تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805068157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فوتبال ایران سردار می‌خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ایران ورزشی: پیشنهاد دو تیم ریشه‌دار آلمانی به مهاجم جوان تیم ملی کشورمان ما را به خاطرات سال‌ها پیش می‌برد؛ آن روزها که به سبب درخشش ملی‌پوشان در جام ملت‌های 1996 آسیا بازیکنان شاخص فوتبال ایران راهی اروپا شدند و درخشش آنها موجب سرازیر شدن سیل پیشنهاد‌ها به دیگر بازیکنان فوتبال ایران شد. بی‌شک اگر تیم آرمینیا بیله‌فلد از تجربه همکاری با علی دایی و کریم باقری سود نمی‌برد یا تیم فوتبال کلن از کنار قراردادی که با خداداد عزیزی بسته بود منتفع نمی‌شد، دیگر تیم‌های آلمانی هرگز متوجه فوتبالیست‌های ایرانی نمی‌شدند و بازیکنان جوان‌تر هرگز دروازه‌های اروپا را به روی خود باز شده نمی‌دیدند.
 
اگر دیدیم که پس از انتقال این 3 بازیکن بزرگ، مردانی همچون مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، علیرضا منصوریان، سیروس دین‌محمدی، سرژیک تیموریان، مهدی پاشازاده، علی موسوی و داریوش یزدانی به تیم‌های آلمانی ملحق شدند در واقع حاصل فوق نمایش این 3 بازیکن بود. پس از این بازیکنان علی کریمی نیز طعم شیرین بازی در بوندس لیگا را چشید و تیموریان به دلیل بازی‌های درخشان در جام جهانی 2006 سر از لیگ انگلستان درآورد و نکونام و شجاعی توانستند سال‌ها در فوتبال اسپانیا بازی کنند. آرام‌آرام اما چشمه جوشان ایرانی‌های حاضر در لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا به طور مشهودی خشکید و جاذبه‌های حاصل از این حضور بین‌المللی از بین رفت.

حال پس از سال‌ها رخوت و دوری از لیگ‌های معتبر اروپا سردار آزمون با پیشنهادهای مهمی از دو تیم بزرگ فوتبال آلمان مواجه شده و اگر مرد رعنای فوتبال ایران به یکی از این دو تیم ملحق و البته درخشش محسوسی هم داشته باشد بی‌شک بار دیگر اعتماد تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا به بازیکنان ایرانی جلب می‌شود و همچون گذشته شاهد حضور چشمگیر فوتبالیست‌های ایرانی در لیگ‌های بزرگ دنیا خواهیم بود. گرچه سردار آزمون خود امروز به ‌عنوان یکی از لژیونرهای فوتبال ایران به حساب می‌آید اما لیگ روسیه را نمی‌توان در اندازه بوندس لیگا، لالیگا و لیگ جزیره دانست، لیگ‌هایی که روزگاری عرصه تاخت و تاز بازیکنان بزرگ فوتبال ایران بودند. هر چند اخیرا احسان حاجی‌صفی را در صف لژیونرهای راه یافته فوتبال ایران به لیگ دسته دوم آلمان دیدیم اما حضور این بازیکن در آلمان به حد کافی فایده بخش نبود و احسان هرگز نتوانست در تیم درجه دو فوتبال آلمان نیز دوام داشته باشد و پس از چند ماه فعالیت به فوتبال ایران بازگشت و حتی تیم‌های عربی نیز خواستار او نبودند.
 
انتقال حاجی‌صفی را هرگز نمی‌توان در دسته جابه‌جایی‌های پرسود فوتبال ایران نامید و طی سال‌های اخیر فوتبال ایران همواره از حیث انتقال بازیکن بدترین سال‌های حیات خود را پشت سر گذاشته است. در این میان می‌توان به حضور جهانبخش در لیگ هلند نیز اشاره کرد اما لیگ هلند نیز چندان میدان بزرگی به حساب نمی‌آید و اگر به 15سال قبل برگردیم و حضور در چنین لیگی را به بازیکنان آن دوران پیشنهاد کنیم هیچ یک حاضر به بازی در فوتبال هلند نخواهند شد.  پیشنهاد به سردار آزمون اما می‌تواند آغازی باشد بر سال‌ها دوری.
 
سال‌ها دیده نشدن و سال‌ها فرصت ندادن به استعدادهایی که اگر در مسیر درستی قرار می‌گرفتند می‌توانستند به مردان بزرگی بدل شوند و البته اعتبار فوتبال ایران را فزونی بخشند. سردار آزمون چنانچه سر از بوندس لیگا درآورد می‌تواند منشأ خدمات بسیاری به فوتبال ایران باشد. او بر خلاف بسیاری از بازیکنان کنونی فوتبال ایران ظرفیت‌های نهفته‌ای برای تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ را حتی درتیم‌های صاحب نام اروپا دارد. سردار شاید با اتصال دوباره به اروپا ما را به یاد دوران شکوه‌مان بیندازد. آن سال‌ها که ژرمن‌ها مجاب بودند نام بازیکنان ایرانی را به سبب گل‌های تاریخ‌سازشان در ورزشگاه‌های بزرگی همچون آلیانز آره‌نا یکصدا فریاد بزنند.




۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن