تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820461961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست زمین در تهران جدی است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نشست زمین در تهران جدی است
سالانه حدود 350 ميليون متر مكعب آب‌هاي سطحي تهران، با پسماندها و فاضلاب‌ها آغشته و مديريت نشده رها مي‌شود.
رئيس اداره محيط زيست شهر تهران با بيان اينكه نشست زمين در تهران يك موضوع جدي است، گفت: علت اصلي آن نبود تعادل ميان تغذيه و برداشت آب از سفره‌هاي زيرزميني است.
محمد‌حسين بازگير افزود: قرار گرفتن كشور در منطقه‌اي خشك و كم آب با ميانگين بارشي معادل يك‌سوم ميانگين بارندگي در دنيا، در مقابل سرانه مصرف حدود سه برابري نسبت به ساير كشورها و تجميع حدود 20 درصد جمعيت و 30 درصد فعاليت‌‌هاي كشور در استان تهران، در كنار نحوه زندگي و مصرف آب، بهره‌وري پايين آن و عدم همخواني اين بارگذاري‌ها با توان اكولوژيك تهران از تهديدهاي جدي و مخاطرات زيست‌محيطي است كه عدم شناخت اين مخاطرات و عدم هماهنگى در مديريت آنها، مي‌تواند عواقب بسيار ناگواري داشته باشد.

وي با بيان اينكه فقط حدود 55 درصد شهرهاي كشور و كمتر از 5 درصد روستاها مجهز به سيستم تصفيه فاضلاب هستند، اظهار داشت: در حال حاضر فقط حدود 35 درصد فاضلاب‌‌هاي خانگي تهران تصفيه مي‌شود و 55 درصد شبكه جمع‌آوري احداث شده است. اميدواريم با در اولويت قرار گرفتن طرح جامع فاضلاب تهران و تكميل آن، ضمن جلوگيرى از آلودگي خاك و منابع زيرزميني آب، حدود 850 ميليون متر مكعب پساب سالم و قابل استفاده در بخش‌هاي كشاورزي، صنعت و تغذيه سفره‌هاي زيرزميني در اختيار استان قرار گيرد و بخشي از فشاري كه در حال حاضر به آبخوان تحميل مي‌شود، كاهش يابد.
رئيس اداره محيط زيست شهر تهران همچنين نشست زمين را موضوعي جدي دانست و علت اصلي آن را عدم تعادل ميان تغذيه و برداشت آب از سفره‌هاي زيرزميني عنوان كرد و افزود: اتصال آب باران پشت بام‌ها به شبكه فاضلاب ظلم به آبخوان تهران است كه علاوه بر عدم تغذيه آبخوان، باعث اختلال در شبكه‌هاي جمع‌آوري و بروز مشكلات بهداشتي و زيست محيطي مي‌شود.

بازگير اظهار داشت: سالانه حدود 350 ميليون متر مكعب آب‌هاي سطحي تهران، ضمن آغشته شدن با پسماندها و فاضلاب‌هاي مديريت نشده و رها شده در معابر و آلوده شدن از شهر خارج مي‌شود كه اين موضوع هم به عدم تغذيه سفره‌هاي زيرزميني و نشست زمين كمك مي‌كند.
وي همچنين با اشاره به وجود حدود هزار تصفيه‌خانه كوچك و بزرگ فاضلاب در كارخانه‌ها، كارگاه‌ها، واحدهاي خدماتي و مراكز مسكوني و اداري گفت: اين تصفيه‌خانه‌ها به سه روش پايش مستقيم، نمونه‌برداري، آناليز خروجي پساب توسط كارشناسان محيط‌زيست، خوداظهاري با كمك آزمايشگاه‌هاي معتمد محيط زيست و برخي نيز پايش آنلاين به صورت مستمر مراقبت و كنترل مي‌شوند كه البته واحدهايي هم هستند كه به اين موضوع بي‌توجهي مي‌كنند كه در صورت شناسايي با آنها برخورد قانوني مي‌شود.




تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن