تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805430312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باشگاه‌ها دهن‌كجي مي‌كنند، فدراسيون كم‌لطفي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: باشگاه‌ها دهن‌كجي مي‌كنند، فدراسيون كم‌لطفي
پرداخت‌هاي ميلياردي از بودجه دولت و بيت‌المال به‌فوتبــــاليست‌هاي كشورمان در هفته‌هاي اخير سبب شده است تا خيلي‌ها نسبت به اين مسئله واكنش نشان دهند
نویسنده : سعيد احمديان 


پرداخت‌هاي ميلياردي از بودجه دولت و بيت‌المال به‌فوتبــــاليست‌هاي كشورمان در هفته‌هاي اخير سبب شده است تا خيلي‌ها نسبت به اين مسئله واكنش نشان دهند و خواستار قطع كردن دست فوتبالي‌ها از جيب ملت هستند. هر چند فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش نشان داده‌اند حساسيتي روي اين مسئله ندارند اما علي‌اصغر يوسف‌نژاد نماينده ساري و عضو فراكسيون ورزش مجلس معتقد است كه بايد جلوي اين دست‌درازي فوتبالي‌ها به بيت‌المال گرفته شود.
انتشار قراردادهاي ميلياردي فوتباليست‌ها اين روزها واكنش‌هاي زيادي را به همراه داشته، واكنش فراكسيون ورزش به اين قراردادها چيست؟ قراردادهايي كه پول آن از بيت‌المال و جيب مردم پرداخت مي‌شود. مجلس در اين باره حساسيت خواهد داشت؟
اعلام ارقام قراردادهاي بازيكنان ليگ برتر فوتبال كه در بين اين قراردادها رقم‌هاي نجومي و بسيار بالايي وجود دارد، از سوي وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال براي پيشگيري بود و آنها شفاف‌سازي را هدف اين كار اعلام كرده‌اند. با اين وجود متأسفانه خيلي از اين ارقام واقعي نيست و پايين‌تر از مبلغ واقعي است و متأسفانه باشگاه‌ها با دور زدن قانون و قراردادن آپشن‌هاي مختلف سعي كرده‌اند تا رقم واقعي را اعلام نكنند تا حساسيت‌ها كمتر شود. اين حركت باشگاه‌ها نوعي دهن‌كجي است و فدراسيون فوتبال در اين زمينه كم‌لطفي كرده است و بايد با رصد قرارداد حقيقي كه بين باشگاه و بازيكن بسته شده است، با متخلفاني كه در اين زمينه مرتكب بي‌قانوني شده‌اند، برخورد كند.
يعني مجلس هم مانند افكار عمومي و جامعه قراردادهاي فوتباليست‌ها را بالا مي‌داند؟
بله، همينطور است. متأسفانه در فوتبال ايران مبلغ قراردادي كه با يك فوتباليست بسته مي‌شود، به صورت كاذب در حال بالا رفتن است و اين نمي‌تواند آثار مثبتي در جامعه داشته باشد. علاوه بر اينكه هزينه كردن اين ارقام ميلياردي و نجومي براي فوتبال كشور هم سودي نداشته است.
مي‌شود اينطور گفت كه با وجود هزينه‌هاي چند صد ميلياردي فوتبال كشور، اين هزينه خروجي ندارد؟
قطعاً، در حقيقت معدل قراردادي كه يك فوتباليست در ايران مي‌بندد نزديك به يك ميليارد است. اين هزينه در حالي براي يك بازيكن صورت مي‌گيرد كه به اندازه پولي كه هزينه مي‌شود، خروجي و پيشرفتي در فوتبال ديده نمي‌شود. متأسفانه در فوتبال ايران با بزرگنمايي برخي، قيمت بازيكنان به صورت نجومي بالا مي‌رود، در حالي كه پس از مدتي مشخص مي‌شود كه اين بازيكن ارزش چنين رقمي را نداشته است و پولي چندين برابر ارزش واقعي اين بازيكن با وي قرارداد بسته شده است. حتي با اين هزينه‌ها فوتبال نه در سطح جهان، بلكه در سطح آسيا هم موفقيتي نداشته است.
به همين خاطر هم خيلي‌ها معتقدند كه اگر هزينه فوتبال در ورزش‌هاي ديگر كه با دست خالي هم موفق هستند، صورت بگيرد، مي‌توانيم موفقيت‌هاي بيشتري در سطح ورزش دنيا داشته باشيم.
كاملاً درست است، در بعضي از رشته‌ها بر خلاف فوتبال، با كمترين هزينه، بيشترين خروجي را داشته‌ايم و ورزش عايدي بيشتري از اين رشته‌ها تا فوتبال داشته است. معتقدم اگر حتي يك صدم هزينه‌اي كه در فوتبال مي‌شود، براي ورزش‌هاي ديگر مانند كشتي، تكواندو، وزنه‌برداري، ووشو، كاراته و. . . كه توانسته‌اند در ميادين جهاني و المپيك افتخار‌آفرين شوند انجام شود، مي‌توانيم افتخارات بيشتري به دست بياوريم.
به قراردادهاي فوتبال برگرديم، در پاسخ به يكي از سؤالات اشاره كرديد كه قيمت يك بازيكن به صورت كاذب در فوتبال كشور بالا مي‌رود، به نظر شما چه اقدامي براي جلوگيري از رشد بادكنكي قراردادها بايد انجام شود؟
قراردادها بايد مبناي واقعي داشته باشد، در همه دنيا براي قيمت‌گذاري بازيكنان ملاك‌هايي وجود دارد و بر اساس شاخص‌هاي فني بازيكن مانند تأثيرگذاري‌اش و كارنامه وي و همچنين شاخص‌هاي ديگري كه هر تيمي براي مجموعه تيم در نظر گرفته، قيمت يك بازيكن تعيين مي‌شود. در اين زمينه فدراسيون فوتبال بايد وارد عمل شود و با تدوين يك آئين‌نامه، قيمت بازيكنان را واقعي كند.
اما مديران باشگاه‌ها نشان داده‌اند كه زياد اهل رعايت قانون و مسائلي از اين دست نيستند، نمونه آن هم دور زدن قانون در بستن قراردادهاست، براي اينكه باشگاه‌ها پايبند به قانون و آئين نامه ارزش‌گذاري قيمت بازيكنان شوند، چه كار بايد كرد؟
در اين شرايط، نظارت است كه حرف اول را مي‌زند. فدراسيون فوتبال با توجه به آئين‌نامه‌اي كه نوشته است بايد بر حسن اجراي آن هم نظارت كند. متأسفانه در حال حاضر نظارت اندكي صورت مي‌گيرد و همين مسئله سبب شده تا باشگاه‌ها به خودشان اجازه بدهند كه بر خلاف قانون حركت كنند. به همين خاطر فدراسيون بايد بعد نظارتي‌اش را بيشتر كند و نهادهاي نظارتي و بازرسي هم حضور پررنگ‌تري روي چرخش مالي كه در فوتبال صورت مي‌گيرد داشته باشند.
به فدراسيون فوتبال اشاره كرديد، البته به نظر مي‌رسد علاوه بر اين مجموعه، سازمان‌ها و وزارتخانه‌هاي دولتي هم مقصر هستند، به هر حال اكثر تيم‌هاي فوتبال دولتي هستند و از بودجه دولت و بيت‌المال هزينه مي‌كنند، به نظر مي‌رسد در سطوح مديريتي بالاي اين تيم‌ها هم حساسيتي در اين زمينه وجود ندارد!
تيم‌هايي كه دولتي هستند، قطعاً بايد نظارت بيشتري داشته باشند. به هر حال هزينه چند ده ميلياردي كه براي فوتبال مي‌كنند، از حساب دولت است و به همين خاطر مديران اين مجموعه‌ها بايد حساسيت بيشتري روي نحوه هزينه‌كردهايي كه در فوتبال مي‌كنند داشته باشند. اين حساسيت به خصوص براي نظارت روي قراردادهايي كه با بازيكنان بسته مي‌شود، بايد وجود داشته باشد تا جلوي قانون‌گريزي و همچنين هزينه‌هاي كاذب براي فوتباليست‌ها گرفته شود.
البته مقاومت‌هايي در اين زمينه همچنان وجود دارد، به خصوص كه همين انتشار رقم قراردادها هم به رغم استقبال مردم، با واكنش تند برخي فوتبالي‌ها روبه‌رو شد.
اعلام اينكه يك فوتباليست چقدر قرارداد بسته و دريافتي دارد، حركت خوبي است و ما موضوع مخفيانه‌اي در اين زمينه نبايد داشته باشيم. در همه دنيا، رقم قراردادهاي بازيكنان منتشر مي‌شود. هر چند ممكن است برخي موارد قرارداد محرمانه باشد اما اصل انتشار رقم قرارداد پذيرفته شده است و مقاومتي صورت نمي‌گيرد. به هر حال اين مسئله براي شفاف‌سازي بيشتر در حوزه فوتبال است و بايد آن را ادامه داد.
فراكسيون ورزش مجلس با توجه به حساسيت موضوع و اينكه ريخت و پاش‌هايي كه از بيت‌المال براي فوتبالي‌ها مي‌شود، مردم را آزرده كرده است، به اين مسئله چگونه ورود خواهد كرد؟
مردم از مجلس انتظار دارند به موضوع قراردادها ورود كند و مجلس هم نسبت به اين موضوع مهم حساسيت دارد و بعد از پايان المپيك با دعوت از مسئولان فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش قراردادهاي فوتبالي‌ها را بررسي خواهيم كرد. بر اساس مصوبه مجلس هزينه نهادهاي دولتي در ورزش حرفه‌اي ممنوع است و در اين جلسه يكي از موضوعات مهم استفاده از منابع عمومي براي فوتبال است اما برخي دستگاه‌ها با دور زدن قانون، در ورزش حرفه‌اي هزينه مي‌كنند كه اين بر خلاف مصوبه مجلس و قانون است.
و سؤال پاياني، آيا فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش هم حساسيت مجلس را نسبت به هزينه‌هاي ميلياردي از بيت‌المال براي فوتبال دارند؟
معتقدم كه فدراسيون و وزارت ورزش بايد در اين زمينه همكاري كنند و حساسيت نشان دهند و با همكاري مجموعه‌اي از نهادها و سازمان‌هاست كه مي‌توان در جلوگيري از وضعيتي كه فوتبال دارد، تأثيرگذار بود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن