تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801293572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ريل‌گذاري تثبيت پوتين با انتخابات فردا


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ريل‌گذاري تثبيت پوتين با انتخابات فردا
هفتمين دوره انتخابات پارلماني مجلس دوماي روسيه فردا يك‌شنبه 28 شهريور ماه 1395 برگزار خواهد شد.
نویسنده : امير علي صانعي 


هفتمين دوره انتخابات پارلماني مجلس دوماي روسيه فردا يك‌شنبه 28 شهريور ماه 1395 برگزار خواهد شد. البته به جهت گستردگي سرزميني روسيه، اين انتخابات از حدود دو هفته قبل در برخي جمهوري‌ها، ايالت‌ها و مناطق خودمختار دورافتاده و داراي مسافت طولاني از پايتخت، شروع شده و به نوبت در حال برگزاري بوده تا آراي مأخوذه اين مناطق نيز در روز يك‌شنبه به مسكو برسد. انتخابات در اكثر شهرها به شكل الكترونيك برگزار مي‌شود، اما در مناطق دورافتاده به دليل كمي امكانات، به صورت دستي و در قالب سنتي در حال برگزاري است؛ از دو هفته قبل و به صورت نوبه‌اي و منطقه به منطقه.

در انتخابات روز يك‌شنبه، 109 ميليون نفر از جمعيت 146 ميليون نفري روسيه داراي 18 سال سن بوده و واجد شرايط براي رأي دادن هستند و براي انتخابات 450 نماينده كه نيمي از آنها به صورت انفرادي و نيمي ديگر در قالب حزبي انتخاب مي‌شوند، پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند.  در تركيب مجلس فعلي دوما چهار حزب حضور دارند و تركيب پارلمان را تشكيل مي‌دهند. حزب حاكم «حزب روسيه واحد» به رهبري مدودوف (نخست‌وزير روسيه) داراي 238 كرسي، «حزب كمونيست» به رهبري گنادي زيوگانف 92 كرسي، «حزب روسيه عادل» به رهبري سرگئي ميرونف 64 كرسي و حزب «ليبرال دموكرات» به رهبري ولاديمير ژيرينوفسكي صاحب 56 كرسي هستند.  در انتخابات روز يك شنبه 18 حزب شركت مي‌كنند كه چهار حزب به دليل به حد نصاب نرسيدن و عدم تأييد امضاهاي جمع‌آوري شده توسط آنها براي حضور در انتخابات، از گردونه رقابت كنار گذاشته شدند و 14 حزب در صحنه رقابت‌هاي انتخاباتي حضور دارند، البته گفته مي‌شود كه احتمال كناره‌گيري چهار حزب ديگر به نفع حزب حاكم و برخي احزاب حاضر ديگر تا روز يك‌شنبه وجود دارد.  حد نصاب كسب حداقل آرا براي احزاب حاضر جهت ورود به پارلمان 7 درصد است و طبق قانون آراي مأخوذه پايين‌تر از 7 درصد به احزابي كه بيش از 7 درصد رأي آورده‌اند (به تناسب آراي كسب شده‌شان) تقسيم خواهد شد.  برابر اصلاحات انجام شده در قانون اساسي روسيه در سال 1389 مدت نمايندگي در دوما از چهار سال به پنج سال و مدت رياست جمهوري در روسيه نيز از چهار سال به شش سال تغيير يافته است. لذا مجلس فعلي دوما نيز كه انتخابات آن در آذر ماه 1390 برگزار شده بود مدتش پنج سال مي‌باشد.
 
تعجيل در انتخابات
گفته مي‌شود براي اينكه برگزاري انتخابات در روسيه تحت تأثير انتخابات رياست جمهوري در امريكا قرار نگيرد لذا زمان برگزاري انتخابات به حدود سه ماه جلوتر از وقت قانوني آن يعني از آذر ماه به شهريور ماه 1395 تغيير داده شده است. نتايج اين انتخابات تأثير بسيار مهمي بر انتخابات رياست جمهوري در روسيه خواهد داشت لذا داراي اهميت بالايي است. اين انتخابات همچنين بر تركيب آتي انتخابي 178 نماينده مجلس علياي روسيه معروف به شوراي فدراسيون روسيه (يا به اصطلاح مجلس سنا) تأثير مستقيمي را خواهد گذاشت.  برابر نظر‌سنجي‌هاي متعدد مؤسسات مختلف پژوهشي در روسيه، در انتخابات هفتم مجلس دوما، شانس اول و اصلي را حزب «روسيه واحد» (حزب حاكم) دارا مي‌باشد و برآوردها از افزايش يافتن تعداد كرسي‌هاي اين حزب (هم در شكل حزبي و هم در شكل انفرادي) در اين انتخابات حكايت دارد.  به احتمال زياد تركيب مجلس دوما نيز به لحاظ حزبي در قالب همين چهار حزب حاضر خواهد بود و احزاب ديگر رقيب، از شانس كمتري براي حضور در دوما برخوردارند.
 
دلايل اقبال به پوتين
از جمله دلايل افزايش اقبال عمومي و افكار عمومي مردم در روسيه به حزب حاكم را مي‌توان اتخاذ سياست‌هاي مستقل توسط ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه در قبال حوادث بين‌المللي و منطقه‌اي و همچنين حضور فعال روسيه در صحنه سوريه و مبارزه با جريان تكفيري و وهابي و همچنين ايستادگي در مسئله اوكراين دانست. به رغم اعمال تحريم‌هاي سخت اقتصادي امريكا، اروپا و غرب عليه روسيه طي چند سال اخير، مردم اين كشور به دليل اتخاذ سياست‌هاي ضدامريكايي و ضدغربي و تقويت حس ناسيوناليسم روسي، ميزان علاقه‌مندي‌شان به شخص پوتين و حزب روسيه واحد، كه وي مؤسس اصلي‌اش بوده، افزايش يافته است. در روسيه جو حاكم و ارزش غالب، ايستادگي در مقابل قدرت‌هاي مستكبر جهاني به ويژه امريكا و غرب است و بسياري از مردم خواستار احياي مجدد امپراتوري شرق به رهبري روسيه (همانند اتحاد جماهير شوروي سابق) مي‌باشند و ترجيح‌شان به انتخاب افرادي است كه به احياي اين هويت، اعتقاد بيشتري دارند. امروز حضور جدي و محكم روسيه، در كنار ايران،  بشار اسد و محور مقاومت، در صحنه تقابل با جريان‌هاي وهابي تكفيري، با توجه به آسيب‌پذير بودن روسيه از قبل رشد اين جريانات در مناطق قفقاز شمالي (كه جزئي از قلمرو سرزمين روسيه به شمار مي‌آيد)، با استقبال بسياري از مردم اين كشور همراه شده و آنها سوريه را خاكريز اول دفاع از قلمرو سرزمين خود قلمداد مي‌كنند. مضاف اينكه امروز خط تقابل با جريان امريكا و غرب در سوريه، خاكريز اصلي جهت حفظ موقعيت روسيه در صحنه اوكراين و تثبيت وضعيت شبه جزيره كريمه نيز محسوب مي‌شود. در واقع تمامي اين موضوعات، برگ‌هاي برنده‌اي هستند كه حزب حاكم روسيه مي‌تواند از آنها در انتخابات روز يك‌شنبه 28 شهريور 1395 براي تثبيت و ارتقاي آراي خود در مجلس دوما حداكثر بهره‌برداري لازم را بنمايد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن