تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798592050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد کارگردان «ایستاده در غبار» در حضور رئیس جمهور/ جوایز بین‌المللی فیلم «دختر»


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: انتقاد کارگردان «ایستاده در غبار» در حضور رئیس جمهور/ جوایز بین‌المللی فیلم «دختر»
محمدحسین مهدویان درحاشیه مراسم افطاری اهالی هنر با ریاست جمهوری نسبت به وضعیت روایت‌گری خشک از تاریخ ابراز نگرانی کرد.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته دوم اولین ماه تابستان گذشت و سینما در سکوت و آرامش قدم به سومین هفته تیرماه گذاشت.

*انتقاد کارگردان «ایستاده در غبار» نزد رییس‌جمهور  
محمدحسین مهدویان درحاشیه مراسم افطاری اهالی هنر با ریاست جمهوری نسبت به وضعیت روایت‌گری خشک از تاریخ ابراز نگرانی کرد و گفت: نهادهای رسمی چیزی را به ص بعد از انقلاب اسلامی فضایی ایجاد شد که به نظر می‌رسید می‌توان تأملات تازه‌ای در حوزه تاریخ داشت. آن فضا، فضای خیلی باارزشی بود چون تاریخ نیاز به این گفت‌وگو و کنش دارد اما الان که 37 سال از انقلاب می‌گذرد، سوال این است که آیا همان جریان ادامه دارد؟ آیا ما دوباره در بند یک روایت کلاسه شده و خشک از تاریخ نیستیم؟ آیا در رسانه‌های رسمی، تلویزیون، سینما، کتاب‌های درسی و... گاهی با یک روایت اشتباه مواجه نیستیم؟ همه ما می‌دانیم که همیشه تاریخ‌نگاران نسبت به روایت‌های رسمی از تاریخ، ایرادهای زیادی دارند.

مهدویان با انتقاد از نهادهای رسمی در حوزه تاریخ‌پژوهشی بیان کرد: به نظر می‌رسد نهادهایی که در حوزه تاریخ پژوهش می‌کنند، یکسری متون مقدس دارند! آن‌ها چیزی را به صورت کتاب، فیلم و سریال بیرون می‌دهند که بعضا با حقایق تاریخی سازگاری ندارد و معمولا فضا برای اینکه روایت‌های مستقل از تاریخ به وجود بیاید، نیست. این موضوع، خیلی مساله خطرناکی است چون تاریخ نبض هویت یک ملت است و جوان‌های یک جامعه از طریق بازخوانی تاریخ و پیدا کردن قهرمان‌های خود، به میهن‌شان دلبستگی پیدا می‌کنند. اگر باور جوان‌ها نسبت به رسانه رسمی کم شده و نسبت به روایت‌های تاریخی که حاکمیت ارائه می‌دهد تردید کنند، گسست جبران‌نشدنی‌ای ایجاد می‌شود. در واقع فکر می‌کنم بخشی از علت تمایل جوان‌ها به رسانه خارجی و یا ماهواره‌ای به دلیل همین روایت‌هاست.
 
*سه جایزه اصلی جشنواره مسکو برای فیلم «دختر»
فیلم سینمایی «دختر» آخرین ساخته سیدرضا میرکریمی در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی مسکو سه جایزه اصلی این رویداد را از آن خود کرد.

فیلم «دختر» از جشنواره بین المللی فیلم مسکو جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. همچنین فرهاد اصلانی برای بازی در فیلم «دختر» توانست جایزه بهترین بازیگر اصلی مرد را از این رویداد از آن خود کند. 

در فیلم «دختر» فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و... بازی می کنند.  
 
*یک بازیگر زن سینمای ایران به جم پیوست  
دوباره فضای بازیگری ایران شاهد مهاجرت و پیوستن یکی دیگر از بازیگران خود به شبکه‌های خارجی شد.

پردیس افکاری جدیدترین بازیگری است که به شبکه ترکیه ای GEM پیوست و خبر آن در رسانه ها منتشر شد.

این بازیگر در ابتدا برای مسافرتی کوتاه به ترکیه سفر می کند اما بعد از گذشت مدتی سر از شبکه ترکیه ای و عقد قرارداد با آنها در می آورد.

آخرین فیلم‌های اکران شده افکاری ۵۱ ساله، «شور شیرین» و «گیرنده» بودند. او به موازات سینما سابقه فعالیت‌های تلویزیونی هم داشت و از جمله در سریال‌های «در مسیر زاینده رود»، «فکر پلید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» بازی کرده بود.
 
*حال کارگردان «بادیگارد» خوب است
ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم سینمایی «بادیگارد» در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

در این هفته ابراهیم حاتمی کیا در برای پیگیری روند درمانی خود و خارج کردن سنگ کیسه صفرا به بیمارستان مراجعه کرد و بعد از عمل جراحی از بیمارستان مرخص شد.  
عمل جراحى حاتمى كيا با موفقيت انجام شده است..
 
*موافقت با عرضه 7 فیلم برای شبکه نمايش خانگی
در جلسه 23 خرداد شورای پروانه نمایش خانگی با عرضه فیلم هاي «دوربین» به تهيه كنندگي  مصطفی غلامی و به کارگردانی محسن توکلی ، «شیر تو شیر» به تهيه كنندگي  علیرضا سبط احمدی و به کارگردانی ابراهیم فروزش، «آسپرین قسمت 8» به تهيه كنندگي و به کارگردانی فرهاد نجفی، «کوچه مروارید/ گنج» به تهيه كنندگي  و به کارگردانی سعید سالار زهی، «شب پدر» به تهيه كنندگي  محمد شهبازی و به کارگردانی هادی شامانی،«کام ماهی» به تهيه كنندگي  اسماعیل کردی و به کارگردانی آرش سنجابی  و «ارباب جمشید» به تهيه كنندگي سید امیر سید زاده و به کارگردانی پگاه آهنگرانی موافقت شد.

در اين جلسه با عرضه یک عنوان فیلم کوتاه، 4 عنوان فیلم خارجی و 6 عنوان فیلم مستند نيز موافقت به عمل آمد.
 
*آمادگی سازمان بسیج طلاب و روحانیون برای اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت  
سازمان بسیج طلاب و روحانیون آمادگی خود را برای برگزاری باشکوه‌تر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و اکران فیلم‌های مقاومت در حوزه های علمیه و پایگاه‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون اعلام کرد.

در این جلسه محمد خزاعی به تشریح ابعاد برگزاری و بخش‌های مختلف چهاردهمین دوره این رویداد سینمایی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و عنوان کرد: به دو دلیل مصریم که فیلم‌های جشنواره بین‌المللی مقاومت در سطح حوزه‌های علمیه و برای طلاب و روحانیون به نمایش در بیاید. دلیل نخست اهمیت، جایگاه و نقش کلیدی طلاب و روحانیون در افکارسازی و آگاهی بخشی اجتماعی است و به عنوان نیروهای مرجع کارامد و تاثیرگذارند. دلیل دیگر ساختار موضوعی و محتوایی فیلم‌های حوزه مقاومت است که به ضروری‌ترین مباحث استراتژیک کشور و جهان اسلام می‌پردازد و ارتباط و آشنایی طلاب و روحانیون با این آثار خیلی مهم است. 

 رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون نیز تاکید کرد: انتظار ما این است که در فیلم‌ها به نقش روحانیت در دفاع مقدس توجه شود. نقش روحانیت در گفتمان انقلاب و حوزه علمیه انقلابی که حضرت آقا تاکید دارند. و بحث جریان مقاومت هم مورد توجه قرار گیرند. قطعا، ما آمادگی همکاری را داریم. رده‌های ما در کنار شما برای برگزاری هستند. 

شایان ذکر است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به دبیری محمد خزاعی از هنرمندان جوان سینمای ایران همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می‌شود.
 
*سه بازيگر جديد در «قاتل اهلى»
امير جديدي، پرويز پورحسينى و لعيا زنگنه سه بازيگر جدید قاتل اهلى هستند كه در اين ميان زنگنه سابقه همكارى با كيميايى را در كارنامه اش دارد  "

پيش از اين بازى پرويز پرستويى، پگاه آهنگرانى و حميدرضا آذرنگ در اين فيلم قطعى شده بود. طبق برنامه ريزى انجام شده فيلمبردارى قاتل اهلى ٢٠ تيرماه در تهران آغاز ميشود.  
 
*پروانه ساخت 3 فیلمنامه صادر شد
شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه 5 عنوان و شورای صدور پروانه ساخت با 3 فیلمنامه موافقت کرد.

در جلسه 30 خرداد شورای پروانه نمایش خانگی با عرضه فیلم هاي «عشق و جنون» به تهيه كنندگي  محمد رضا محمدی و به کارگردانی حسن نجفی ، «پی 22» به تهيه كنندگي داوود حیدری و به کارگردانی حسین قاسمی جامی ،«آسپرین» قسمت 9 به تهيه كنندگي و به کارگردانی فرهاد نجفی،«این مرد نیچه نیست» به تهيه كنندگي  و به کارگردانی سعید کشاورزی و «مایا» به تهيه كنندگي  داریوش بابائیان و به کارگردانی هادی رحیمی موافقت شد. 

همچنين در اين جلسه با عرضه 6 عنوان فیلم کوتاه و 7 عنوان فیلم خارجی نيز موافقت به عمل آمد. 






۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن