تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818781181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از تذکرات 10 گانه تا افزایش 35 درصدی کشف قتل در اصفهان - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
سردار آقاخانی فرمانده انتظامي استان اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: یکی از مأموریت‌های پلیس که در رأس همه امور به آن پرداخته‌ایم مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در این زمینه با افزایش 800 درصدی پرونده‌های بیش از 500 میلیون تومان و افزایش 45 درصدی پرونده‌های بیش از 100 میلیون تومان مواجه شده‌ایم. به گزارش خبرنگار ایسنا، سردار عبدالرضا آقاخانی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری رویکرد نیروی انتظامی برخودر با جرائمی است که امنیت یک جامعه اسلامی را هدف قرار می‌دهند، اظهار کرد: کاهش چهار درصدی جرائم خشن، افزایش دو درصدی کشفیات سرقت، 420 هزار تماس با شماره 110 که 300 هزار تماس عملیاتی بوده و 25 هزار تماس با سامانه 197 از جمله آمارهای نیروی انتظامی در سه ماهه اول سال جاری بوده است.

وی افزود: در زمینه مواد مخدر با هفت درصد افزایش کشفیات مواجه بوده‌ایم و یکی از مأموریت‌های پلیس که در رأس همه امور به آن پرداخته‌ایم مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده  که در این زمینه با افزایش 800 درصدی پرونده‌های بیش از 500 میلیون تومان و افزایش 45 درصدی پرونده‌های بیش از 100 میلیون مواجه شده‌ایم. همچنین در خصوص برخورد با سوخت قاچاق یک هزار و 84 نفر را دستگیر کرده و شاهد کاهش 54 درصدی قاچاق سوخت بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سه ماهه ابتدایی سال جاری تعداد 195 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل قاچاق توقیف شده و پرونده‌ها نسبت به سال گذشته هزار و دو درصد افزایش یافته و در مجموع 23 میلیارد تومان کالای قاچاق متوقف شده است، افزود: در سه ماه نخست سال 10 تن کشفیات مواد مخدر بوده که در این میان تریاک با هشت تن بیشترین میزان مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.

متلاشی کردن دو باند مخوف اراذل اوباش

آقاخانی با اشاره به اینکه تصادفات شهری 15 درصد و تصادفات جاده‌ای 12 درصد و در مجموع 13 درصد کاهش تصادفات در این سه ماهه رخ داده است، گفت: کشف سرقت افزایش 40 درصدی، دستگیری سارقان افزایش هفت درصدی و در کشف قتل با افزایش 35 درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی به طرح امنیت اخلاقی و در رأس آن مبارزه با اراذل اوباش اشاره و ادامه داد: پس از برخورد با دو باند بزرگ اراذل اوباش در سطح استان و به هلاکت رساندن دو نفر از آنها، تعداد زیادی از اراذل اوباش به صورت خود معرف به پاسگاه‌ها و کلانتری‌های مراجعه کرده که نشان از تأثیر مستقیم برخورد پلیس دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ادامه این طرح ایجاد 20 ایستگاه جدید امنیت اخلاقی بوده که در آن رویکرد ارشاد و توجه به اخلاقیات مدنظر خواهد بود که در این زمینه شاهد تماس‌های تلفنی خانواده‌ها در موضوع امنیت اخلاقی بوده‌ایم، همچنین در راستای بحث برخورد با دور دور کردن خودروها با توجه به نظرسنجی، شاهد کاهش این مسئله بوده‌ایم.

آقاخانی به سگ گردانی اشاره کرد و افزود: در این موضوع نیز بحث ارشاد را در دستور کار داریم تا سگ‌ها در محل‌های عمومی آورده نشوند. همچنین تصمیم داریم با کانون‌های جرم در استان که شناسایی هم شده‌اند برخورد جدی داشته باشیم تا این دغدغه مردم نیز به پایان برسد.

تهدید خبرنگار در اصفهان گزارش نشده است

وی به 10 تذکر مهم پلیس اشاره و اظهار کرد: بی انضباطی در چایخانه‌ها، رانندگان بی انضباطی که حق عابر پیاده را رعایت نمی‌کنند، رانندگانی که در ایستگاه اتوبوس و تاکسی می‌ایستند، صنوفی که در آن فروشنده زن رعایت شئونات اسلامی را نمی‌کند، تذکر به صنوف پوشاکی که از مانکن غیر متعارف استفاده می‌کنند، کلوپ‌های ورزشی خارج از ضوابط و چتر سازمان‌های دولتی، متصدیان باغ تالارها که اخبار خوبی از آن ها به گوش نمی‌رسد، کلاس‌هایی تحت عناوین مختلف و بدون مجوز، مغازه‌هایی که نصب وسایل صوتی خودرو انجام می‌دهند و برخورد با کاروان‌های عروسی از جمله تذکراتی است که توسط پلیس اعلام شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: در سال جاری تظاهر به روزه خواری کمتر بوده است. در استان اصفهان هیچ گونه تهدید خبرنگار به صورت پیامکی نبوده و گزارشی هم در این زمینه واصل نشده است. اسید پاش هنوز اولویت اصلی نیروی انتظامی است و چون خواسته و دغدغه مردم است قطعا دستگیر می‌شود.

تلفن همراه مناسب نگهداری تصاویر خصوصی نیست

هم‌چنین، سرهنگ ستار خسروی، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر میزان شکایت در خصوص انتشار عکس های خصوص اظهار کرد: نگهداری تصاویر خصوصی در تلفن همراه و بدون استفاده از سیستم ایمنی درست و مطمئن موجب می‌شود این تصاویر توسط افرادی منتشر شود. همچنین با قرار دادن تصاویر بر روی تلگرام قطعا دیگر نمی‌توان از پخش گسترده آن جلوگیری کرد. در خصوص انتشار تصاویر بیشترین امنیت باید توسط خود شخص برقرار شود هرچند که گوشی موبایل مکان مناسبی برای نگهداری تصاویر شخصی نیست. همچنین استفاده از وایمکس و وایرلس اگر از رمز و پسورد بیش از هشت کارکتر و با استفاده از انواع و اقسام عدد، حروف و شکلک باشد قطعا هک کردن آن‌ها به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

افزایش 400 درصدی برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی

همچنین، سرهنگ رضا رضایی، رییس پلیس راهور استان اصفهان در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص تردد 200 هزار دستگاه خودرو بدون معاینه فنی در سطح شهر اصفهان گفت: قانون اصلاح معافیت پنج ساله توسط نیروی انتظامی به دولت پیشنهاد و لایحه اصلاحی به مجلس ارسال شده است. در بحث برخورد با ماشین‌های فاقد معاینه فنی با افزایش 400 درصدی برخورد با فاقدان معاینه فنی مواجه هستیم و 300 درصد فک پلاک به خاطر نداشتن معاینه فنی انجام شده است. پس اینکه گفته می‌شود پلیس برای برخورد با معاینه فنی محکم نیست قطعا درست نیست.

همچنین، اکبر عاصمی، رییس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در خصوص برخورد با قلیان ادامه داد: درباره مصرف قلیان همان طور که گفته شد یکی از دغدغه‌های مسئولان این است که تهدید بهداشت عمومی در مصرف قلیان وجود دارد و یکی از عناصر برخورد با این مسئله نیروی انتظامی بوده اما سایر دستگاه‌ها نیز مسئول هستند که باید در کنار نیروی انتظامی وارد عرصه شوند و ما در اجرای قانون بسته شدن چایخانه‌ها آمادگی لازم را داریم و نباید تنها ارگان حاضر در میدان باشیم.
انتهای پیام


یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن