تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798573352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید با کارت اعتباری هم شکست خورد فقط 160 هزار تومان!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خرید با کارت اعتباری هم شکست خورد فقط 160 هزار تومان!
با گذشت سه ماه از اجراي طرح كارت اعتباري خريد كالا فقط ۱۶ميليارد تومان كالا فروخته شده كه اين رقم 3 ‌درصد حجم كالايي كه بايد در اين طرح به فروش مي‌رسيد هم نيست. این چندمین شکست طرح‌های اقتصادی عام‌المنفعه دولت یازدهم پس از قول ساماندهی صدروزه، سبدکالا و هدفمندکردن یارانه ها از طریق حذف یارانه ثروتمندان است که در سال پایانی عمر دولت شاهد آن هستیم.


با گذشت سه ماه از اجراي طرح كارت اعتباري خريد كالا فقط ۱۶ميليارد تومان كالا فروخته شده كه اين رقم 3 ‌درصد حجم كالايي كه بايد در اين طرح به فروش مي‌رسيد هم نيست.  این چندمین شکست طرح‌های اقتصادی عام‌المنفعه دولت یازدهم پس از قول ساماندهی صدروزه، سبدکالا و هدفمندکردن یارانه ها از طریق حذف یارانه ثروتمندان است که در سال پایانی عمر دولت شاهد آن هستیم.
به گفته قائم مقام وزير صنعت، در طرح كارت اعتباري خريد كالا «بيش از 100 هزار كارت اعتباري تا به امروز صادر شده كه در قالب آن 16 ميليارد تومان كالا توسط مردم خريداري شده است». بيان اين آمار آن هم بعد از سه ماه از اجرايي شدن طرح كارت اعتباري خريد كالا نشان مي‌دهد مردم استقبال چنداني براي خريد كالاي مورد نياز خود در قالب اين طرح نداشته‌اند.  با در نظر گرفتن اينكه هركس مي‌تواند تا سقف ٦ ميليون تومان از كارت اعتباري خريد كند مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه حدود 600 ميليارد تومان بايد حجم كالاي فروخته شده در اين طرح باشد اما متأسفانه تاكنون كمتر از 3 درصد اين رقم محقق شده است.  استقبال نكردن مردم از طرح كارت اعتباري در حالي انجام مي‌شود كه براساس بخشنامه جديد سازمان مديريت شرط سقف حقوق براي دريافت كارت‌هاي اعتباري حذف شده است.  البته مديركل صنايع فلزي و لوازم خانگي عمده علت كندي روند اين طرح را ايرادات فني و تعدد شعب مي‌داند كه به‌روزرساني دستگاه‌هاي پوز آنها با وقفه روبه‌رو شده است اما فروشندگان كه به‌صورت مستقيم در جريان اين طرح هستند معتقدند فراوان بودن كالاي ارزان در سطح بازار باعث شده تا مردم ترجيح بدهند به‌جاي خريد كالاي گران در طرح كارت اعتباري مايحتاج خود را از بازار تهيه كنند، علاوه بر اين مشكلات واحدهاي صنفي در دريافت منابع مالي از توليدكنندگان را هم بايد از جمله ايرادات اين طرح دانست.
 
   عملكرد مبهم بانك‌ها در طرح كارت‌ اعتباري خريد كالا
 عدم تناسب ميان كارت‌هاي اعتباري خريد كالا توسط بانك‌هاي عامل اين طرح با آمار توزيع يا تراكنش‌هاي صورت گرفته باعث شده ابهاماتي در نحوه عملكرد بانك‌ها در اين خصوص به وجود آيد، چراكه به گفته مديركل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي در آمار تراكنش‌ها و كارت‌هاي صادر شده برخي بانك‌هاي عامل نسبتي كاملاً نامتقارن وجود دارد كه بايد از طريق نهادهاي نظارتي و بانك مركزي پيگيري شود كه اين اختلاف براي چيست و آيا اين كارت‌ها به دست صاحبانش رسيده است يا خير؟
به گزارش ايسنا، سه بانك رفاه كارگران، صادرات و ملي به عنوان بانك‌هاي عامل طرح كارت اعتباري خريد كالا در نظر گرفته شده‌اند كه به اقشار هدف، يعني بازنشستگان كشوري، بيمه‌شدگان تأمين اجتماعي و فرهنگيان در خصوص كارت‌هاي اعتباري خريد كالاي داخلي خدمات ارائه كنند.
عباس‌هاشمي - مديركل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي- با اشاره به آخرين آمار مربوط به عملكرد بانك‌هاي عامل اين طرح، به «ايسنا» گفت: بر اساس آماري كه بانك مركزي روز يك‌شنبه (۲۰تيرماه) در اختيار وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته است، در مجموع ۹۹ هزار و ۳۵۶ عدد كارت صادر و معادل ۱۶ ميليارد و ۶۲۲ ميليون تومان خريد انجام شده است.  وي همچنين در تشريح جزئيات فعاليت‌هاي بانك‌هاي عامل عنوان كرد: در اين بين بانك صادرات به عنوان بانك عامل ارائه‌كننده خدمات به بازنشستگان تاكنون اقدام به صدور ۲۵ هزار و ۵۹۶ كارت كرده كه مقدار خريد انجام شده كارت‌هاي توزيع شده از تعداد كارت‌هاي صادره به ۱۰ ميليارد و ۹۶۲ ميليون تومان رسيده است.
در حالي كه نوع عملكرد بانك رفاه طي انتقاداتي، انتخاب بانك‌هاي عامل اين طرح را برانگيخت كه علت آن بي‌ميلي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي نسبت به كارت‌هاي اعتباري كه ناشي از تمركز روي كارا كارت‌ها بود و متعاقب آن كم‌كاري بانك رفاه در توزيع كارت‌هاي اعتباري خريد كالا بود كه آمار اعلام شده نشان مي‌دهد همين روند ادامه دارد و در وضعيتي كه هر بانك وظيفه صدور و توزيع ۳۵۰ هزار كارت را بر عهده دارد، بانك رفاه تا‌كنون فقط حدود 2هزار كارت صادر كرده است.  هاشمي در تشريح آمار عملكرد بانك رفاه اذعان كرد اين بانك با صدور 2 هزار و 147 كارت تا به امروز عملكرد چندان مناسبي نداشته است و مقدار خريد انجام شده كارت‌هاي توزيع شده از تعداد كارت‌هاي صادره معادل 2 ميليارد و ۶۸۷ ميليون تومان است.  بانك ملي نيز به عنوان بانك عامل ارائه دهنده خدمات طرح كارت‌ اعتباري خريد كالاي ايراني عملكردي مبهم داشته است، چراكه نبود نسبت منطقي ميان كارت‌هاي اعتباري صادر شده خريد كالا با كارت‌هاي توزيع شده و ميزان خريد انجام شده از اين تعداد، انتقاداتي را نسبت به اين آمار مطرح مي‌كند كه حتي مديركل دفتر صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز نمي‌تواند رابطه‌اي منطقي ميان آن برقرار كند.
هاشمي درباره عملكرد بانك ملي در زمينه كارت اعتباري خريد كالا گفت: بانك ملي به عنوان بانك عامل ارائه دهنده خدمات كارت‌هاي اعتباري به فرهنگيان تاكنون ۷۱ هزار و ۶۱۳ كارت اعتباري خريد كالا را صادر كرده است كه ميزان خريد كارت‌هاي توزيع شده از اين تعداد مجموعاً 3ميليارد و ۴۷۱ ميليون تومان بوده است.
وي گفت: از اختلاف ميان ميزان تراكنش با تعداد كارت‌هاي صادرشده هر بانك مي‌توان به تخميني از تعداد كارت‌هاي توزيع شده رسيد كه با مشاهده اين آمار مي‌توان گفت بانكي مانند بانك رفاه گرچه كارت‌هاي صادر شده مناسبي نداشته است اما رقم تراكنش‌ها نشان مي‌دهد كه تعداد قابل توجهي از كارت‌هاي صادر شده، توزيع شده است. در مقابل در آمار تراكنش‌ها و كارت‌هاي صادر شده بانك ملي نسبتي كاملاً نامتقارن وجود دارد كه بايد از طريق نهادهاي نظارتي و بانك مركزي پيگيري شود كه اين اختلاف براي چيست و آيا اين كارت‌ها به دست فرهنگيان رسيده است يا خير؟!



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن