تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837204582
انتقاد کارگردان سینما از شوخیهای نامناسسب در بعضی از فیلم ها
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: نیکنژاد این روزها با دومین فیلم سینمایی اش «زاپاس» روی پرده سینماها رفته، اما همچنان خودش را فرزند تلویزیون میداند و میگوید هیچوقت دست از کار در تلویزیون نمیکشم.
برزو نیک نژاد کارگردان سینمابرزو نیکنژاد سالها فعالیت در سینما و تلویزیون را در کارنامه کاریاش ثبت کرده، اما با نویسندگی سریال تلویزیونی «دودکش» شناخته شد و پس از آن با فیلم سینمایی «ناخواسته» به جمع کارگردانان سینما پیوست. این فیلم با وجود جلب نظر منتقدان سینما سه سال پشت خط اکران ماند تا تابستان امسال که قرار است در گروه هنر و تجربه به اکران عمومی برسد.
نیکنژاد این روزها با دومین فیلم سینمایی اش «زاپاس» روی پرده سینماها رفته، اما همچنان خودش را فرزند تلویزیون میداند و میگوید هیچوقت دست از کار در تلویزیون نمیکشم.به بهانه اکران «زاپاس» با او گفتوگو کردیم که میخوانید:شما با «ناخواسته» که فضای تجربی داشت توانستید نظر خیلی از منتقدان را بهعنوان یک کارگردان فیلم اولی جلب کنید. چطور شد در فیلم دومتان «زاپاس» فضای فیلمتان را 180 درجه تغییر دادید؟ میخواهم بدانم در این تغییر نگاه سرگرم کردن مردم چقدر دخیل بوده؟«زاپاس» به لحاظ مفهومی در امتداد و در کنار «ناخواسته» است. هر دو فیلم درباره عشق است. «ناخواسته» نشان میدهد تمام آدمها روزی ناخواسته عاشق میشوند که شاید روزی همین عشق ناخواسته بشود خواستنیترین خواسته دلشان و «زاپاس» میگوید برای همه چیز در این دنیا (شغل، خانه، مقام و...) میتوان زاپاس یا جایگزینی داشت غیر از عشق، اما فضای این دو فیلم متفاوت است. «ناخواسته» هم البته برای مخاطب سرگرمکننده است، اما من خودم بصراحت میگویم که در «زاپاس» تمام و کمال خواست مردم را نشانهگیری کردم. فضای «زاپاس» را تغییر دادم، چون برخورد خوبی با فیلم اولم نشد و الان بعد از سه سالی که از زمان ساخت «ناخواسته» و اکرانش در جشنواره فجر و شرکت در جشنوارههای متعدد خارجی میگذرد، تازه قرار شده در گروه هنر و تجربه به اکران عمومی برسد. من «ناخواسته» را با عشق ساختم، اما آنقدر اکرانش نکردند که دیگر هیچ تهیهکنندهای راضی به همکاری با من برای ساخت فیلم دومم نمیشد. بنابراین شرایط باعث شد من تصمیم بگیرم که فیلم دوم را با رویکردی کاملا متفاوت بسازم، اما در این فضای جدید هم به مخاطبم احترام گذاشتم. «زاپاس» را برای مردم ساختم و اصلا هم قصد ندارم خودم را به رخ بکشم. من دوست دارم برای مردم فیلمساری کنم و آنها کارم را ببینند. هیچ منتی هم نیست. خودم دوست دارم این طوری فیلم بسازم. مردم به هوای دیدن فیلم کمدی به تماشای «زاپاس» نمیآیند، اما بیشتر از توقع شان میخندند و راضی سالن را ترک میکنند. همین برای من بس است.«زاپاس» روی چه موضوعی تاکید دارد؟کل «زاپاس» میگوید که مهم دل است و این که نسلهای مختلف با دل چطور برخورد میکنند.در فاصله بین ساخت دو فیلم سینماییتان، سریال «دردسرهای عظیم» را ساختید که اتفاقا از نظر نحوه روایتپردازی، جنس دیالوگ ها، ترکیب بازیگران و... خیلی به «زاپاس» شبیه است. چقدر با این عبارت که «زاپاس» شبیه یک تلهفیلم خیلی خوب است، موافقید؟اصلا موافق نیستم. سینما و تلویزیون فرق ساختاری (اندازه قاب، میزانسن، فرم دکوپاژ و...) با هم دارند و از نظر ساختاری «زاپاس» فیلمی کاملا سینمایی است. من در این شکل سینمایی فیلمی با قصهای ساده ساختم که خطوط قرمز را رد نمیکند، همین! وقتی فیلمی از عشق و خانواده صحبت میکند اصلا نمیتواند لحن دیگری غیر از این لحنی که من برای فیلمم انتخاب کردم، داشته باشد. فیلم من خیلی بیادعا مردم را میخنداند و همین که بدون استفاده از کمدی زورکی توانستم مردم را شاد کنم یک دنیا برایم ارزش دارد. من در فیلمم صیانت از خانواده را مدنظر قرار دادم و با این حال نمیتوانستم خطوط قرمز را رد کنم…شوخیهای فیلم را مناسب تماشای خانواده و خاصه کودکان میدانید؟حقیقتا در حال حاضر فیلمهایی اکران میشود که نمیتوان با خانواده دید، اما همه شوخیهایی که در «زاپاس» شده در لفافه است. شوخیهایی که داخل هر خانوادهای میشود و همه هم با آن آشنا هستند.در مورد ترکیب بازیگران مشترک فیلمتان با سریال «دردسرهای عظیم» نگفتید...اگر دوباره بخواهم «زاپاس» را بسازم با احترام از همین عوامل دعوت به همکاری میکنم. واقعا نمیدانم فرق بین بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر چیست! کار بازیگر، بازیگری است. دیگر چه فرقی میکند در چه مدیومی باشد! تمام بازیگران «زاپاس» (شبنم مقدمی، امیر جعفری، ریما رامینفر، جواد عزتی و...) بارها و بارها کار سینمایی کردند و اصلا بار اولی نبود که جلوی دوربین سینما میآمدند. جواد عزتی و الناز حبیبی «زاپاس» هیچ ربطی به «دردسرهای والدین» ندارند، احمد مهرانفر هیچ ربطی به سریال «پایتخت» ندارد و.... همه بازیگرهای این فیلم به سادهترین و سختترین شیوه مردم را خنداندند و من ممنونشان هستم.بازیگران هنگام بازی تغییراتی در متن فیلمنامه هم دادند؟هیچکس حتی یک واو از فیلمنامه را تغییر نداده و عین فیلمنامه را ساختیم. فقط خود من یک سکانس را تغییر دادم.فیلم شما ملودرامی اجتماعی است که نگاه ساده و شیرینی به خانواده دارد و اتفاقا با همین نگاه است که از اواسط فیلم میتوان پایان خوش داستان را پیشبینی کرد...اما نمیتوانید پیشبینی کنید که این پایان خوش چگونه و به چه شکل است!بله، اما میخواهم بدانم این نگاه شیرین و امیدوارانه از کجا میآید؟من بچه شهرستانم و کارم را از زیر صفر شروع کردم، اما همیشه خدا را در جای جای زندگیام دیدم. من این امید را در طول زندگیام به دست آوردم.زندگی در «زاپاس» کاملا عینی و ملموس است. چقدر با افرادی از این قشر ارتباط دارید؟من عاشق زندگی سنتی هستم. از آن نوع زندگیهایی که دور سفره حلقه میزدیم، زیر کرسی میخوابیدیم و.... من رانندگی نمیکنم و با مترو، اتوبوس و... در شهر تردد میکنم. با هر پولی که در آوردم مسافرت رفتم و سنتی ترین هتل هایش را هم برای ماندن انتخاب کردم که جنس زندگی مردم را از نزدیک لمس کنم و الان به جرات میتوانم بگویم مردم را میشناسم و با خلقیاتشان آشنا هستم.ابتکارتان در استفاده از زوج واقعی امیر جعفری و ریما رامین فر به عنوان یک زن و شوهر در فیلم هم یکی از نکات مثبت فیلم است که بسیار باورپذیر از کار درآمده...از روزی که فیلمنامه را مینوشتم به فکر استفاده از این زوج در این نقشها بودم. برای درآوردن یک فضای واقعی و شوخ و شنگ باید همین کار را میکردم.در سکانسی از فیلم میبینیم که امیر جعفری یک سکه جایزه گرفته که ریما رامینفر با ذوق آن را از دستش میگیرد و کلی خوشحالی میکند. در این سکانس هیچ برخوردی بین این دو نفر به وجود نمیآید، اما به واسطه وصل دلی واقعی که بین شان هست حس خوبی از این لحظه به مردم منتقل میشود.ضرباهنگ کلی فیلم در بخشهای مختلف یکسان است و به قول معروف هیچ جای داستان فیلم از ریتم نمیافتد. برای جلوگیری از یکنواختی در فیلمتان چه کردید؟بخش اساسی این ماجرا به بازیگرانمان برمی گردد. من از بازیگرانی استفاده کردم که ریتم دیالوگگویی را حتی در نگاه هم میشناسند. دیگر این که در این داستان اتفاقات زیادی اعم از خوب و بد در هم گره میخورد که خود به خود ریتم را نمیاندازد.البته برای جلوگیری از یکنواختی فیلم روایتهای فرعی جالبی هم وارد داستان کردید؛ مثل ابراز علاقه اکبر (احمد مهرانفر) و خورشید (شبنم مقدمی...)رابطه اکبر و خورشید به هیچ وجه قصه فرعی نیست. قصه فرعی تاثیری در داستان ندارد، اما ماجرای اکبر و خورشید با دیگر روابط داستان کاملا گره خورده. روابط آدمها در «زاپاس» آنقدر پیچیده است که اگر هرکدام از آدمهایش را حذف کنیم داستان پیش نمیرود.لوکیشنهای اصلی فیلم شما در رامیان یکی از شهرهای استان گلستان است. چرا رامیان را انتخاب کردید و چه خوب که به جای نمایش فقر و نبود امکانات این منطقه، به نمایش زیباییهای طبیعیاش تکیه کردید...کلا هیچ منطقهای در ایران فقیر نیست و اگر به بعضی مناطق رسیدگی نمیشود بحث جداگانهای است! رامیان که به هیچوجه فقیر نیست. من خودم متولد گرگان هستم که تا رامیان 50 دقیقه فاصه دارد و از آنجا که رامیان زادگاه پدری من است تا 15 سالگی سالی یک بار آنجا میرفتم و میدانم که مردم آنجا دلی زندگی میکنند. اتفاقا این قصه در «زاپاس» که میگوید اگر میخواهی مرد شوی باید در چشمه شنا کنی هم در آن منطقه رواج دارد که خود من 14-15 سالم بود که در آن چشمه شنا کردم.در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟در حال نگارش یک سریال به اسم «پنچری» هستم که هنوز به تلویزیون ارائه نکردم و دلم میخواهد بعد از مدتها سریالی را کارگردانی کنم که خودم مینویسم. احساس هم میکنم که کار خوبی شود. صحبت سریال دیگری را هم با آقای مهام کردیم که کارگردانیاش کنم و دو فیلم سینمایی هم دارم.پدرم کارهایم را دوست داردخانوادهام هنوز در گرگان زندگی میکنند و «زاپاس» در آنجا اکران عمومی نشده، اما پدرم دو روز سر صحنه فیلمبرداری به رامیان آمد و خوشحال شد از این که فیلمم را در شهرش میسازم.حداقل فکر میکنم دیگر راضی شد که من فیلمساز شدم.او دوست داشت مهندس شوم که شدم. من مهندسی آبیاری خواندم و از آنجا که از دوم دبستان تئاتر کار میکردم و خیلی هنر را دوست داشتم بعد از مهندسی، سینما و تئاتر خواندم. پدرم هم الان دیگر کارم را دوست دارد و سریالهایم را دنبال میکند.جام نیوزاخبار مرتبط :بازیگر مشهور سینمای هند خودکشی کرد! +عکسبازیگر افسانهای سینمای هند درگذشت (+عکس) یک ایرانی چگونه سینمای هند را متحول کرد؟!ماندانا کریمی، جدیدترین بازیگر ایرانی الاصل سینمای هند + عکسايتالياييها با سينماي هند آشنا ميشوند
مطالب پیشنهادی
ست های زیبای لباس زیر و لباس شب زنانه !! + تصاویر
برای ماه عسل های رویایی به کجا سفر کنید ؟ !
خوش گذرانی های بهاری/با ما باشید
نمایش تصویری اعمال جراحی پلاستیک بدن
پنجشنبه 24 تیر 1395
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]
صفحات پیشنهادی
کارگردان سینما اگر فیلمش اکران نشود دیگر فیلم نمی سازد!
کارگردان فیلم رستاخیز گفت اگر فیلم رستاخیز اکران نشود دیگر فیلم نمی سازم ولی این فیلم صاحب دارد و همه شیعیان و آزادیخواهان جهان فیلم را خواهند دید کارگردان سینما کارگردان فیلم رستاخیز گفت اگر فیلم رستاخیز اکران نشود دیگر فیلم نمی سازم ولی این فیلم صاحب دارد و همه شیعیانکانون کارگردانان و فیلمنامه نویسان سینما پیام تسلیت دادند
در پی درگذشت عباس کیارستمی کانون کارگردانان و فیلمنامه نویسان سینما پیام تسلیت دادند شناسهٔ خبر 3705904 - سهشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱ ۵۵ هنر > سینمای ایران jwplayer display inline-block; کانون کارگردانان و کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران پیام تسلیتی را به مناسبت درگذشت زپیام تسلیت کانون کارگردانان و فیلمنامهنویسان سینما
کانون کارگردانان و کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران پیام تسلیتی را به مناسبت درگذشت زنده یاد عباس کیارستمی ارائه دادند به گزارش مهر در پیام تسلیت کانون کارگردانان سینمای ایران چنین آمده است سینمای ایران یکی از افتخار آفرین ترین کارگردانان خود را از دست داد کانون کارگردانان با| در برنامه گپ شبکه هامون چه گذشت / کارگردان سینما : سینماگران استان بعد 115 سال هنوز یک فیلم سینمایی نساخته ا
در برنامه گپ شبکه هامون چه گذشت کارگردان سینما سینماگران استان بعد ۱۱۵ سال هنوز یک فیلم سینمایی نساخته اند بدون مداخله استاندار و نمایندگان این مهم اتفاق نمی افتد نی زار شب گذشته شبکه هامون برنامه ای از جنس دیگر داشت ” گپ “ نام برنامه ای است که اگرچه هدف اانتصاب اعضای شورای بازبینی فیلم های سینمایی/حضور تنها یک کارگردان سینما در شورا
انتصاب اعضای شورای بازبینی فیلم های سینمایی حضور تنها یک کارگردان سینما در شورا فرهنگ > سینما - اعضای شورای بازبینی فیلم های سینمایی توسط دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تشكر از اعضاي پانتقاد کارگردان «ایستاده در غبار» در حضور رئیس جمهور/ جوایز بینالمللی فیلم «دختر»
انتقاد کارگردان ایستاده در غبار در حضور رئیس جمهور جوایز بینالمللی فیلم دختر محمدحسین مهدویان درحاشیه مراسم افطاری اهالی هنر با ریاست جمهوری نسبت به وضعیت روایتگری خشک از تاریخ ابراز نگرانی کرد به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان هفتهتدارک ۵۰ فیلم سینمایی برای عید فطر
معاونت سیما با بیش از 50 فیلم سینمایی تلویزیونی و انیمیشن روزهای چهارشنبه پنجشنبه و جمعه 17 16و 18 تیرماه مصادف با عید سعید فطر و تعطیلات آخر هفته با مخاطبان خود همراه خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس معاونت سیما اطلاعات فیلمها را به شرح زیر اعلام کرد شبکه یک سیما فیلماکران فیلمهای خارجی در سینماها امکانپذیر شد
اکران فیلمهای خارجی در سینماها امکانپذیر شد سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت علاقه مندان به اکران فیلم های خارجی می توانند با دریافت حواله از شورای صنفی نمایش فیلم های دارای پروانه نمایش را در سالن های سینما اکران کنند به گزارش فرهنگ نیوز غلامرضا فرجی در باره جلسه دیروز شورای صنفشمار جشنوارههای فیلم ایران از فیلمهای سینمایی بیشتر میشود!
شمار جشنوارههای فیلم تصاعدی رو به فزونی گذاشته به گونهای که برخی کارمندان جشنواره فیلم فجر نیز فرصت تجربه دبیری برخی از این جشنوارههای ملی و بینالمللی را یافتهاند اما آیا سینمای ایران اساساً ظرفیت تأمین محتوا برای این جشنوارهها را دارد یا اغلب این رویدادها در حال تکرار پفیلمی به کارگردانی پگاه آهنگرانی در شبکه خانگی!
پروانه نمایش عرضه فیلم ارباب جمشید به کارگردانی پگاه آهنگرانی در شبکه خانگی صادر شد پگاه آهنگرانی ارباب جمشید که به تهیه کنندگی امیر سیدزاده تهیه کننده آثاری مانند مادر قلب اتمی و ناخواسته تولید شده است مستندی است درباره هنروران یا همان سیاهی لشکرهای سینما ارباب جمشید ن-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها