم رستاخيز در ماه محرم اكران شود. بايد منتظر ماند و ديد كه اراده وزارت ارشاد در عملي كردن قولش تحقق مي‌يابد يا اينكه كليد حل مشكل رستاخيز به دست دولت دوازدهم خواهد افتاد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن