تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803632451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی مقامات ایران و ژاپن برای توسعه حمل و نقل ریلی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با حضور دیپلمات‌های دو کشور صورت گرفت؛
رایزنی مقامات ایران و ژاپن برای توسعه حمل و نقل ریلی

پرچم ایران و ژاپن


شناسهٔ خبر: 3720496 - جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
سیاست > سیاست خارجی

.jwplayer{ display: inline-block; } مقامات ایران و ژاپن برای توسعه حمل و نقل ریلی دو کشور دیدار و گفتگو کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، فرصت‌های سرمایه گذاری و مشارکت در صنعت حمل و نقل ریلی کشورمان با حضور مقامات ایرانی در «سیمنار راه آهن ایران» روز چهارشنبه در هتل ادمونت توکیو به شرکت‌های ژاپنی معرفی شد.
در این سمینار که با حضور بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان ۲۸ شرکت ژاپنی فعال در حوزه حمل نقل و توسط توسط انجمن خدمات فنی راه آهن ژاپن (JARTS) برگزار شد، یاماگامی به نمایندگی از وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن (املیت) سخنرانی کرد. وی با اشاره به امضای معاهده حمایت از سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن در سالجاری، اظهار داشت: انتظار می‌رود پروژه های سرمایه گذاری و همکاری بین دو کشور پیشرفت داشته باشد و یکی از زمینه‌های این همکاری در حوزه حمل و نقل است. یاماگامی با اشاره به مشارکت تعدادی بالای شرکتهای تخصصی حمل و نقل ریلی، آن را نشانه علاقمندی شرکتهای ژاپنی برای حضور در ایران دانست.
اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی کشورمان هم در این سمینار با اشاره به اینکه در حال حاضر حمل و نقل ریلی سهم ۹ درصدی در کل حمل و نقل ایران دارد، گفت: برنامه دولت این است که این سهم را در آینده به ۳۰ درصد برساند و بر این اساس ما در بخش زیر ساخت مجموعا به ۲۵ هزار کیلومتر ریل‌گذاری برای قطارهای حومه ای، بین شهری و سریع السیر در کل کشور برسیم.
فخریه کاشان، تقویت ناوگان، نوسازی سیستمهای ناوبری قطارها و اصلاحات در بهره برداری و مدیریت را از دیگر محورهای همکاری بخش حمل و نقل ریلی ایران و شرکت های ژاپن دانست و بر ضرورت پایه گذاری همکاریهای فیمابین دو کشور در حوزه حمل و نقل و استفاده از ظرفیتهای فناوری، مشاوره ای و منابع مالی ژاپن در پیشبرد این حوزه تاکید کرد.
رضا نظرآهاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن هم در بخش دیگری از این سمینار گفت: مناسبات ایران و ژاپن پس از رفع تحریمهای در حال افزایش است و صنعت حمل و نقل از جمله موضوعاتی است که می تواند به این روند جهش ببخشد و ما امیدواریم که به زودی شاهد امضای قراردادهای مربوط به این صنعت بین ایران و ژاپن باشیم.
در ادامه این همایش نمایندگان دو شرکت "ساخت و توسعه زیرساخت حمل و نقل کشور" و "راه آهن جمهوری اسلامی ایران" با ارائه جزییات تعدادی از پروژه های آماده به سرمایه گذاری خود به طرفهای ژاپنی، همچنین آنان را با ظرفیتهای داخلی ایران آشنا کردند. بخش انتهایی این سمینار ۴ ساعته، به گفتگوی رودرروی نمایندگان شرکتهای ژاپنی با مقامات ایرانی حاضر در توکیو در جهت مرور بیشتر جزییات طرح ها  و بررسی زمینه همکاری های جدید گذشت. امضای یادداشت همکاری بین ایران و ژاپن برای گسترش همکاری های در زمینه حمل و نقل
در جریان سفر هیات وزارت راه و شهرسازی کشورمان به ژاپن، سند همکاری های بلندمدت دو کشور در بخش زیرساخت حمل و نقل در توکیو امضا شد.
این یادداشت همکاری که عصر پنجشنبه بین اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در امور بین الملل و تامین مالی و هیروشی تاباتا معاون وزیر زمین، زیرساخت، حمل ونقل و جهانگردی ژاپن به امضا رسید، نقشه راه همکاریهای بلند مدت دو کشور جهت ایجاد زیرساخت های پایدار در بخش حمل و نقل را ترسیم می کند. براساس این سند، محور همکاری دو کشور تبادل تجربیات و فن آوری، معرفی پروژه ها و همکاری فنی در بخش زیرساخت حمل ونقل خواهد بود.
این یادداشت تفاهم پس از برگزاری اولین نشست کمیته مشترک زیرساخت و حمل ایران و ژاپن به امضای مقامات دو کشور رسید. در نشست این کمیته، هیات ایرانی به ریاست دکتر فخریه کاشان و متشکل از نمایندگان بخش های راه آهن، بنادر و دریانوردی، هوایی و همچنین مدیرعامل هواپیمایی آسمان، طرح ها و اولویت های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه شبکه حمل و نقل، سیستم های لجستیک، شهرسازی و نوسازی ناوگان ریلی، جاده ای، زمینی، دریایی و هوایی را برای نمایندگان بخش های ذیربط دولت ژاپن تشریح کرده و از سرمایه گذاری و حضور شرکت های توانمند ژاپنی در این بخش استقبال کرد.
هیروشی تاباتا معاون وزیر زمین، زیرساخت، حمل و نقل و جهانگردی ژاپن ضمن استقبال از امضا برجام و تاکید بر نقش مهم زیرساخت در همکاری های ایران و ژاپن اظهار داشت که همکاری های دو کشور در این حوزه در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.
هیات وزارت راه و شهرسازی متشکل از نمایندگان زیرمجموعه های مختلف این وزارتخانه، در پی توافق مقامات بلندپایه ایران و ژاپن به منظور گسترش همکاری های دو کشور و حضور پررنگ تر شرکت های ژاپنی در پروژهای زیرساختی جمهوری اسلامی ایران در دوران پس از برجام به ژاپن سفر نمود و ضمن برگزاری سمینار فرصت های سرمایه گذاری در بخش راه آهن ایران، بازدید از مرکز کنترل راه آهن توبو (Tubo)، دیدار با معاون وزیر امور خارجه، معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت، با مدیران شرکت های مختلف ژاپنی نیز در خصوص پروژهای مختلف از جمله ساخت خطوط آهن سریع السیر و حومه ای تهران و تبریز، ساخت خط آن چابهار زاهدان، بررسی امکان تامین هواپیماهای مورد نیاز ناوگان هوایی کشور نیز مذاکره کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن