تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805034655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سکوت در برابر اختلاس میلیاردی تا هیاهو برای فیش میلیونی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



از سکوت در برابر اختلاس میلیاردی تا هیاهو برای فیش میلیونی
این روزها بیشتر از هرزمان دیگری دولت در تیر راس انتقادهای مخالفان خود قرار گرفته و با پرداختن به مسئله فیش های حقوقی تمام توانش را در این مسیر گذاشته تا در جریان مبارزه با فساد مالی به وعده خود عمل کند و در مقابل مخالفان هم در حاشیه سازی کم نگذاشته اند.
روز نو :  
این روزها بیشتر از هرزمان دیگری دولت در تیر راس انتقادهای مخالفان خود قرار گرفته و با پرداختن به مسئله فیش های حقوقی تمام توانش را در این مسیر گذاشته تا در جریان مبارزه با فساد مالی به وعده خود عمل کند و در مقابل مخالفان هم در حاشیه سازی کم نگذاشته اند.

 
به گزارش روز نو، اهتمام دولت پیرامون رسیدگی به مسئله فیش های حقوقی میلیونی بسیار جدی است و هرچند که مخالفان با پرداختن به این موضوع در صدد تخریب دولت برآمدند تا در سال آخر ریاست جمهوری ،حسن روحانی را با چالش روبروکنند، از هیچ تلاشی در طی یک سال اخیر ازسنگ اندازی در ماجرای برجام تا حاشیه سازی برای اطرافیان رییس جمهور دریغ نکردند و عزم خود را جزم کردند تا با شیبه سازی تخلفات دولت نهم و دهم بتوانند مطامع خود را پیش ببرند؛ اما نکته حائز اهمیت این است هیچ گاه دولت برای عملکرد و اطرافیان خود خط قرمز فرضی قائل نشده که اگر این گونه بود روز گذشته روحانی با درخواست استعفای دسته جمعی رئیس و هیئت عامل صندوق توسعه ملی موافقت نمی کرد.
 
روحانی با تمام فضاسازی ها و سناریو پردازی ها مجدانه در پی حل موضوع پرداختی های نامتعارف در بدنه دولت است و با اینکه این موضوع هم چندان بی ربط به دولت قبل نبوده و تا حدودی نیز میراث به جا مانده از قانونگریزی های گذشته است همچنان دولت عزم خود را جزم کرده و هرچقدر که مخالفان به دنبال بهره برداری جناحی هستند توجهی ندارند .
 
در جلسه هیئت امنای صندوق توسعه ملی که ظهر امروز شنبه و به ریاست رئیس جمهور تشکیل و گزارش ناظر صندوق از مستندات و ضوابط اداری مربوط به پرداخت حقوق و مزایای رئیس و اعضای هیئت عامل ارائه شد،رئیس سازمان بازرسی کل کشور و ناظر صندوق توسعه ملی در این جلسه، با تشریح فرایند پرداخت حقوق و مزایای هیئت عامل، ریشه قانونی وجوه نامتعارف پرداختی به هیئت عامل را تهیه دستورالعملی به استناد مصوبه مورخ 17 مهر 1390 هیئت وزیران دولت قبل دانست که طی آن، پیشنهاد شماره 196 مورخ 8 شهریور 1390 هیئت امنای وقت صندوق توسعه ملی به عنوان ضوابط اداری و مالی صندوق تصویب و اختیارات مربوط به حقوق و مزایای اعضای هیات عامل به خود آن هیئت تفویض شده بود و این مصوبه دولت دهم در روزنامه رسمی مورخ 5 اردیبهشت ماه 1391 منتشر شده است.
 
در این جلسه مقرر شد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی، لغو مصوبه یاد شده دولت دهم در خصوص اختیارات هیئت عامل صندوق توسعه ملی در مورد تعیین حقوق و مزایای اعضای آن را با سرعت پیگیری کند واعضای هیئت امنا با تاکید بر اصل "پرهیز مدیران از تصمیماتی که در آن ذی‌نفع هستند"، اجرای جدی این اصل را که در منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید تصریح شده و در ضوابط اجرایی بودجه 95 نیز بر آن تاکید شده است، خواستار شدند.
 
اصل پرداختن به موضع شفاف سازی پرداخت های میلیونی برکسی پوشیده نیست و اینکه دولت باید تکلیف آن را به صراحت مشخص کند بدیهی است و دولت متحمل هزینه هم در این مسیر خواهد و نباید برای هیچ کس اغماضی قائل شود که البته یک خواسته همگانی است و وظیفه هر دولتی است که اینگونه از اعتماد مردم صیانت کند و نکته ای که بر هیچ کس پوشیده نیست البته این دست مسائل و تشنج آفرینی ها به همین جا ختم نخواهد شد و مخالفان همان گونه سخنگوی دولت اعلام کرد در اتاق فکر خود مشغول تخریب سازی هستند.
 
هیاهوی مخالفان فعلی دولت برسر ماجرای حقوق های نجومی در حالی است که انفعال همین افراد و جریان بر سر اختلاس میلیاردی و سکوت در مقابل رییس دولت نهم دهم را شاهد بوده ایم که تمام قد در برابر اذهان عمومی ایستاد و حلقه یاران خود را خط قرمز خواند و هیچ گاه در مقام پاسخگویی ظاهر نشد و تا آنجایی که حمید بقایی و محمد رضا رحیمی تا پای میز محاکمه رفتند اما همچنان دلواپسان را دلواپس نکرد چرا که سعی داشتند تا ذره بین خود را بر اعمال دیگران و جناح مقابل متمرکز کنند که شاید اگر غیر این عمل می کردند بخش عمده انرژی دولت یازدهم صرف اینگونه روشنگری های به ارث رسیده نمی شد.
 
روحانی اکنون در معرکه فرافکنی هایی قرار دارد که سعی دارند با تضعیف دولت مطامع خود را در فضای انتخاباتی سال آینده پیگیری کنند و دائما بر طبل عبور اصلاحات از روحانی و یک دوره ای بودن ریاست جمهوری رییس دولت تدبیر و امید می کوبند .
 
اما همچنان سوالی که مخالفان دولت پاسخ ندادند و افکار عمومی منتظر شنیدن است؛ این است که چرا هیچگاه دلواپسان منافع ملی خواهان شفاف سازی در مورد تخلفات مالی دولت گذشته نشدند و سعی کردند فریادهایشان را بر سر روحانی بکشند و در جامه دفاع از مناع ملی در صدد سناریو سازی برای دولت برآیند تا پاسخ این همه سوالی که پیرامون اختلاس سه هزار میلیاردتوماتی ، پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران، فساد و اختلاس و عدم شفافیت مالی سازمان تامین اجتمای در دوران مرتضوی همه اینها را نادیده بگیرند و صدای درخواست ها را در این هیاهو گم کنند.
 
روحانی با بدنه دولتی روبرو است که از نیروهای برجای مانده از دولت گذشته تشکیل شده و حتی با توجه به درخواست‌ها برای خانه تکانی در دولت چندان به این کار مبادرت نورزید و واضح است آنگونه که باید خطی مشی او نیز در ستگاه‌های زیر مجموعه چندان دنبال نشود و دراین فضا سعی میکنند برجام را نتیجه انفعال،مهار تورم را نتیجه رکود و ثبات در دیپلماسی را نشانه وادادگی قلمداد کنند.

ايسكا نيوز




تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن