تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802517750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش دمشق، مسکو و تهران برای استقلال سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تلاش دمشق، مسکو و تهران برای استقلال سوریه
تلاش دمشق، مسکو و تهران برای استقلال سوریه مشاور رئیس جمهور سوریه در مصاحبه‌ای گفت که سوریه، روسیه و ایران کشورهایی هستند که با موضع اصولی خود برای آزادی، استقلال و حاکمیت سوریه تلاش می کنند.


 به گزارش فرهنگ نیوز، به نقل از روزنامه رای الیوم؛ "بثینه شعبان" مشاور سیاسی و اطلاع رسانی ریاست جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه هر گونه طرح تجزیه سوریه محکوم به شکست خواهد بود ؛ تصریح کرد  اگر پایداری ملت، ارتش سوریه، محور مقاومت ، روسیه و دیگر شرکایمان نبود، آمریکا هیچ گامی به سمت روسیه برنمی داشت .
 
مشاور سیاسی و اطلاع رسانی در ریاست جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه ماهواره ای  « تلویزیون سوریه» در پاسخ به آنچه که درباره احتمال دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد همتای سوریه ای او در مسکو مطرح شده  است،گفت: بسیاری از تحلیلگران آنچه را که به مذاقشان خوش می آید،می نویسند و هیچ  تعهد و موضوع الزام آوری برای آنها وجود ندارد اما من تصور نمی کنم این اتفاق بیفتد البته فضای کلی فضای گشایش است. 
 
وی افزود: همه چیزی سر جای خویش است  به این معنا که چنین اتفاقی نمی تواند به معنای  گذشتن و چشم پوشی  از اقدامات  ترکیه علیه سوریه و تجاوز به حاکمیت  این کشور و  حمایتهایش ازگروه های تروریستی در سوریه باشد.
 
مشاور بشار اسد خاطر نشان کرد : هیچ صحبتی با دولت سوریه درباره هرگونه دیداری از این دست  نشده است .
 
شعبان در خصوص توافق بین المللی برای بازگرداندن حلب تحت حاکمیت دولت سوریه  در برابر باز گذاشتن دست  ترکیه در شمال سوریه نیز گفت: سوریه، روسیه و ایران کشورهایی  هستند که با موضع اصولی خود  برای آزادی،استقلال و حاکمیت سوریه تلاش می کنند و هیچ گونه  توافق محرمانه ای وجود ندارد.  هماهنگی بین سوریه و روسیه هر روزه است و ما به همپیمانانمان اطمینان داریم. 
 
مشاور اطلاع رسانی سوریه همچنین درباره اجلاس گروه بیست در چین گفت:«اجلاس گروه بیست اجلاسی مهم است و چه بسا که اهمیت محتوایی  آن نیز به اندازه برگزاری خود اجلاس باشد ».
 
وی در ادامه افزود: جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روسی اش  در ژنو دیدار کرده اند  در حالیکه من چندان به این دیدار خوشبین نیستم. این دیدار شاید باز هم نتیجه قابل ملاحظه ای نداشته باشد اما ما مسیر زیادی را طی کرده ایم و بهتر است امروز ملت و دولت سوریه همچنان به پایداری خود ادامه دهند.
 
بثینه شعبان در پاسخ به پرسشی درباره دلبستن به توافق روسیه و آمریکا گفت:« ما باید به (پیروزی ) در میدان نبرد امیدوار باشیم ضمن آنکه  توافق روسیه و آمریکا  نیز متاثر از تحولات میدانی خواهد بود . اگر پایداری ملت، ارتش سوریه، محور مقاومت ، روسیه و دیگر شرکایمان نبود، آمریکا هیچ گامی به سمت روسیه برنمی داشت».
 
وی افزود: آمریکا به دلخواه خود  و از روی بذل و بخشش موضعگیری نمی کند بلکه موضگیریها به نوعی به این کشور تحمیل شده است .  اوضاع سیاسی امروز به نفع دولت سوریه بوده  و راه حل سیاسی، تنها راهکار بحران است .
 
مشاور اطلاع رسانی رئیس جمهور سوریه در خصوص شرایط موسسات این دولت در استان «حسکه» و بسته بودن آنها نیز گفت:« گزارش ها در این باره شایعه است و دولت هیچ یک از نهادها و سازمانهایش را در آنجا نبسته است». 
 
وی تاکید کرد: هر گونه طرح  تجزیه و جدایی طلبانه ای در سوریه محکوم به شکست است و این طرح ها را فقط یک جناح از کردها مطرح می کنند در حالیکه تعداد زیادی از کردها مخالف طرح های تقسیم سوریه هستند.
 
بثینه شعبان در ادامه با رد اخبار مطرح شده از سوی رسانه ها عربی درباره اینکه دولت سوریه در تلاش برای تغییر بافت جمعیتی در برخی مناطق این کشور و انتقال خانواده های عراقی و ایرانی به آنجا و از آنجا به شهر داریا است، گفت:«هیچ طرحی مبنی بر بر هم زدن  بافت جمعیتی یا جغرافیایی مطرح نیست و دولت چنین اجازه ای را نخواهد داد ».
 
شعبان افزود: آنچه ستون پنجم درباره داریا مطرح کرده کذب و افترایی است که تنها در جهت خدمت  به دشمنان سوریه  است و ساکنان داریا به خانه هایشان بازمی گردند همانطور که اغلب ساکنان حمص به منازلشان بازگشتند.
 


منبع: تسنیم


95/6/18 - 22:02 - 2016-9-8 22:02:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن