تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819268340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رتبه‌ بندی جدید درآمد سرانه ملی کشورها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
رتبه‌ بندی جدید درآمد سرانه ملی کشورها




بانک جهانی هر سالانه در تاریخ اول ژوئیه تحلیلی از طبقه‌بندی اقتصادهای جهان براساس برآورد درآمد ناخالص سرانه ملی در سال قبل ارائه می‌کند. این بانک تحلیل سال 2016 را براساس آمار سال 2015 منتشر کرده است.





روزنامه دنیای اقتصاد: بانک جهانی هر سالانه در تاریخ اول ژوئیه تحلیلی از طبقه‌بندی اقتصادهای جهان براساس برآورد درآمد ناخالص سرانه ملی در سال قبل ارائه می‌کند. این بانک تحلیل سال 2016 را براساس آمار سال 2015 منتشر کرده است.

در این طبقه‌بندی، اقتصادها به چهار دسته دارای درآمد پایین، دارای درآمد متوسط پایین، دارای درآمد متوسط بالا و دارای درآمد بالا تقسیم می‌شوند. اقتصادهای دارای درآمد پایین در سال 2015 درآمدی کمتر از 1025 دلار یا کمتر داشته‌اند.

اقتصادهای دارای درآمد متوسط پایین اقتصادهایی هستند که درآمد ناخالص سرانه ملی آنها بین 1026 دلار و 4035 دلار بوده است.

درآمد ناخالص سرانه ملی اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا بین 4036 دلار و 12475 دلار بوده است و اقتصادهای دارای درآمد بالا، درآمد ناخالص سرانه ملی آنها 12476 دلار و بیشتر بوده است. در این گزارش 214 اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در گزارش جدید طبقه‌بندی اقتصادهای جهان براساس درآمد ناخالص سرانه ملی، جایگاه ایران نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و در گروه اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا باقی مانده است. براساس این گزارش ایران از نظر برابری قدرت خرید در جایگاه 90 قرار گرفته است، اما براساس درآمد ناخالص سرانه ملی که 6550 دلار است، در رتبه 110 قرار دارد. در گزارش سال 2014 نیز ایران در گروه اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا قرار داشت، اما رتبه آن 90 بود.

در سال 2013 ایران با درآمد ناخالص سرانه ملی 5780 دلار در رتبه 113 و در گروه اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا قرار داشت.

ترکیه با درآمد ناخالص سرانه ملی 9950 دلار در رتبه 87 و در گروه اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا قرار دارد. عراق نیز با درآمد ناخالص سرانه ملی 5550 دلار در گروه اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا و در رتبه 118 قرار دارد.

در گزارش جدید بانک جهانی طبقه‌بندی سه کشور کامبوج، گرجستان و گویان بهبود یافته است به‌طوری که کامبوج از اقتصادی دارای درآمد پایین به درآمد متوسط پایین ارتقا یافته است. برای گرجستان از اقتصاد دارای درآمد متوسط پایین به درآمد متوسط بالا تغییر کرده است و گویان که دارای درآمد متوسط پایین بود، اکنون در گروه اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا قرار گرفته است.

طبقه‌بندی هفت کشور نیز دچار تنزل شده است به گونه‌ای که جایگاه گینه استوایی از اقتصاد دارای درآمد بالا به اقتصاد دارای درآمد متوسط بالا افت کرده است. روسیه و ونزوئلا نیز از اقتصادهای با درآمد بالا به اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا افت کرده‌اند.

 مغولستان، تونگا و تونس از گروه اقتصادهای دارای درآمد متوسط بالا به گروه اقتصادهای دارای درآمد متوسط پایین تنزل کرده‌اند و سنگال از اقتصاد دارای درآمد متوسط پایین به اقتصاد دارای درآمد پایین تنزل کرده است.

ده اقتصاد اول این رتبه‌بندی عبارتند از: موناکو، لیختن‌اشتاین، مجموعه جزایر برمودا، نروژ، جزایر مانش، قطر، سوئیس، جزیره من و لوکزامبورگ. در انتهای این رتبه‌بندی نیز کشورهای لیبریا با رتبه 214، نیجر 213، جمهوری دموکراتیک کونگو 212، ماداگاسکار 210 و گامبیا 2010 قرار دارند. در این رتبه‌بندی ایالات متحده در رتبه 15 قرار گرفته و بریتانیا در رتبه 29 جای گرفته است.







تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن