تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819969847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غفلت از پيشرفت اقتصادي با سياست بازي‌هاي مجازي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: غفلت از پيشرفت اقتصادي با سياست بازي‌هاي مجازي
تناسب و حجم اخبار مربوط به تخلفات اداري اثبات شده و نشده در دولت، شهرداري و ساير دستگاه‌ها و...
نویسنده : مهران ابراهيميان 


تناسب و حجم اخبار مربوط به تخلفات اداري اثبات شده و نشده در دولت، شهرداري و ساير دستگاه‌ها و يا ابهامات موجود در موضوعاتي چونFATF ، تعهدات برجام و... با ميزان روشنگري، اقناع افكار عمومي و برخوردهاي جدي قضايي با اين پديده‌ها باعث شده تا به وضوح در فضاي مجازي و محيط زندگي و حتي در تاكسي‌ها و آرايشگاه‌ها شاهد كاهش سرمايه‌هاي اجتماعي باشيم. در حالي كه افشاگري‌هاي واقعي و غيرواقعي و شفاف‌سازي در مسائل مبتلا به روزانه، مي‌تواند به اصلاح امور و جلوگيري از برخوردهاي سياسي منجر شود، متأسفانه مي‌رود تا پديده‌هاي خبري اخير تبديل به افت و نزول سريع سرمايه‌هاي اجتماعي شود؛ پديده‌اي كه در مباني توسعه اقتصادي و پيشرفت كشور يكي از مؤلفه‌هاي جدي است و اثرات منفي آن در نهايت يك ضعف بزرگ جديد به ساير مشكلات ساختارهاي اقتصادي تحميل كرده است.

در حالي كه روزانه بيش از يك ميليون و 200 هزار مطلب در فضاي مجازي توليد مي‌شود و به گفته دبير شوراي عالي فضاي مجازي بيش از 100 هزار كانال خبري راه‌اندازي شده است و با اين ابزارها مخاطبان تلفن همراه به دست را بمباران خبرهاي واقعي و غيرواقعي يا تلفيقي (از راست و دروغ) مي‌كنند بايد بيش از پيش به اين مهم توجه كرد كه سياست بازي‌هاي مجازي و ورود زود هنگام به انتخابات يا كم كاري‌هاي جدي دستگاه‌هاي تبليغاتي دولتي و نهادهاي عمومي نمي‌تواند رضايت عمومي مردم را افزايش بدهد و ادامه اين روند توسعه و پيشرفت را حتماً از طريق كاهش سرمايه‌هاي اجتماعي تخريب خواهد كرد. اگر اين فرضيه نقش كليدي سرمايه‌هاي اجتماعي در توسعه را قبول كنيم آنگاه مي‌توانيم دليل تأكيدات مقام معظم رهبري در سخنراني‌هاي ماه‌هاي اخيرشان حول دو محور كليدي ورود هوشمندانه به فضاي مجازي و تأكيد بر پرهيز دولت از فعاليت‌هاي انتخاباتي را بهتر درك كنيم (كه در اينجا منظور نگارنده به معناي عام‌تر دولت است.)

بي‌رودربايستي بايد توجه كنيم برخورد منفعلانه با فضاي به وجود آمده با لكه‌هاي مختلف در بخش‌هاي اقتصادي و حتي سياسي در نهايت چهره‌اي مخدوش شده از نظام را شكل خواهد داد و صد البته كه در مواجهه با پديده ابزارهاي جديد اطلاع‌رساني وموج فراگيري آن بايد به جاي برخورد سلبي برخوردي ايجابي كنيم. بديهي است برخورد ايجابي نيز حتماً در دو حوزه آن گونه كه مقام معظم رهبري بر آن تأكيد دارند از اولويت جدي‌تري برخوردار است.

1- جواب اغنايي به مسائل مطرح شده كه بخشي از آن به فعاليت جهادگونه در عرصه اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي مختلف برمي‌گردد و بخش ديگر آن برخورد محكم قضايي و انعكاس جدي‌تر برخورد‌هاي قضايي و حضور پر رنگ‌تر قوه قضائيه در رسانه‌ها به خصوص رسانه‌هاي تصويري مانند صدا و سيما.
2- درك اين موضوع از سوي دولتمردان كه توسعه و پيشرفت به عنوان هدف اصلي در يك نظام اقتصادي از مسير تمركز بر فعاليت‌هاي انتخاباتي نمي‌گذرد بلكه از راه اجراي برنامه‌هاي ميان‌مدت و بلندمدت واقعي مي‌گذرد و اينكه حتي اگر قرار است فعاليت‌هاي انتخاباتي نيز صورت بگيرد اين وظيفه را بر عهده روابط عمومي‌ها و دستگاه‌هاي تبليغاتي بسپارند و مديران دستگاه‌هاي دولتي در دام سياست‌بازي‌هاي روزانه نيفتند. آيا اصلاً‌ به پيشرفت و توسعه فكر مي‌كنيم يا تنها به فكر سوراخ كردن جلوی رقيبمان در كشتي هستيم؟


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن