تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798569239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه‌ آنچنانی برای حضور خارجی‌ها نمی‌دهیم/ توجه ویژه به نوجوانان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مرضیه برومند در نشست خبری:
بودجه‌ آنچنانی برای حضور خارجی‌ها نمی‌دهیم/ توجه ویژه به نوجوانان

نشست جشنواره عروسکی تهران مبارک


شناسهٔ خبر: 3743068 - سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
هنر > تئاتر

.jwplayer{ display: inline-block; } دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک در نشست خبری این جشنواره اعلام کرد وقتی گروه‌های خودمان مشکل بودجه دارند حاضر نیستم بودجه‌های آنچنانی برای حضور گروه‌های خارجی پرداخت کنیم. به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک روز سه‌شنبه ۲۶ مردادماه با حضور مرضیه برومند دبیر و پیمان شریعتی دبیر اجرایی این دوره از جشنواره در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

برومند در ابتدای سخنان خود به ارائه گزارشی درباره فراخوان و بخش‌های مختلف جشنواره شانزدهم پرداخت و یادآور شد: مشکلات غیر قابل حلی برای گروه‌های تئاتری در تهران و چند برابر در شهرستان‌ها وجود دارد که متأسفانه من توانایی حل آن‌ها را نداشتم و مرکز هنرهای نمایشی نیز این توانایی را ندارد. ما با جشنواره تئاتر عروسکی یک تنه باید کار وزارتخانه های جوانان، آموزش و پرورش و علوم را انجام دهیم. وی ادامه داد: با خصوصی سازی در تئاتر مشکلات چند برابر شده‌اند. در شهرستان‌ها حتی سالن تمرین به گروه‌ها نمی‌دهند و می‌گویند که سالن‌ها را به بخش خصوصی اجاره داده‌ایم. دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک با بیان اینکه جشنواره با یک کارناوال عروسکی در اول شهریور آغاز به کار می‌کند، درباره تفاوت این دوره از جشنواره با دوره‌های گذشته اظهار کرد: در دوره پانزدهم و این دوره تلاش کردم از روی عادت حرکتی انجام نشود و با بچه‌های ستاد برگزاری جشنواره سعی کردیم دچار روزمرگی نشویم.

برومند با اشاره به اینکه به برخی دستاوردهای قابل توجه در جشنواره شانزدهم شخصا جایزه می‌دهد، از برگزاری پاتوقی هنری در فضای تالار وحدت برای گروه‌ها و مهمانان خارجی جشنواره خبر داد.

وی درباره وضعیت بودجه جشنواره شانزدهم، تأکید کرد: بودجه این دوره از جشنواره نسبت به دوره پانزدهم افزایش نداشته است و برای انجام امور جشنواره خلاقیت به خرج می‌دهیم. حاضر نیستم وقتی گروه‌های ایرانی نیازمند بودجه هستند، بودجه‌های آنچنانی به گروه‌های خارجی پرداخت کنیم. شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین صدا و سیما در برگزاری جشنواره به ما کمک می‌کنند.

این هنرمند با سابقه سینما و تئاتر، افزود: بدترین چیز این است که بی‌سلیقه بودجه را هزینه کنیم. سعی کردیم با دل و جان کار کنیم و حالت کارمندی نداشته باشیم.

پیمان شریعتی نیز در این نشست با بیان اینکه گروه‌هایی که به جشنواره راه پیدا نکردند با مشاوره و حمایت کارشان را برای اجرای عمومی آماده می‌کنند، اظهار کرد: هدف اول جشنواره تولید آثار خوب و با کیفیت است. این جشنواره با پیگیری خانم برومند و اساتید دیگر، یکی از جشنواره‌های موفق به لحاظ تولید و کیفیت است. برای اجرای عمومی آثار مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: نکته مهم جشنواره شانزدهم نگاه خانم برومند به تولید آثار ویژه کودک و خانواده است. امسال ۳ کار بین‌المللی را که ویژه اجرا در محیط باز و برای استفاده خانواده‌ها هستند، در جشنواره داریم. همه اصناف تئاتر عروسکی در ایران درگیر جشنواره شانزدهم هستند. یونیمای ایران نیز طی ۲ سال اخیر ورک‌شاپ‌های تولید عروسک‌های غول پیکر را در منطقه اروند در جنوب ایران برگزار کرد که عروسک‌های این ورک‌شاپ‌ها در جشنواره حضور دارند.

دبیر اجرایی جشنواره شانزدهم تئاتر عروسکی تهران - مبارک درباره دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره، توضیح داد: نمایشگاهی از آثار استاد ذوالفقاری شامل آثار و عروسک‌های‌اش برپا می‌شود. همچنین تفاهم‌نامه مشارکت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حضور تولیدات هنرمندان نوجوان کانون در جشنواره منعقد شده که این آثار در پلاتو تمرین تئاتر شهر اجرا می‌شوند. پاتوق تئاتر کودک نیز در پارک دانشجو شامل ساخت عروسک تا اجراهای محیطی برپا می‌شود.

شریعتی درباره تضمین اجرای عمومی آثار جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک، اظهار کرد: آقای شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید دارد که در برنامه‌های آینده مجموعه تئاتر شهر، اجراهای عروسکی هم دیده شود.

وی درباره وضعیت بودجه جشنواره شانزدهم تئاتر عروسکی تهران - مبارک، یادآور شد: تمام تلاش‌مان را کردیم که گروه‌های تئاتری مشکل بودجه نداشته باشند. مشکل اصلی وضعیت تزریق بودجه است که همه در جریان آن هستیم. آقای شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در حوزه پرداخت کمک هزینه به گروه‌های نمایشی از ما حمایت کرد و منتظر بودجه نماندیم و اداره‌کل هنرهای نمایشی از جای دیگری بودجه مورد نیاز را تأمین کرد.

دبیر اجرایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک همچنین از حمایت وزارت امور خارجه و متقبل شدن هزینه ویزای گروه‌های خارجی شرکت کننده در جشنواره خبر داد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک از اول تا هفتم شهریور در تهران برگزار می‌شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن